ElektrickéVozy.cz

Toyota Prius Plug-in Hybrid

  |  1 komentář  |  autor:

Toyota Prius Plug-in Hybrid je vůbec prvním vozem automobilky Toyota s hybridním pohonem, ve kterém se objevily lithium-iontové akumulátory.

Díky vynikající objemové hustotě energie jsou Li-Ion akumulátory u nové Toyoty Prius Plug-in Hybrid menší než srovnatelné jednotky NiMH, a tak lze výrazně prodloužit jízdní dosah v režimu EV bez zbytečného nárůstu hmotnosti nebo zabraného prostoru. Dále lze tyto modernější akumulátory dobíjet mnohem rychleji než srovnatelné akumulátory NiMH. Modul s akumulátory ve voze Toyota Prius Plug-in Hybrid lze plně dobít ze standardní domovní zásuvky 230 V již za 1,5 hodiny.

Toyota Prius Plug-in Hybrid je součástí programu Toyotay Plug-in Hybrid Vehicle (PHV). I přes ekologické přínosy elektromobilů určených k pohybu ve městech je budoucí vývoj těchto vozů momentálně handicapován hmotností a velikostí akumulátorů, které by zajistily dostatečný jízdní dosah, ale i neexistencí vhodné veřejné infrastruktury pro dobíjení elektromobilů.

V kontextu současného stavu vývoje akumulátorů proto Toyota usoudila, že hybridní pohon typu plug-in představuje nejschůdnější krátkodobé až střednědobé řešení otázky elektrifikace pohonných jednotek. Při přesunech na kratší vzdálenosti se zapojuje čistě elektrický režim EV, zatímco díky zážehovému motoru hybridního hnacího systému může Prius Plug-in Hybrid vykazovat značný jízdní dosah. Prius Plug-in Hybrid nabízí o 30% nižší průměrnou spotřebu než Prius – 2.6 l/100km – a generuje CO2 emise kolem 59 g/km.

Prvních 600 vozů Prius Plug-in Hybrid se již používá v omezeném globálním programu pronájmů, přičemž zhruba 200 vozů se pohybuje po evropských cestách. Posléze se bude zkoumat způsob využití vozidel a jejich dobíjení, stejně tak jako reakce prvních uživatelů. Cílem je ověřit celkové ekologické a technologické parametry nového modelu Toyoty s technologií plug-in ještě před tím, než se objeví v prodeji.

Hlavní prvky Toyoty Prius Plug-in Hybrid

  • Dobití z konvenční elektrické zásuvky za 1.5 hodiny
  • Vysoce výkonné lithium-iontové akumulátory
  • dojezd 20 km v EV režimu
  • EV režim – silná akcelerace 0-100 km/h
  • CO2 emise pod 60 g/km, redukce PM a NOx.
ČLÁNKY:,
Test: Toyota Prius Plug-in Hybrid (2017) je králem všech hybridů

Test: Toyota Prius Plug-in Hybrid (2017) je králem všech hybridů

2. 10. 2017  |    |  2 komentáře

Prius zůstává ikonickým a tak trochu futuristickým vozem i v roce 2017, tedy 20 let od prvního sériově vyráběného hybridního…

Wozniak: příští velká věc přijde od Tesly, ne od Applu

Wozniak: příští velká věc přijde od Tesly, ne od Applu

24. 9. 2017  |    |  diskuze (0)

Spoluzakladatel Applu Steve Wozniak by o inovacích mohl něco vědět. A něco by mohl vědět také o inovátorech. Nedávno se…

Richard Hammond boural jedním z nejdražších elektromobilů

Richard Hammond boural jedním z nejdražších elektromobilů

3. 9. 2017  |    |  diskuze (0)

Richard Hammond je v partě současných moderátorů pořadu The Grand Tour (a bývalých moderátorů Top Gearu) považován za „toho třetího“. Je…

Mobilní zobrazení