Byton skončil se zimními testy. Produkce začne koncem roku
Číňané by rádi prorazili na světové trhy se svými elektromobily. K tomu, aby byli konkurenceschopní však potřebují dosahovat kvality minimálně stejné, jako konkurence. A jedním z klíčů ke kvalitě je řádné otestování produktu.
Byton tak tvrdě testoval své vozy v mrazu a zimě, což jsou obecně podmínky, které elektromobily moc rády nemají. M-Byte by se měl na trh dostat koncem tohoto roku.
Do automobilky bylo v loňském roce napumpováno 500 milionů dolarů, tedy zhruba 11 a půl miliardy korun, aby měla dost financí na uvedení svých elektromobilů do produkční fáze. Konkrétně se jedná o K-Byte, což bude elektrický sedan a M-Byte, který je vyvíjen jako SUV. Oba vozy by měly dostat jistý stupeň autonomního řízení.
Zimní testy M-Byte probíhaly v Mongolsku, kde údajně prototypy najezdily tisíce mil po místních silnicích i připravených testovacích tratích. Testovalo se samozřejmě chování baterie, odolnost podvozkových skupin, pohon, systém vytápění a další důležité věci.
Základní verze vozu by měla dostat 71 kWh baterii, která umožní dojezd až 400 kilometrů a cenovka bude 45 000, tedy zhruba jeden milion korun. Pohon zadních kol obstará elektromotor o výkonu 200 kW. Naproti tomu v nejlepší výbavě bude mít vůz 95 kWh baterii, dojezd až 520 kilometrů, pohon všech kol a cenu zatím neznáme.
Zdroj: electrek