Elektrickevozy.cz

Trendy: ankety Elektrickevozy.cz | koronavirus | elektromobilová revoluce v ČR | Tesla Model 3 | TOP 10 elektromobilů pro rok 2020

V Číně jsou ojeté elektromobily neprodejné. Pokud to není Tesla

  |  Jakub Mokříš  |  27 komentářů

Plátek Asia Times přinesl v jednom z nedávno vydaných článků zajímavé zjištění. Čínské elektromobily se prý extrémně špatně prodávají jako ojeté.

U běžného vozu klesne hodnota po třech letech na 60 až 75 % jeho původní hodnoty. U elektromobilů klesá cena mnohem dramatičtěji. Už po roce se prý v některých případech cena dostala na 35 % ceny původní.

Výjimku v tomto tvoří Tesla. Ta si drží cenu i přes 70 % po roce užívání. Důvody, proč čínské elektromobily tak rychle ztrácí na ceně jsou jedna rychlý technologický pokrok (zvyšování dojezdu, výkonu…) a pak také nižší spolehlivost, která odrazuje zákazníky, společně s náklady na případný servis.

Typický čínský ojetý elektromobily nabídnutý k prodeji pak má dojezd zhruba 200 kilometrů. To jsou asi dvě třetiny dojezdu, který nabízejí dnešní vozy na baterky. Navíc jsou obvykle ojetá auta po záruce, není tedy divu, že kupující raději pořídí auto nové.

Zdroj: insideevs

ŠTÍTKY:, , ,

Diskuze

Zásady komentářů: Vyjadřujte se k tématu a buďte ohleduplní k ostatním.
Komentáře považované za spam, komentáře výhradně propagační povahy nebo vulgární komentáře budou smazány.
avatar
7 Comment threads
20 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
21 Comment authors
S BKarel 4RadovanmarekKerosin Recent comment authors
  Přihlásit k odběru  
nejnovější nejstarší
Upozornit na
Kerosin
Kerosin

To dělaj ty zkurvený dotace. Co by čekali, když cena ojetého je leckdy stejná (ne-li) vyšší než cena nového s dotací.

Kup si raději kolo
Kup si raději kolo

a co s vojetým ročním sráčem, za druhej rok kleknou baterky a výměna vyjde skoro za cenu novýho auta.

Kerosin
Kerosin

Proč by za rok klekaly baterky??? Co je to zase za údaj? Běžná baterie má životnost 2000 nabíjecích cyklů, a už jsou i baterie s dvojnásobnou výdrží (a tím nemyslím poslední výkřik Tesly, že má baterii s životností milion mil tj. 1,6 milionu km). Na jedno nabití dnes auta ujedou v průměru 200km. Takže 2000 cyklů znamená až 400000 km (pro většinu lidí 20 let ježdění). To ostatně odpovídá i praxi, že rekordmani s nájezdem nad půl milionu km měnili zatím jednou. Ne kleknutí baterky bych se fakt nebál. To dřív morálně i fyzicky odejde celý zbytek auta.

marek
marek

Ze s nim vubec diskutujete. Evidente vubec nevi ktera bije

Milan
Milan

Elektromobil jako ojetina je prakticky neprodejné.

Kerosin
Kerosin

Proč myslíte? Tedy pokud není meritem Vaší myšlenky, že by nikdo tak výhodný dopravní prostředek neprodával. :-)

Radovan
Radovan

Proto se prodávají jak housky na kráme a jsou nedostatkovým zbožím jak nové, tak ojeté. Bože to je zase diskutér….

Lump
Lump

Už ti ze zadku muska kouká jen hlava. Tesla prodává přes eshop za jednu cenu a jiné značky dávají slevy cca 0-30% z uvedené ceny v konfiguratoru. Každý slušný novinář to ví. Cena o 30% klesne oproti ceníku. Reálně klesne o 0-15% za první rok. Tesla se svým reálným poklesem o 30% je na chvostu celého autotrhu. Čínské elektromobily jsou kvalitativně zpracovaný jako Tesla tedy katastrofálně a ještě mají katastrofální techniku. To je důvod proč nejsou na rozvinutých trzích. Porovnávat Babišovi rohlíky za 1 Kč se skutečným rohlíkem za 4 Kč opravdu nejde..

Basi
Basi

Mohu se zeptat pisatele jakou má zkušenost s Čínskou produkci aut když se do ČR nedováží? Dívám se na YT na čínské recenze aut a nestačím se divit kam se Čína dostala. Když si to porovnání s předřazeným evropským autem tak je to neuvěřitelné. Nemohu ale posoudit kvalitu a technologie. Jen design a ten je opravdu pěkný. Mnoho automobilek už řídí lidé z Evropy. Cena např.auta značky geely ve full je cca 360 000 korun. Tato automobilka je vlastníkem Volva. Svět se mění a bude to jako s mobilním trhem. Dnes čínské značky vládnou.

Vona
Vona

Čína vždycky uměla vše okopírovat a to i design. Už deset let zpátky byli vždy jen o krok za námi ve svých kopiích. Čína krade po světě nápady viz hE3da Zbytek viz dole..

