Ztřeštěný nápad youtubera! Teslu chce co nejvíc očesat, dokud bude pojízdná

Matouš Vrchota
  • Kutil pořídil poškozenou Teslu pro svůj speciální projekt
  • Snaží se z vozu odstranit co nejvíce komponent při zachování pohonného ústrojí
  • Vůz stále jezdí i bez většiny karoserie a kompletního interiéru
Demontáž Tesly Modelu 3
Demontáž Tesly Modelu 3

Napadl by vás někdy experiment s odlehčením vašeho vozu? Zjistit, kam až můžete zajít, aby vás rozsáhlá elektronika ještě nechala se rozjet? U naprosté většiny majitelů vozů by šlo pravděpodobně o jednosměrnou jízdenku a znovu do provozu by se vůz již nikdy nedostal. To ale není případ youtubera Chrise, který podobný pokus zkouší s Teslou Model 3.

Nechá vás Tesla jet bez dveří a bezpečnostních prvků?

Není to ovšem o tom, že dáte vůz zase někdy zpět do původního stavu. Týpek z kanálu B is for Build pořídil několik zaplavených Modelů 3 pro svůj projekt. Postupným obnažováním vozu chce zjistit limity Tesly nejen v oblasti chytré elektroniky, ale i potenciální vylepšení výkonu. V první fázi projektu se Chris pokusil odstranit co nejvíce prvků, aniž by si toho Tesla „všimla“. Zatím se dostal do fáze, kdy vůz nemá žádné dveře, přední kapotu i víko kufru.

Většinou stačí tak málo jako nedovřené dveře a elektronika vozu vám kvůli bezpečnostním rizikům nedovolí zahájit nebo pokračovat v jízdě. V další etapě majitel sundá z vozu vše, co je k němu přišroubované. Při sundání nárazníku vůz zaznamená chybu i asistenta jízdních pruhů, ale po jeho opětovném připojení by vůz měl dále fungovat. Jak se dostává hlouběji do nitra vozu, musel Chris uznat, že Tesla skutečně vyrábí velmi pokroková vozidla.


Čtěte také: Tesla pracuje na přepracovaném Modelu Y. Tajný projekt nese označení Juniper


Hi-tech světlomety i primitivní uchycení

Velkým překvapením pro něj bylo zapojení a systém předních světlometů. Tam, kde se běžně vyskytuje tlustý svazek kabelů ovládající všechny druhy LED modulů, včetně blinkrů nebo natáčení světel, má Tesla pouze tři tenké kabely, které to vše zajišťují. Pro svůj projekt tak bude muset rozebrat i celý světlomet a použít funkční vnitřnosti. Dekódování a napojení na cizí světlomet by tedy bylo velmi složité.

Na druhou stranu při demontáži objevil i vcelku nesmyslné postupy, které by si zavedená automobilka nejspíše nedovolila. Příkladem může být primitivní uchycení zadních sdružených světelných lamp na jeden velký plastový šroub, který povolíte jednoduše po otevření víka kufru. Na konci videa je vůz zbaven všech vnitřních výplní včetně sedadel. Na svém místě zůstala pouze sedačka řidiče, přístrojová deska a středový tunel. Samozřejmě bez zásahu je i celý pohonný systém.

Tesla Model 3
Tesla Model 3

Další epizody sledujte na YouTube

Chris zapojil zpět všechny senzory, i když nejsou připevněné tam, kde by je člověk očekával. Vůz je díky tomu stále schopný jízdy. Už nyní je prý ve zrychlení na stovku rychlejší než v „uzavřené“ verzi. Podle slov kutila je také ve voze nyní mnohem víc světla. V další etapě se celý tým pustí do řezání karoserie. Celé video můžete shlédnout na YouTube.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Matouš Vrchota - Redaktor

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.


Komentáře


Nejnovější články