ElektrickéVozy.cz

Toyota Prius Plug-in Hybrid

  |  1 komentář  |  autor: Luděk Srb

Toyota Prius Plug-in Hybrid je vůbec prvním vozem automobilky Toyota s hybridním pohonem, ve kterém se objevily lithium-iontové akumulátory.

Díky vynikající objemové hustotě energie jsou Li-Ion akumulátory u nové Toyoty Prius Plug-in Hybrid menší než srovnatelné jednotky NiMH, a tak lze výrazně prodloužit jízdní dosah v režimu EV bez zbytečného nárůstu hmotnosti nebo zabraného prostoru. Dále lze tyto modernější akumulátory dobíjet mnohem rychleji než srovnatelné akumulátory NiMH. Modul s akumulátory ve voze Toyota Prius Plug-in Hybrid lze plně dobít ze standardní domovní zásuvky 230 V již za 1,5 hodiny.

Toyota Prius Plug-in Hybrid je součástí programu Toyotay Plug-in Hybrid Vehicle (PHV). I přes ekologické přínosy elektromobilů určených k pohybu ve městech je budoucí vývoj těchto vozů momentálně handicapován hmotností a velikostí akumulátorů, které by zajistily dostatečný jízdní dosah, ale i neexistencí vhodné veřejné infrastruktury pro dobíjení elektromobilů.

V kontextu současného stavu vývoje akumulátorů proto Toyota usoudila, že hybridní pohon typu plug-in představuje nejschůdnější krátkodobé až střednědobé řešení otázky elektrifikace pohonných jednotek. Při přesunech na kratší vzdálenosti se zapojuje čistě elektrický režim EV, zatímco díky zážehovému motoru hybridního hnacího systému může Prius Plug-in Hybrid vykazovat značný jízdní dosah. Prius Plug-in Hybrid nabízí o 30% nižší průměrnou spotřebu než Prius – 2.6 l/100km – a generuje CO2 emise kolem 59 g/km.

Prvních 600 vozů Prius Plug-in Hybrid se již používá v omezeném globálním programu pronájmů, přičemž zhruba 200 vozů se pohybuje po evropských cestách. Posléze se bude zkoumat způsob využití vozidel a jejich dobíjení, stejně tak jako reakce prvních uživatelů. Cílem je ověřit celkové ekologické a technologické parametry nového modelu Toyoty s technologií plug-in ještě před tím, než se objeví v prodeji.

Hlavní prvky Toyoty Prius Plug-in Hybrid

  • Dobití z konvenční elektrické zásuvky za 1.5 hodiny
  • Vysoce výkonné lithium-iontové akumulátory
  • dojezd 20 km v EV režimu
  • EV režim – silná akcelerace 0-100 km/h
  • CO2 emise pod 60 g/km, redukce PM a NOx.
ČLÁNKY:,

Diskuze

Komentujte

avatar
  Subscribe  
nejnovější nejstarší
Upozornit na
Dušan
Dušan

Komerčná verzia má vyšší dojazd na elektriku a taktiež vyššiu účinnosť v hybridnom móde. 95MPG!!!

Opel: v roce 2020 uvedeme plně elektrickou Corsu

Opel: v roce 2020 uvedeme plně elektrickou Corsu

16. 2. 2018  |  Pavel Kreuziger  |  diskuze (0)

Šéf automobilky Opel Michael Lohscheller oznámil, že příští generace Opelu (Vauxhallu) Corsa bude od roku 2019 vyráběn výhradně ve španělské…

Design elektrických vozů Volkswagen: inspirováno Applem

Design elektrických vozů Volkswagen: inspirováno Applem

16. 2. 2018  |  Pavel Kreuziger  |  diskuze (0)

Šéf designu společnosti Volkswagen Klaus Bischoff řekl, že při navrhování svých budoucích elektromobilů se automobilka inspiruje přístupem Applu. Podle Bischoffa je…

Tesla vyrobila přes 300 000 elektromobilů za necelých 6 let

Tesla vyrobila přes 300 000 elektromobilů za necelých 6 let

15. 2. 2018  |  Luboš Srb  |  diskuze (0)

Automobilka Tesla se pochlubila, že za celou svou historii dokázala ve svých továrnách vyprodukovat již 300 000 elektromobilů. Počty prodaných…

Mobilní zobrazení