Studie od dvou severských univerzit University of Sussex a Aarhus University ukázala, že automobilky s elektrickými vozy mají ještě co dohánět.
Tip: Lidé podceňují elektromobily, ukazuje nejnovější průzkum
Dotazováni byli obyvatelé Dánska, Finska, Islandu, Švédska a Norska, tedy zemí, ve kterých je elektromobilita poměrně rozšířená a pozitivně vnímaná. Přesto bylo překvapením, že automobilky nevyužívají celý potenciál, jaký elektrické vozy přinášejí – při prezentacích a představování elektromobilů se zaměřují mnohem více na preference mužského pohlaví, než ženského.
Možná si řeknete, že vycházejí z nějakých statistik, které pohlaví má při nákupu automobilu hlavní slovo nebo které kupuje více aut, či za vyšší cenu. Zkrátka aby na tom prodejce vydělal. Nicméně je škoda, že automobilky zatím nevyužívají celý potenciál, který elektromobily přinášejí. Mají tedy rozhodně ještě co dohánět.
Konkrétně studie zjistila, že ženy ujedou denně méně kilometrů než muži, takže vlastně reálně nepotřebují auta s delším dojezdem. O tom, že chtějí pořizovat své příští auto levněji, však ještě zůstává menším problémem, ale s velkovýrobou baterií a snížení ceny za klíčovou komponentu elektromobilů by mělo být i toto vyřešeno. A také je překvapivé, že mají mnohem méně zkušeností s řízením elektrických vozů. Přitom jim dle studie hodně záleží na jednoduchosti ovládání, bezpečnosti, provozních nákladech, či dopadu na životní prostředí – což všechno splňují právě auta s elektrickým pohonem.
Naopak pro muže je důležitější komfort či akcelerace. Což je také splněno, ale o tom řada z nich taktéž neví, takže si obě pohlaví vlastně nemají co vyčítat. Největšími problémy už zůstává jen vyšší pořizovací cena, resp. poměr cena/dojezd, dále nabíjecí infrastruktura, která je v některých zemích rozvinutější a v jiných stále poměrně zanedbaná, či horší dostupnost.
zdroj: electrive
Studie od dvou severských univerzit University of Sussex a Aarhus University ukázala, že automobilky s elektrickými vozy mají ještě co dohánět.
Tip: Lidé podceňují elektromobily, ukazuje nejnovější průzkum
Dotazováni byli obyvatelé Dánska, Finska, Islandu, Švédska a Norska, tedy zemí, ve kterých je elektromobilita poměrně rozšířená a pozitivně vnímaná. Přesto bylo překvapením, že automobilky nevyužívají celý potenciál, jaký elektrické vozy přinášejí – při prezentacích a představování elektromobilů se zaměřují mnohem více na preference mužského pohlaví, než ženského.
Možná si řeknete, že vycházejí z nějakých statistik, které pohlaví má při nákupu automobilu hlavní slovo nebo které kupuje více aut, či za vyšší cenu. Zkrátka aby na tom prodejce vydělal. Nicméně je škoda, že automobilky zatím nevyužívají celý potenciál, který elektromobily přinášejí. Mají tedy rozhodně ještě co dohánět.
Konkrétně studie zjistila, že ženy ujedou denně méně kilometrů než muži, takže vlastně reálně nepotřebují auta s delším dojezdem. O tom, že chtějí pořizovat své příští auto levněji, však ještě zůstává menším problémem, ale s velkovýrobou baterií a snížení ceny za klíčovou komponentu elektromobilů by mělo být i toto vyřešeno. A také je překvapivé, že mají mnohem méně zkušeností s řízením elektrických vozů. Přitom jim dle studie hodně záleží na jednoduchosti ovládání, bezpečnosti, provozních nákladech, či dopadu na životní prostředí – což všechno splňují právě auta s elektrickým pohonem.
Naopak pro muže je důležitější komfort či akcelerace. Což je také splněno, ale o tom řada z nich taktéž neví, takže si obě pohlaví vlastně nemají co vyčítat. Největšími problémy už zůstává jen vyšší pořizovací cena, resp. poměr cena/dojezd, dále nabíjecí infrastruktura, která je v některých zemích rozvinutější a v jiných stále poměrně zanedbaná, či horší dostupnost.
zdroj: electrive