Elektrickevozy.cz

Trendy: hledáme redaktory | ankety Elektrickevozy.cz | elektromobilová revoluce v ČR | Tesla Model 3 | TOP 10 elektromobilů roku 2020

Test Volkswagen Golf 8 (mild-hybrid 1.5 eTSI) – Připraven pro 21. století?

  |  Luboš Srb  |  1 komentář

Volkswagen Golf je v Evropě dlouhodobě nejprodávanějším autem, a tak není divu, že se výrobce snaží zaručený recept na úspěch nijak zásadně neměnit. Jenže tak to nejde dělat úplně donekonečna, protože budoucnost stejně jednou časem přijde a zaklepe na dveře. Znovuzrozený Golf 8 (2020) se tedy před revolucí konečně neschovává, ale staví čelem. Ve svém repertoáru má totiž zbraně, které by mohly zafungovat. Digitalizace a elektrifikace. Nastaví díky tomu opět nové zvyky a pořádky? To se dozvíte v našem dnešním testu!

Kapitoly článku:

» 1. Úvod, Design, Interiér a Infotainment
» 2. Jízdní vlastnosti, Spotřeba, Závěr

Za volantem nového Golfu

Stačí usednout do ergonomicky příjemných sedaček, které jsou elektronicky nastavitelné včetně paměťové funkce u řidiče, nastartovat, chytit taktéž velmi do ruky ergonomicky příjemný volant a sešlápnout pedál akcelerace. Za volantem, na kterém mimochodem klasická tlačítka ještě nevymřela a zaplať pánbůh za to, je digitální obrazovka, žádné mechanicky poháněné analogové rafičky. Můžu si tak podle libosti měnit třeba jako u sesterského Audi, co chci mít aktuálně zobrazeno před sebou. Někdo zůstane u základních informací, někdo jiný může ocenit třeba zobrazení navigace nebo jiných podrobnějších údajů.

Jízdní vlastnosti jsou jako u předchozích Golfů, ale lepší. Můžou za to především dvě věci – elektrifikace (ale pozor, jen u benzínové verze, nikoliv dieselové) a také vylepšený podvozek. K té první je podstatné říci, že testovaný Golf 1.5 eTSI je mild-hybrid, což znamená, že benzínový čtyřválec o výkonu 110 kW a 250 Nm doplňuje 48V mild-hybridní systém. Ten se skládá ze startéru-generátoru, 48V baterie umístěné pod zadními sedadly a řemene, který propojuje systém s konvenčním pohonem. Výhodou je, že mild-hybridní Golf 8 může za jízdy plachtit s vypnutým spalovacím motorem, navíc ještě rekuperovat, tj. získávat energii zpátky do baterie brzděním, a díky tomu snižovat spotřebu paliva. Navíc elektromotor přispívá k plynulejšímu rozjíždění či řazení, které zde obstarává automatická sedmistupňová převodovka. Čistě na elektřinu však jet nelze.

A k té druhé věci, vylepšenému podvozku, se pak sluší doplnit, že námi testovaný kus byl obohacen o příplatkové tlumiče DCC, které mají nastavitelnou tuhost. Tu můžete upravovat nejen tím, že budete přepínat mezi jízdními režimy (eco, komfort, normal, sport), ale můžete si ji nastavit klidně zcela podle svých představ v individuálním nastavení jízdního režimu (individual). Pak je rozdíl opravdu velmi znatelný a třeba na nezpevněných vozovkách, kterých je v Česku někdy už trochu moc, se dá cesta vyžehlit celkem dobře. Důležité však je, že se Golf v jakémkoliv nastavení chová předvídatelně a při průjezdu zatáčkami i vyšší rychlostí umí vyčarovat trochu usměvu na tváři i řekněme závodnějším povahám za volantem. Já zde oceňuju pádla pod volantem, se kterými lze manuálně řadit a tím dát vozidlu rychle a jasně najevo, že budu chtít třeba předjíždět. Na stovku zrychlí mild-hybridní Golf 8 za 8,5 sekundy a maximálka je 224 km/h. Takže ani v tomto směru by rozhodně Volkswagen neměl zákazníky zklamat.

