Elektrickevozy.cz

Trendy: ankety Elektrickevozy.cz | filmy o elektromobilech | elektromobilová revoluce v ČR | Tesla Model 3 | TOP 10 elektromobilů roku 2020

U prodejen Penny Market vyrostou nabíječky pro elektromobily. Celkem 50 stanic

  |  Luboš Srb  |  8 komentářů

Společnost Penny Market se domluvila s firmou E.ON na výstavbě celkem 50 nabíjecích stanic, které do dvou let vyrostou u vybraných prodejen ve všech krajích České republiky, přičemž polovina z nich má stát ještě letos.

Nabíjecí stanice u Penny prodejny | foto: E.ON

TIP: Nabíjení elektromobilu: využívejte všechny možnosti, zn. chytře

Pilot se osvědčil

Do projektu se obě společnosti pouští na základě pilotního programu, kdy již od roku 2018 stojí jedna nabíječka u prodejny Penny na pražském Lehovci a je poměrně vytížená. V žebříčku nejvytíženějších stanic firmy E.ON je tahle nabíječka na osmém místě z padesáti stanic, přičemž prvních osm spojuje jedna důležitá věc – stojí u obchodů nebo obchodních center.

 „Jelikož první pilotní dobíječka ve spolupráci se společností Penny Market se osvědčila, jsme velice rádi, že můžeme využít bohatou síť prodejen, které Penny Market provozuje napříč celou republikou, a postupně zde vybudujeme 50 rychlonabíjecích stanic,“ upřesňuje Martin Klíma, vedoucí oddělení Mobility Services společnosti E.ON Energie.

Půjde o rychlo i pomalo-nabíječky

“Stanice postavené u prodejen Penny budou rychlonabíjecí. Jedna vybraná by pak měla mít i vlastní fotovoltaický systém. Každá z těchto lokalit bude vybavena dvěma nabíjecími body 50 kW (pozn. redakce: tj. CCS Combo a CHAdeMO) pro rychlé dobíjení a 22 kW (pozn. redakce: Mennekes) pro pozvolné nabíjení. Všichni zákazníci budou moci využít aplikaci E.ON Drive, případně platit klasickou platební kartou.” píše se v oficiální tiskové zprávě od firmy E.ON.

Zpoplatnění rovnou dle ceníku E.ON

Všechny tyto nově postavené dobíjecí stanice, které plánuje E.ON postavit u supermarketů Penny, budou zpoplatněny podle standardního ceníku E.ON Drive, tzn. 3, 6 a 9 korun pro registrovaného zákazníka na AC, DC a ultrafastu a 9, 11 a 13 korun pro neregistrovaného zákazníka. Nabíjení zdarma u prodejen Penny tedy nebude možné, na rozdíl třeba od prodejen Lidl.

Co se týče financování výstavby, tak tyto stanice budou spolufinancovány z Operačního programu Doprava Ministerstva dopravy (50 stanic u Penny prodejen spadá do celkem 125 rychlonabíječek, jejichž cena výstavby by měla být 167 milionů korun, z toho 96,6 milionu korun činí podíl dotace).

Nabíjení elektromobilu u Penny Marketu | foto: E.ON

U kterých prodejen Penny vyrostou nabíječky?

Společnost Penny Market má téměř 400 provozoven po celé ČR ve větších i menších městech. Už teď je jasné, že nabíjecí stanice vzniknou v krajských městech jako jsou České Budějovice, Karlovy Vary, Pardubice nebo Hradec Králové. Vedle toho E.ON postaví nabíječky u supermarketů v menších městech jako Rousínov, Kralovice, Hořovice nebo Dobříš.

„Pro nás je udržitelnost a aktivní přístup k ochraně životního prostředí jednoznačnou prioritou a samozřejmě chceme, aby i naši zákazníci měli možnost se chovat k naší planetě šetrně. Díky rozvoji elektromobility dochází ke snižování emisí, a proto je výstavba dobíjecích stanic naší prioritou,“ říká Václav Šíma, vedoucí stavebního oddělení Penny.

zdroj: E.ON

ŠTÍTKY:, , ,

Diskuze

Zásady komentářů: Vyjadřujte se k tématu a buďte ohleduplní k ostatním.
Komentáře považované za spam, komentáře výhradně propagační povahy nebo vulgární komentáře budou smazány.
avatar
2 Comment threads
6 Thread replies
2 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
4 Comment authors
DanCarlosEVVencaKerosin Recent comment authors
  Přihlásit k odběru  
nejnovější nejstarší
Upozornit na
Kerosin
Kerosin

Předně – skvělá zpráva.
Eon asi začal nakupovat nabíječky od jiného výrobce, protože jejich dosavadní stanice mají na AC 43 kW. Jestli tahle má “jen” 22 kW tak to bude obdobný výrobek jako používá ČEZ – takže že by ABB ???

CarlosEV
CarlosEV

ABB má víc verzi té 50kW Terra

Dan
Dan

Co já bych za to dal, aby u OC bylo třeba 5-10 stojanu 11 kW. Ano, jedna nebo dvě DC nabíječky 50 kW budou a jsou dobré, ale OC a na DC nabíjení je nesmysl. Tam jste v 90 % vždy minimálně hodinu a víc.

V reálu nestíhám nákup ani v Lidlu než se mi dobije na DC. Takže vlastně zbytečně blokuji nabíječku. Nějak moc se to zvrhlo všichni budují rychlé nabíječky a nikdo pomalejší.

Kerosin
Kerosin

To je sice správná myšlenka, ale osobně si myslím, že AC stojany (wallboxy) by měli být záležitostí daných podniků, a ne distributorů elektřiny. Od PRE, ČEZu a Eonu právě očekávám přesně tohle – síť DC rychlonabíječek podél páteřních silnic a sem tam uvnitř velkých měst. Wallboxy očekávám od municipalit, obchodních domů, hotelů, motorestů, provozovatelů parkovacích domů apod…

Jinými slovy, absenci těchto 11 kW bodů bych nevyčítal distributorům, ale provozovatelům veřejných služeb u kterých se dá předpokládat pohyb (respektive stání) aut.

Dan
Dan

Souhlasím, ale věc je nyní tažená hlavně dotacemi. Kdyby byly dotace i na AC, tak by snad rozložení bylo rovnoměrnější. Jinak nechápu 4 nabíječky DC, přípojné body (Chademo, Type2, CCS) u každé, v Kralově poli v Brně v podzemních garážích

Venca
Venca

Možná hloupá otázka, ale na AC lze u některých EV nastavovat dobíjecí výkon. Lze nějakým způsobem nastavovat i dobíjecí výkon u DC?

CarlosEV
CarlosEV

moje řeč !!! u OC by meli být hlavně AC sloupky… lepší 5ks AC než jedno DC 50kW a výkonově to vyjde na stejno

Dan
Dan

Asi jde o to, že na DC byly dotace. Takže šlo o zákazníka až na posledním místě.

Mobilní zobrazení