Finanční divize společnosti Volvo, Volvo Group Venture Capital AB, chce zainvestovat do firmy Momentum Dynamics a jejich technologie vysoce výkonného indukčního nabíjení.
Tip: Elektromobil se sám dojede nabít a pak se vrátí k majiteli
Startup z americké Filadelfie pracuje na více než 200kW řešení pro nabíjení těžších elektromobilů, navíc bez nutnosti jakéhokoliv fyzického připojení.
Je jasné, že ve Volvo Group mají zájem právě na téhle technologii indukčního nabíjení, a to vzhledem k tomu, že nabízejí stále rozšířenější vozový park elektrických a hybridních autobusů, jakož i nákladních vozů, a jejich kontrakty zpravidla zahrnují právě i zajištění nabíjecí infrastruktury.
Tenhle krok přichází ve správný čas také pro Momentum Dynamics. Firma v loňském roce ve Spojených státech představila 200kW nabíjecí systém pro autobusy a v té době uvedla, že plánuje expanzi do Evropy.
Detaily smlouvy s Volvem je stále třeba dojednat, nicméně podle tiskové zprávy obou podniků už Momentum Dynamics provádí pilotní zkoušky v Evropě a Severní Americe.
To, zda je do těchto zkoušek přímo zapojeno i Volvo, nebylo specifikováno, nicméně Stefan Söderling, investiční ředitel Volvo Group Venture Capital, řekl, že samotný kontrakt znamená, že Volvo „rozšiřuje svoje kompetence a znalosti v oblasti nabíjení a distribuce elektřiny v rámci ekosystému okolo elektrické dopravy a dodávek energie.“
Navíc Momentum Dynamics podle všeho spustila objednávky na druhou generaci svého systému, který je schopen dodat až 300 kW.
Zdroj: Electrive
Finanční divize společnosti Volvo, Volvo Group Venture Capital AB, chce zainvestovat do firmy Momentum Dynamics a jejich technologie vysoce výkonného indukčního nabíjení.
Tip: Elektromobil se sám dojede nabít a pak se vrátí k majiteli
Startup z americké Filadelfie pracuje na více než 200kW řešení pro nabíjení těžších elektromobilů, navíc bez nutnosti jakéhokoliv fyzického připojení.
Je jasné, že ve Volvo Group mají zájem právě na téhle technologii indukčního nabíjení, a to vzhledem k tomu, že nabízejí stále rozšířenější vozový park elektrických a hybridních autobusů, jakož i nákladních vozů, a jejich kontrakty zpravidla zahrnují právě i zajištění nabíjecí infrastruktury.
Tenhle krok přichází ve správný čas také pro Momentum Dynamics. Firma v loňském roce ve Spojených státech představila 200kW nabíjecí systém pro autobusy a v té době uvedla, že plánuje expanzi do Evropy.
Detaily smlouvy s Volvem je stále třeba dojednat, nicméně podle tiskové zprávy obou podniků už Momentum Dynamics provádí pilotní zkoušky v Evropě a Severní Americe.
To, zda je do těchto zkoušek přímo zapojeno i Volvo, nebylo specifikováno, nicméně Stefan Söderling, investiční ředitel Volvo Group Venture Capital, řekl, že samotný kontrakt znamená, že Volvo „rozšiřuje svoje kompetence a znalosti v oblasti nabíjení a distribuce elektřiny v rámci ekosystému okolo elektrické dopravy a dodávek energie.“
Navíc Momentum Dynamics podle všeho spustila objednávky na druhou generaci svého systému, který je schopen dodat až 300 kW.
Zdroj: Electrive