Za mě si prostor v našem testu nového Golfu rozhodně zaslouží i asistenční systémy, kterých je u nových aut v poslední době ne více než dost, ale opravdu hodně. Samozřejmostí je asistent držení jízdního pruhu, který sám koriguje případné překročení jasně viditelných bílých čar na vozovce, ale stejně jako u jiných značek to ani zde není stoprocentní, pokud například začne pršet nebo je čára třeba žlutá. Proto také jen asistent, nikoliv autopilot. Dále nechybí asistent nouzového brzdění, či adaptivní tempomat, u kterého si můžete nastavit vzdálenost od vozu jedoucího před vámi a Golf se umí sám nejen úplně zastavit, ale následně i sám rozjet, aniž byste museli cokoliv dělat. Skvěle funguje rozpoznávání dopravních značek nebo eco asistence, která vám radí, kdy máte dát nohu z plynu, abyste snižovali spotřebu.

A právě mild-hybridní varianta nového Golfu vznikla především z toho důvodu, aby snižovala spotřebu. Za pomoci 48V systému slibuje o cca 10 % nižší spotřebu, což není možná hodně, ale každé procento se dnes počítá. Ve městě jsem s Golfem 1.5 eTSI jezdil pod 5 l/100 km, po okreskách lehce nad 5 l/100 km a po dálnici pak kolem 6 l/100 km. To nejsou vůbec špatné hodnoty. S nádrží o objemu 50 l bych tak ujel v pohodě přes 800 km na jedno natankování.

Závěr

Golf zůstal Golfem, alespoň zvenku. Osmá generace je však oproti předchůdcům velkou změnou zevnitř, konkrétně z pohledu elektrifikace a digitalizace. A zatímco s elektrifikovaným pohonem jsem byl spokojený a myslím si, že i pro běžné uživatele bude jen a jen přínosem, v případě digitalizace infotainmentu a ovládání už to tak jednoznačný krok směrem vpřed není. Volkswagen se toho ještě hodně bude muset naučit, aby byl jeho Golf i ve 21. století etalonem jednoduchého a intuitivního ovládání pro každého. Ale u podobných revolucí se to často neobejde bez šrámu nebo řekněme porodních bolestí. Golf 8 není výjimkou.

Volkswagen Golf 1.5 eTSI (2020), tedy testovaný mild-hybrid vyšel coby 1st edition včetně příplatkové výbavy na něco málo přes 800 tisíc korun, což vlastně ale není vůbec málo. A sehnat už se nedá, nebo resp. jen v zásobách u dealerů. Cena základní verze mild-hybridu vychází na sympatičtějších 650 tisíc korun, ale s příplatkovou výbavou se vyšplhá taktéž do pater, které už nejsou tak úplně běžné za lidový vůz a za stejnou cenu už se dají sehnat mnohem zajímavější kousky.

Je tedy otázkou, jestli i samotný Volkswagen nepřišel s osmou generací Golfu jen jako s takovým přechodovým modelem, který má znamenat most mezi minulými generacemi a něčím novým, co teprve přijde a bude 100% funkční.

Proč koupit?Proč nekoupit?
Vypadá pořád jako Golf, ale je modernější Infotainment a ovládání
Skvělé jízdní vlastnosti Cena
Pohodlný podvozek a jeho možnosti
 Tichá kabina, tiché plachtění
Dojezd přes 800 km
Vysoká bezpečnost díky asistentům
ŠTÍTKY:, , , , , ,

Diskuze

Zásady komentářů: Vyjadřujte se k tématu a buďte ohleduplní k ostatním.
Komentáře považované za spam, komentáře výhradně propagační povahy nebo vulgární komentáře budou smazány.
avatar
1 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
1 Comment authors
TeTe Recent comment authors
  Přihlásit k odběru  
nejnovější nejstarší
Upozornit na
TeTe
TeTe

hlavně ten super směr nezabijte, konečně po vzoru Tesly mizí ty hnusný tlačítka na úplně všecko.. minimalizmus je perfektní.. ale pořád se najde někdo kdo tvrdí, že problém je, že chce ladit klima když jede přes hrbolatou cestu .. WTF? to jsou tak přiblblý argumenty :-)

Mobilní zobrazení