Elektromobily už v některých vyspělejších zemích získaly řadu zajímavých zvýhodnění, které mají pomoci (a někde skutečně pomáhají) většímu rozšíření této alternativy ke konvenčním autům.
Dotace na cenové zvýhodnění, parkování zdarma, nebo jízda ve vyhrazeném pruhu. To je jen pár zvýhodnění, které už elektromobily v některých zemích či městech mají. V Rakousku jdou ovšem dále a chtějí u elektromobilů zvýšit maximální povolenou rychlost.
Konkrétně by šlo o navýšení maximální povolené rychlosti na dálnicích v usecích, kde se smí jet max. 100 km/hod. Jedná se celkem o 440 km. Elektromobily by zde mohly jet max. až 130 km/hod, tedy o 30 km/hod rychleji než ostatní auta. Zvýhodnění by se týkalo pouze elektrických vozů s čistě elektrickým pohonem, nikoliv hybridů či plug-in hybridů. Tedy aby bylo jednoznačně jasné, že dané auto jede skutečně na elektřinu, nikoliv palivo.
Proč s tímto návrhem někdo přišel? Můžeme říct, že jednak u elektromobilů ani u vyšších rychlostí nehrozí, že by produkovaly během své jízdy jakékoliv emise, a dále pak ani nejsou při jízdě tak hlasité jako konvenční auta. Takže zde zvýhodnění může mít nejen smysl takový, by se podpořil prodej a využívání elektromobilů, ale také čistě praktický důvod.
Spolu s upravenými rychlostními limity rakouská vláda prosazuje také otevření autobusových pruhů pro automobily s nulovými emisemi a podporu bezplatných parkovacích programů pro elektrifikovaná vozidla.
zdroj: Teslarati
Elektromobily už v některých vyspělejších zemích získaly řadu zajímavých zvýhodnění, které mají pomoci (a někde skutečně pomáhají) většímu rozšíření této alternativy ke konvenčním autům.
Dotace na cenové zvýhodnění, parkování zdarma, nebo jízda ve vyhrazeném pruhu. To je jen pár zvýhodnění, které už elektromobily v některých zemích či městech mají. V Rakousku jdou ovšem dále a chtějí u elektromobilů zvýšit maximální povolenou rychlost.
Konkrétně by šlo o navýšení maximální povolené rychlosti na dálnicích v usecích, kde se smí jet max. 100 km/hod. Jedná se celkem o 440 km. Elektromobily by zde mohly jet max. až 130 km/hod, tedy o 30 km/hod rychleji než ostatní auta. Zvýhodnění by se týkalo pouze elektrických vozů s čistě elektrickým pohonem, nikoliv hybridů či plug-in hybridů. Tedy aby bylo jednoznačně jasné, že dané auto jede skutečně na elektřinu, nikoliv palivo.
Proč s tímto návrhem někdo přišel? Můžeme říct, že jednak u elektromobilů ani u vyšších rychlostí nehrozí, že by produkovaly během své jízdy jakékoliv emise, a dále pak ani nejsou při jízdě tak hlasité jako konvenční auta. Takže zde zvýhodnění může mít nejen smysl takový, by se podpořil prodej a využívání elektromobilů, ale také čistě praktický důvod.
Spolu s upravenými rychlostními limity rakouská vláda prosazuje také otevření autobusových pruhů pro automobily s nulovými emisemi a podporu bezplatných parkovacích programů pro elektrifikovaná vozidla.
zdroj: Teslarati