Toyota ukázala rivala pro Teslu Cybertruck. Nemá ovšem ani poloviční dojezd

Matouš Vrchota
Toyota Hilux BEV (2026) | Zdroj: Toyota
Toyota Hilux BEV (2026) | Zdroj: Toyota

Toyota Hilux BEV míří do Evropy. Elektrický pickup zvládne 240 km, utáhne 1,6 tuny a nabídne dvojitou kabinu.

Elektrický Hilux se představuje Evropě

V portfoliu japonské Toyoty již příští měsíc přibude nový kousek. Minulý týden automobilka naznačila, že se máme na co těšit. Krátký příspěvek byl doplněn pouze o siluetu robustního vozu s přední maskou. Nyní již víme, že těšit se mohou především příznivci těžké práce, terénní jízdy a ikonického modelu Hilux.

Toyota Hilux se aktuálně prodává v deváté generaci a jde o model, který se nezastaví naprosto před ničím. Důkazem tomu může být obrovská oblíbenost v nehostinných podmínkách Austrálie, úspěšné expediční výpravy na severní pól i megatuny odtahaných stromů z kanadských lesů.

Tradiční i moderní pohonné jednotky nově doplní plně elektrifikovaná verze Toyota Hilux BEV. Příznivci silných naftových motorů se proto nemusí bát, že musí rychle vykoupit sklady. Tento bestseller si Toyota rozhodně plánuje ponechat.

Dosavadní motorizace zůstávají v nabídce

Nový Hilux charakterizují nové přední světlomety, které lemují hranu kapoty a stáčí se okolo širokých nárazníků. Mezi nimi najdeme drobnou osvětlenou spojovací linku. Maska má ostře řezaný obvod a decentní střed s průduchy. Hilux BEV se bude nabízet pouze v jednom uspořádání interiéru, kterým je dvojitá kabina.

Interiér ctí to, co mají fanoušci a majitelé zažité, většinu prvků a ergonomie si vypůjčuje z modelu Land Cruiser a to včetně středové konzole a dvojitého dotykového displeje (2x 12.3”). Veškeré potřebné volby nastavení podvozku jsou sdružené do jednoho elektronického voliče.

Řidiči vůz nabídne všechny komfortní funkce, které najdeme například i v běžné nabídce modelu Corolla. Nechybí tedy silný elektrický posilovač řízení, digitální asistent T-Mate nebo proaktivní asistent pro řízení. Zachovaná je i stejná brodivost jako u spalovací verze, 700 mm.

Na dálkové cesty si vyberte jiný model

V podlaze jsou uložené baterie o kapacitě 59,2 kWh. Motory jsou přítomné na obou nápravách. Tažná hmotnost je omezena 1 600 kilogramy, nosnost ložné plochy uveze 715 kg nákladu.

Podle WLTP ujede Toyota mezi nabíjením až 240 kilometrů, tedy ani ne polovinu toho, co Cybertruck od Tesly (523 km). Že nepůjde o dojezdového premianta již naznačuje samotná kapacita baterie. V tomto případě jde především o užitnou vlastnost vozu než polykání stovek kilometrů na dálnicích.

V Evropě se mohou zájemci těšit na zahájení prodejů již příští měsíc. I když nebyly zatím potvrzeny všechny cílové trhy, očekává se příchod jak do Austrálie, tak do jihovýchodní Asie. Američané musí zamáčknout slzu. Zatím není jisté, jestli se Hilux BEV na americký kontinent vůbec oficiálně podívá.

Zdroj: Toyota


Autor článku

Matouš Vrchota - Redaktor

Matouš se zajímá o moderní technologie, zejména v oblasti automotive. Baví ho vše digitální, ideálně s Androidem. Ve volném čase se věnuje úpravám rodinného vozového parku nebo vyráží na kole.


Komentáře


Nejnovější články