ElektrickéVozy.cz

Trendy: elektromobilová revoluce v ČR | Tesla Model 3 | elektromobily nebo hybridy? | autonomní auto | počet elektromobilů v ČR

Toyota vyvíjí domácí energetický systém V2H – vozidlo to Home.

  |  komentovat  |  autor: Luděk Srb

Toyota Motor Corporation (TMC) vyvinula nový systém (V2H) pro vzájemné sdílení energie mezi plug-in vozidly, plug-in hybridními vozidly (PHVs) a elektromobily (EV) a domácí energetickou soustavou.

Volně přeloženo, baterie vozu se stane součástí energetické soustavy vašeho domu. Systém V2H se začne testovat s využitím vozu Toyota Prius PHVs již ke konci roku 2012. Zhruba deset domácností bylo vybráno jako součást projektu Toyota City Low-Carbon (Toyota City Project), který začal v dubnu 2010.

Oznámení tedy navazuje na zavedení systému V2H od Nissanu v LEAF-to-home, které mohou dodávat elektřinu z vozidel Nissan LEAF elektrických (EV) do obytných domů s využitím  „Elektrárny EV“ jednotky-i 6 kW pro nabíjení LEAF-vyvinutý Nichicon Corporation.

Toyota má nově vyvinutý V2H obousměrný napájecí systém, který transformuje energii z domova do vozidla a stejně tak i od vozidla k domovu. 100V AC měnič na palubě Prius PHV převádí uloženou energii do AC sítě domácnosti či domu a tok energie je elektronicky řízen mezi vozidlem, nabíjecí stanicí doma.

Pomocí této metody, je tedy energie z regionální nebo domácí solární elektrárny, nebo z nízkého tarifu noční elektřiny uložena ve vozidle a jeho baterii a pak se použije k napájení domácnosti během špičky. Tento druh optimálního proudění energie je automaticky řízen řídící jednotkou domácího energetického systému (HEMS).

S plně nabitou baterií a plnou nádrží benzínu, může Prius PHV dodávat energii pro průměrnou domácnost (přibližně 10 kWh) po dobu čtyř až pěti dnů, pokud se spustí motor v Prius PHV jako generátor.

Zájem o sítě inteligentních technologií a efektivní využívání nákladných baterií elektrických vozidel se enormně zvýšil kvůli nedávným předpokladům nedostatku elektřiny v Japonsku,  poznamenal mluvčí Toyoty.

Systém V2H od TMC je současně vyvinut jako zařízení schopné dodávky elektřiny z PHVs přímo na domácí zařízení, pro použití v nouzových či záchranných obydlích v případě katastrofy.

V reakci na rostoucí potřebu kontroly maximální spotřeby či odběru elektřiny, bude Toyota City Project zdokonalovat synchronizované automatické ovládání mezi HEMS a regionálními energetickými daty od řídicích systémů (EDMS) ještě v letošním roce. Stávající energetická optimalizace technologie se tak využije na rozšíření V2H systémů k podpoře odklonů elektrické energie v době špiček v požadovaných časech.

ČLÁNKY:, , , , , ,

Diskuze

avatar
  Subscribe  
Upozornit na
Audi e-tron: náskok díky čisté elektrice

Audi e-tron: náskok díky čisté elektrice

DNES  |  Ondřej Miškovský  |  diskuze (0)

Při tvorbě titulku jsem si tentokrát trochu pomohl známým sloganem „Vorsprung durch Technik, česky Náskok díky technice.“, které Audi…

Hybridní Toyoty jezdí ve městech téměř bez emisí, říká průzkum

Hybridní Toyoty jezdí ve městech téměř bez emisí, říká průzkum

DNES  |  Martin Skořepa  |  diskuze (0)

Hybridy Toyota nevypouštějí až v 87 procentech doby jízdy ve městech a příměstských částech vůbec žádné emise. Ukázal to…

Test BMW i3: městský elektrohobit pro boháče

Test BMW i3: městský elektrohobit pro boháče

DNES  |  Luboš Srb  |  diskuze (0)

S myšlenkou moderních plně elektrických aut přišlo německé BMW již před dlouhými 11 lety. A za to dobu urazilo…

Mobilní zobrazení