Kerosin
Kerosin

Nevím jak je to se slevami z ceníků atd… takže to nemohu komentovat. Ale co se té kvality vozidel týče, tak nemohu souhlasit. Vyzkoušel jsem si na vlastní kůži několik čistě čínských automobilů, a rozhodně si těmi běžnými evropskými v ničem nezavdají. Čínská produkce už poměrně dlouho netrpí žádným zaostáváním v kvalitě za zbytkem světa, a v některých směrech jsou na tom lépe než my.
Čínská auta se tu neprodávají hlavně z důvodu, že jim EU nastavila vysoká cla, aby chránila evropskou produkci. I navzdory tomu, je jen otázkou času, kdy nás “převálcují”.

Vona
Vona

Vy jste plkalove obecní. Čína neuměla vyrábět motory takže nemohla nikdy mít trh. Evropa ale podlehla čínskému tlaku a převádí jej do Číny. Stále ta auta neplní evropské standardy. A že budou? Ano když jím odevzdavame zdarma své bohatství tak budou. nejsou tak blbý jako my..

Kerosin
Kerosin

A v čem vidíte plkalství??? Já nikde neřekl, že to sami vymysleli, já jen konstatuji fakt, že čínská produkce už zdaleka není nekvalitní, jak uváděl “Lump” ve svém příspěvku. A netuším, kde berete informaci, že by současná čínská auta neplnila evropské standardy. Nevím přesně které standardy máte na mysli (možná nějaké neplní), ale například v bezpečnosti jsou na tom lépe, než evropská produkce a to jak v pasivních bezpečnostních prvcích tak v aktivních – o asistentech ani nemluvě, tam je čína o level výše než evropské automobilky. Co se týče standardů komfortu tak v tom jsou také dál, podívejte se… Číst vice »

kroc
kroc

Každej si potřebuje uflusnout. No tak páníčkové pokračujte. Příští tejden jedu opět trasu Praha-Zvolen, a podle takových jako jste vy, zcela jistě nedojedu, anebo se sakra problémama, anebo budu alespoň unavenej, nasranej atd… Nene. Zklamání je zřejmě váš novej koníček. Jako spousta fosilů, vůbec nevíte kolik bije. Normálně dojedu nabitej zadarmo do půlky, paxe na obědě dotankuju, a v klidu u Zvolena absolvuju potřebné jednání. No Golfem z r. 1994 bych to takle v klidu nedal, ale Teslou nebude problém…. Proto si drží cenu. Doby, kdy jsem k autu s hvězdou musel mít ještě jedno spolehlivý, abych schůzky stihnul, jsou… Číst vice »

Jurak
Jurak

Líbí se mi že se za to nestydíte že máte Teslu. To je obdivuhodné. Porovnání Tesly s Golfem z roku 94 je skutečně trefné. Zrezle budou za pár let stejně.. Třeba kdyby jste nebyl Tesla fanatik a zkusil něco za porovnatelnou cenu tak budete prekvapen a nebo si kupte za tu cenu tři golfy a palivo na 300 000 km a můžete je pro sichr střídat.. co vy na to?

Igor
Igor

Vy někam s Teslou dojedete? Tomu říkám skutečná přidána hodnota a novinka na automobilovém trhu a něco nevídaného. Fakt jako dojedete? Masakr fakt jo. Z toho snad neusnu jak jsem unešen že se s autem dojede někam na místo. Musím to říct všem známým. Huh mazec bomba top. Musk borec kámo brácho třída hitovka

Roman
Roman

Elektromobilita je rozjetý vlak a těžko to něco změní. Mě osobně zajímá chystané elektrické SUV od Forda.

Josef
Josef

Jeste ze nejedete na schuzku po obede, protoze to by jste si musel davat sakra dlouhou svacinu🤣🤣🤣, no a podrizovat svuj zivot autu taky neni dvakrat chytry 🤣🤣🤣Mame jen jeden a mel by byt co nejvice svobodny a to s Teslou ani jinou elektricou sragorou rozhodne neni a nebude

Petr
Petr

Že nejde dojet ano Teslou v takovém mikrostátě z jednoho konce na druhý je dáno tím, ze současné tesly jsou taková miminka na zkoušku. Za deset let už to bude jiné, ale už dnes věřím, že ta sranda řízení auta s tskovým krouťákem ten kratký dojezd vynahradí…:-)

Zdenek
Zdenek

To jako fakt jen jedna zastávka cestou .tak to je mazec .Jsem z toho fakt hotovej . Náš VW UP na CNG ujede na jedno natankování za 270kč bez problému 350km pouze na CNG . Zastávka na tankování 5minut. Auto stálo asi jako kola na tu teslu . Kvalita toho malého ubohého prdiauta je ale lepší než celá tesla ..Takže já mám jasno.

Radovan
Radovan

S tímto stylem porovnávání Tesla versus UP byste mohl doplnit, jak byste to Tesle nandali nákladově na koloběžce.

tom
tom

Co tím chce básník říci? že ojeté elektromobily jsou za hubičku? že stojí méně jak stejně vybavená ojetina se spalovacím motorem? Nu skvělá zpráva aspoň je pro běžného zákazníka dostupnější a že na tom firmy tratí? (víc jak 70% všech nových vozů kupují firmy) to mne netrápí :D

Mobilní zobrazení