Elektrickevozy.cz

Trendy: elektromobilová revoluce v ČR | Tesla Model 3 | elektromobily nebo hybridy? | TOP 10 elektromobilů pro rok 2020

Volkswagen zvyšuje cíl. Do roku 2028 chce prodat 28 milionů elektromobilů

  |  Martin Skořepa  |  6 komentářů

Největší výrobce aut na světě si dal na poli čisté elektromobility ještě větší cíl, než jaký jsme od něj slyšeli posledně.

Rozhovor: Volkswagen vidí budoucnost v elektromobilitě, protože není nic lepšího

Elektromobily přestanou být okrajovou záležitostí

Představte si třetinu všech prodaných aut se všemi typy pohonů v roce 2019, tak zhruba tolik chce německý koncern prodat čistě jen elektromobilů v kumulovaném počtu nejpozději do roku 2028. V řeči čísel to dělá 28 milionů elektromobilů.

Novým, ještě ambicióznějším cílem Volkswagen Group je, že chtějí už v roce 2025 vyrábět 3 miliony elektromobilů ročně (přičemž 1,5 milionu to má být pod značkou VW a další 1,5 milionu mají dělat ostatní koncernové značky, ať už Audi, Porsche, Seat, či Škoda Auto a další).

Do roku 2028 by pak koncern rád prodal celkem 28 milionů elektromobilů, přičemž více než polovinu v Číně, která je nejen největším automobilovým trhem, ale také největším trhem s elektromobily na světě. Původní plán starý necelý rok byl prodat 22 milionů vozů.

Volkswagen chce urychlit přechod k elektromobilům

Volkswagen tedy elektromobilitu vnímá ještě více jako klíčovou, vždyť před pár dny šéf automobilky přišel s tím, že je potřeba přechod k elektrické dopravě zrychlit, jinak že dopadnou jako Nokia, která nezachytila nástup nových technologií a i takový gigant, jako byla právě tahle legendární finská firma a největší výrobce mobilů na světě pak velmi rychle spadla a přišla až na jméno vlastně o vše.

Pokud jde o klíčové plány VW na poli elektromobility, v létě 2020 by měl začít doručovat první nový a čistokrevný elektromobil Volkswagen ID.3 postavený na speciální modulární platformě MEB. Nicméně větší humbuk se očekává až od řekněme druhé generace elektromobilů od německého koncernu, které by měly dosáhnout cenové parity se spalovacími vozy, a tím pádem si zákazník bude vybírat jen čistě podle svých preferencí, nikoliv na základě pořizovací ceny, resp. svých finančních možností. A očividně i VW věří, že se mnohé současné nedostatky elektromobilů ještě podaří vyřešit a odstranit.

zdroj: insideevs

ŠTÍTKY:, ,

Diskuze

Zásady komentářů: Vyjadřujte se k tématu a buďte ohleduplní k ostatním.
Komentáře považované za spam, komentáře výhradně propagační povahy nebo vulgární komentáře budou smazány.
avatar
1 Comment threads
5 Thread replies
1 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
5 Comment authors
S BJarunaVikiLukášKerosin Recent comment authors
  Přihlásit k odběru  
nejnovější nejstarší
Upozornit na
Kerosin
Kerosin

To umím prohlásit taky… :-)
Jak říkal Werich – Nejtěžší je měnit slova v činy.
A to se VW v oblasti elektromobility už hezkou řádku let nedaří.

Lukáš
Lukáš

To teda.Zatím jejich nejlepší počin v oblasti elektrických aut je elektrický Golf, ale ten už měli v devadesátých letech takže po čtvrt století nic moc posun vpřed.

Jaruna
Jaruna

Nezklamal jsi mě! Jdi si hodit kouli do okna, aby jsi pochopil že se ti taky odrazí. Pak možná pochopíš kdo je tady vrchní krmic. Elon Musk nestihl ani jediný termín. VW má momentální problém a Kerosin naprosto nezaujatě křičí svoje tužby..

Viki
Viki

Hehe to je pravda. Letos se stane možná poprvé v historii, že Elon předběhne sám sebe, když začnou prodávat model Y o půl roku dřív než řekl. Nicméně i když Tesla byla kolikrát i několik let ve skluzu, pořad je asi tak 12 let před VW :).

Jaruna
Jaruna

Promiň, 12 let?

S B
S B

Spíš bych řekl, že VW Teslu deset let dohání a ještě nedohnal…

Mobilní zobrazení