ElektrickéVozy.cz

Trendy: elektromobilová revoluce v ČR | Tesla Model 3 | elektromobily nebo hybridy? | autonomní auto | Nissan Leaf (2018)

Toyota Prius Plug-in Hybrid

  |  1 komentář  |  autor: Luděk Srb

Toyota Prius Plug-in Hybrid je vůbec prvním vozem automobilky Toyota s hybridním pohonem, ve kterém se objevily lithium-iontové akumulátory.

Díky vynikající objemové hustotě energie jsou Li-Ion akumulátory u nové Toyoty Prius Plug-in Hybrid menší než srovnatelné jednotky NiMH, a tak lze výrazně prodloužit jízdní dosah v režimu EV bez zbytečného nárůstu hmotnosti nebo zabraného prostoru. Dále lze tyto modernější akumulátory dobíjet mnohem rychleji než srovnatelné akumulátory NiMH. Modul s akumulátory ve voze Toyota Prius Plug-in Hybrid lze plně dobít ze standardní domovní zásuvky 230 V již za 1,5 hodiny.

Toyota Prius Plug-in Hybrid je součástí programu Toyotay Plug-in Hybrid Vehicle (PHV). I přes ekologické přínosy elektromobilů určených k pohybu ve městech je budoucí vývoj těchto vozů momentálně handicapován hmotností a velikostí akumulátorů, které by zajistily dostatečný jízdní dosah, ale i neexistencí vhodné veřejné infrastruktury pro dobíjení elektromobilů.

V kontextu současného stavu vývoje akumulátorů proto Toyota usoudila, že hybridní pohon typu plug-in představuje nejschůdnější krátkodobé až střednědobé řešení otázky elektrifikace pohonných jednotek. Při přesunech na kratší vzdálenosti se zapojuje čistě elektrický režim EV, zatímco díky zážehovému motoru hybridního hnacího systému může Prius Plug-in Hybrid vykazovat značný jízdní dosah. Prius Plug-in Hybrid nabízí o 30% nižší průměrnou spotřebu než Prius – 2.6 l/100km – a generuje CO2 emise kolem 59 g/km.

Prvních 600 vozů Prius Plug-in Hybrid se již používá v omezeném globálním programu pronájmů, přičemž zhruba 200 vozů se pohybuje po evropských cestách. Posléze se bude zkoumat způsob využití vozidel a jejich dobíjení, stejně tak jako reakce prvních uživatelů. Cílem je ověřit celkové ekologické a technologické parametry nového modelu Toyoty s technologií plug-in ještě před tím, než se objeví v prodeji.

Hlavní prvky Toyoty Prius Plug-in Hybrid

  • Dobití z konvenční elektrické zásuvky za 1.5 hodiny
  • Vysoce výkonné lithium-iontové akumulátory
  • dojezd 20 km v EV režimu
  • EV režim – silná akcelerace 0-100 km/h
  • CO2 emise pod 60 g/km, redukce PM a NOx.
ČLÁNKY:, , ,

Diskuze

1
Komentujte

avatar
1 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
1 Comment authors
Dušan Recent comment authors
  Subscribe  
nejnovější nejstarší
Upozornit na
Dušan
Dušan

Komerčná verzia má vyšší dojazd na elektriku a taktiež vyššiu účinnosť v hybridnom móde. 95MPG!!!

Prodeje elektromobilů v Číně závratně rostou

Prodeje elektromobilů v Číně závratně rostou

VČERA  |  Jakub Mokříš  |  diskuze (0)

Říše středu není zrovna pověstná svým postojem k ekologii. O to zajímavější je, že tam elektromobily a jejich popularita vcelku slušně…

Agentura Bloomberg prorokuje pokles cen baterií

Agentura Bloomberg prorokuje pokles cen baterií

VČERA  |  Jakub Mokříš  |  diskuze (0)

Prodeje elektromobilů v obrovské míře ovlivňuje cena baterií. Je to největší brzda tohoto odvětví průmyslu. Jak se ale zdá, tak se…

Tesla plánuje 3 nové gigatovárny. Jedna bude stát v Evropě

Tesla plánuje 3 nové gigatovárny. Jedna bude stát v Evropě

VČERA  |  Luboš Srb  |  diskuze (0)

Gigatovárny od společnosti Tesla slibují revoluci na poli baterií, alespoň pokud jde o snížení výrobní ceny a následného zacházení s recyklací…

Mobilní zobrazení