Všechny veřejné nabíjecí stanice pro elektromobily a plug-in hybridy v Mladé Boleslavi od společnosti ŠKO-ENERGO, kterou částečně vlastní automobilka Škoda Auto, budou od soboty 1. srpna 2020 zpoplatněny. Ceny se u jednotlivých typů stanic liší.
TIP: ČR patří mezi evropské země, které jsou na elektromobilitu nejméně připravené
„Projekt e-Mobility v Mladé Boleslavi pokročil do další fáze. Prvním krokem společnosti bylo zprovoznění 1. veřejné dobíjecí stanice ŠKO-ENERGO v září 2018 na mladoboleslavském letišti u muzea Metoděje Vlacha. Během roku 2019 byly zprovozněny další čtyři dobíjecí stanice, a to u plaveckého bazénu, na Českobratrském náměstí, v parkovacím domě na ulici Kateřiny Militké a u fotbalového stadionu. Nyní ŠKO-ENERGO provoz dobíjecích stanic zpoplatňuje.“ píše se v oficiální tiskové zprávě.
Pokud tedy budete chtít od tohoto víkendu, tj. 1. srpna 2020, využít některou z veřejných nabíjecích stanic ŠKO-ENERGO, kterou částečně vlastní taktéž mladoboleslavská automobilka Škoda Auto, v Mladé Boleslavi (viz. mapa níže), budete muset zaplatit 3,50 Kč/kWh v případě AC nabíjení (klasické 22kW nabíječky) a 7 Kč/kWh v případě DC nabíjení (50kW rychlonabíječky). Doposud zde bylo nabíjení elektromobilů a elektroaut zdarma. Pro aktivaci nabíječky budete muset využít systémy EVMapa nebo ChargeUp, které umožňují platbu za dobíjení.
TIP: Budou se v České republice vyrábět elektromobily?
„Budoucnost značky Škoda Auto – a nejen její – je elektrická. Naším úkolem je vybudovat výkonnou dobíjecí infrastrukturu,“ pokračuje Tomáš Kubín. „Úkoly, které jsme si vytyčili pro rok 2019 a 2020, se nám daří velmi dobře plnit díky nasazení odborníků, kteří u nás pracují. Dosud jsme testovali technické možnosti nabíjení na konkrétních typech dobíjecích stanic a v rámci popularizace elektromobility jsme poskytovali elektřinu na nabíjení všem zákazníkům zdarma. Zpoplatněním služby nabíjení se dostáváme do finální fáze projektu, kdy stanovujeme konečnou cenu za nabíjení.“ řekl ing. Tomáš Kubín, jednatel společnosti ŠKO-ENERGO.
„V současné době dokončujeme podobný projekt na nabíjení v areálech závodů Mladá Boleslav, Kvasiny a Vrchlabí. Jedná se o podstatně větší počty stanic, více než 500 dobíjecích bodů. Projekt e-Mobility je unikátní v tom, že vzniká něco, co tu dříve nebylo, nelze uplatnit zkušenosti z minula. Jde o velmi komplexní soubor úkolů, vyžadující účast mnoha oborů. Je pro nás velkou výzvou, aby vše bylo funkční, ale tuto výzvu nelze nepřijmout.“
Všechny veřejné nabíjecí stanice pro elektromobily a plug-in hybridy v Mladé Boleslavi od společnosti ŠKO-ENERGO, kterou částečně vlastní automobilka Škoda Auto, budou od soboty 1. srpna 2020 zpoplatněny. Ceny se u jednotlivých typů stanic liší.
TIP: ČR patří mezi evropské země, které jsou na elektromobilitu nejméně připravené
„Projekt e-Mobility v Mladé Boleslavi pokročil do další fáze. Prvním krokem společnosti bylo zprovoznění 1. veřejné dobíjecí stanice ŠKO-ENERGO v září 2018 na mladoboleslavském letišti u muzea Metoděje Vlacha. Během roku 2019 byly zprovozněny další čtyři dobíjecí stanice, a to u plaveckého bazénu, na Českobratrském náměstí, v parkovacím domě na ulici Kateřiny Militké a u fotbalového stadionu. Nyní ŠKO-ENERGO provoz dobíjecích stanic zpoplatňuje.“ píše se v oficiální tiskové zprávě.
Pokud tedy budete chtít od tohoto víkendu, tj. 1. srpna 2020, využít některou z veřejných nabíjecích stanic ŠKO-ENERGO, kterou částečně vlastní taktéž mladoboleslavská automobilka Škoda Auto, v Mladé Boleslavi (viz. mapa níže), budete muset zaplatit 3,50 Kč/kWh v případě AC nabíjení (klasické 22kW nabíječky) a 7 Kč/kWh v případě DC nabíjení (50kW rychlonabíječky). Doposud zde bylo nabíjení elektromobilů a elektroaut zdarma. Pro aktivaci nabíječky budete muset využít systémy EVMapa nebo ChargeUp, které umožňují platbu za dobíjení.
TIP: Budou se v České republice vyrábět elektromobily?
„Budoucnost značky Škoda Auto – a nejen její – je elektrická. Naším úkolem je vybudovat výkonnou dobíjecí infrastrukturu,“ pokračuje Tomáš Kubín. „Úkoly, které jsme si vytyčili pro rok 2019 a 2020, se nám daří velmi dobře plnit díky nasazení odborníků, kteří u nás pracují. Dosud jsme testovali technické možnosti nabíjení na konkrétních typech dobíjecích stanic a v rámci popularizace elektromobility jsme poskytovali elektřinu na nabíjení všem zákazníkům zdarma. Zpoplatněním služby nabíjení se dostáváme do finální fáze projektu, kdy stanovujeme konečnou cenu za nabíjení.“ řekl ing. Tomáš Kubín, jednatel společnosti ŠKO-ENERGO.
„V současné době dokončujeme podobný projekt na nabíjení v areálech závodů Mladá Boleslav, Kvasiny a Vrchlabí. Jedná se o podstatně větší počty stanic, více než 500 dobíjecích bodů. Projekt e-Mobility je unikátní v tom, že vzniká něco, co tu dříve nebylo, nelze uplatnit zkušenosti z minula. Jde o velmi komplexní soubor úkolů, vyžadující účast mnoha oborů. Je pro nás velkou výzvou, aby vše bylo funkční, ale tuto výzvu nelze nepřijmout.“