Toyota vyvíjí domácí energetický systém V2H – vozidlo to Home.
Toyota Motor Corporation (TMC) vyvinula nový systém (V2H) pro vzájemné sdílení energie mezi plug-in vozidly, plug-in hybridními vozidly (PHVs) a elektromobily (EV) a domácí energetickou soustavou.
Volně přeloženo, baterie vozu se stane součástí energetické soustavy vašeho domu. Systém V2H se začne testovat s využitím vozu Toyota Prius PHVs již ke konci roku 2012. Zhruba deset domácností bylo vybráno jako součást projektu Toyota City Low-Carbon (Toyota City Project), který začal v dubnu 2010.
Oznámení tedy navazuje na zavedení systému V2H od Nissanu v LEAF-to-home, které mohou dodávat elektřinu z vozidel Nissan LEAF elektrických (EV) do obytných domů s využitím „Elektrárny EV“ jednotky-i 6 kW pro nabíjení LEAF-vyvinutý Nichicon Corporation.
Toyota má nově vyvinutý V2H obousměrný napájecí systém, který transformuje energii z domova do vozidla a stejně tak i od vozidla k domovu. 100V AC měnič na palubě Prius PHV převádí uloženou energii do AC sítě domácnosti či domu a tok energie je elektronicky řízen mezi vozidlem, nabíjecí stanicí doma.
Pomocí této metody, je tedy energie z regionální nebo domácí solární elektrárny, nebo z nízkého tarifu noční elektřiny uložena ve vozidle a jeho baterii a pak se použije k napájení domácnosti během špičky. Tento druh optimálního proudění energie je automaticky řízen řídící jednotkou domácího energetického systému (HEMS).
S plně nabitou baterií a plnou nádrží benzínu, může Prius PHV dodávat energii pro průměrnou domácnost (přibližně 10 kWh) po dobu čtyř až pěti dnů, pokud se spustí motor v Prius PHV jako generátor.
Zájem o sítě inteligentních technologií a efektivní využívání nákladných baterií elektrických vozidel se enormně zvýšil kvůli nedávným předpokladům nedostatku elektřiny v Japonsku, poznamenal mluvčí Toyoty.
Systém V2H od TMC je současně vyvinut jako zařízení schopné dodávky elektřiny z PHVs přímo na domácí zařízení, pro použití v nouzových či záchranných obydlích v případě katastrofy.
V reakci na rostoucí potřebu kontroly maximální spotřeby či odběru elektřiny, bude Toyota City Project zdokonalovat synchronizované automatické ovládání mezi HEMS a regionálními energetickými daty od řídicích systémů (EDMS) ještě v letošním roce. Stávající energetická optimalizace technologie se tak využije na rozšíření V2H systémů k podpoře odklonů elektrické energie v době špiček v požadovaných časech.