ElektrickéVozy.cz

Velké automobilky podepsaly memorandum o uvedení aut na vodík na trh v severských zemích

  |  komentovat  |  autor: Jaroslav Opršal

Toyota, Nissan, Honda a Hyundai podepsali při slavnostním ceremoniálu v Kodani tzv. Memorandum o porozumnění společně s organizacemi ze severských zemí na tržní zavádění automobilů, které vytváří elektrickou energii díky palivovým článkům na vodík.

Memorandum o porozumnění bude jakýmsi katalyzátorem, který urychlí vyjednávání a komunikaci mezi veřejnými a soukromými subjekty v Norsku, Švédsku, Islandu a Dánsku o finanční podpoře pro podporu uvedení na trh aut na vodík spolu s vytvořením tankovací infrastruktury během let 2014-2017.

Výrobci automobilů ve velké míře v posledním desetiletí investovali do vývoje aut na vodík. Vedle infrastuktury, společnosti i nadále rozvíjí produkci vodíku a vytváří čerpací technologie, zejména v rámci severských zemí.

Výsledky Fuel-cell elektrických vozidel jsou slibné. Dnes poskytují skoro stejný dojezd a dočerpávání, jako benzínová vozidla. V roce 2009 několik předních automobilek podepsalo dohodu, zaměřenou na rok 2015, jako na potencionální rok pro zavedení na trh aut na vodík v regionech, kde je k dispozici infrastruktura k tankování vodíku, což je nezbytností.

V rámci partnerství severských zemí (tzv. Scandinavian Hydrogen Highway Partnership), národní organizace Dánska, Švédska, Norska a Islandu aktivně pracovaly na plánech stanic pro tankování vodíku již od roku 2006 a několik jich také otevřely. Nyní připravují plány pro celostátní sítě těchto stanic pro rok 2015.

Směrem k roku 2015 musí být provedeny ještě důležité kroky a rozhodnutí, aby bylo zajištěno úspěšné uvedení těchto plánů na trh. Zejména zapojení soukromých firem a národních energetických společností a investorů, jsou klíčem k úspěšné realizaci a výstavbě této vodíkové infrastruktury.

Cíle partnerů z referenda o porozumnění tedy jsou:

  • Společná snaha o zavedení Fuel-cell automobilů a výstavbě vodíkové infrastruktury v severských zemích v letech 2014-2017.
  • Usilovat o stanovení nezbytných veřejných financí a podpůrných mechanismů pro úspěšné zavedení Fuel-Cell aut a infrastruktury.
  • Zapojení klíčových národních poboček výrobců automobilů.
  • Zapojení klíčových národních energetických společností.
  • Výrobci automobilů se budou snažit o zavedení na trh vodíkových aut v roce 2015, nebo později za předpokladu, že budou existovat dostatečný počet tankovacích vodíkových stanic.
  • Infrastrukturní společnosti se budou snažit o výstavbu vodíkových stanic v letech 2014-2017.

Na podepisování tohoto memoranda byl například přítomný dánský ministr dopravy, nebo ředitel  Mezinárodní agentury pro energii.

via: electriccarsreport.com

ČLÁNKY:, , , , ,

Diskuze

Komentujte

avatar
  Subscribe  
Upozornit na
Test: Lexus CT 200h snoubí funkčnost a nadčasovou eleganci

Test: Lexus CT 200h snoubí funkčnost a nadčasovou eleganci

1. 4. 2018  |  Luboš Srb  |  diskuze (0)

Modernizovaný Lexus CT 200h (2017) staví na osvědčených základech japonské automobilky, přesto dokáže být značně originální. Na začátku všeho byl nelehký…

Je čištění vody klíčem k ekologičtějším elektromobilům?

Je čištění vody klíčem k ekologičtějším elektromobilům?

11. 3. 2018  |  Pavel Kreuziger  |  diskuze (1)

Elektromobily nejsou zase tak ekologické, jak by se na první pohled mohlo zdát. A nulové emise jsou mýtus. Ano, samozřejmě,…

Opel: v roce 2020 uvedeme plně elektrickou Corsu

Opel: v roce 2020 uvedeme plně elektrickou Corsu

16. 2. 2018  |  Pavel Kreuziger  |  diskuze (0)

Šéf automobilky Opel Michael Lohscheller oznámil, že příští generace Opelu (Vauxhallu) Corsa bude od roku 2019 vyráběn výhradně ve španělské…

Mobilní zobrazení