Toyota se stále hledá ve své cestě k čisté elektromobilitě. Často referuje ke svým skvělým hybridům a je známá svojí opatrností. I přes pochybnosti mnohých ale Toyota pracuje na elektromobilech nové generace, které plánuje uvést na trh počínaje rokem 2027. Tyto vozy již mají být poháněné revolučními bateriemi s pevným elektrolytem.
Než se ovšem dostaneme do tohoto důležitého roku, mají o rok dříve přijít první vlaštovky, které alespoň naznačí nový směr Toyoty. Tyto vozy budou ale zatím používat typické baterie na bázi lithia. I tak by se jejich dojezd měl pohybovat kolem hranice 800 km. Revoluční baterie pak cílí na metu 1 000 km bez nutnosti dobíjení. Zdá se ale, že do rovnice nakonec bude promlouvat úplně jiný problém.
Toyota totiž v tomto směru velmi kopíruje svojí cestu s vodíkovými vozy. Na silnicích jich tak můžeme potkat sotva desítky a to v celoevropském měřítku. Panují tu obavy, že brzké nasazení baterií s pevným elektrolytem bude následovat ten samý vzorec. Na trh se tak nedostanou miliony, ba ani stovky tisíc vozidel. V první řadě půjde o pouhé tisícovky vozů. Nejde přitom o nějaké odhady spekulantů. Takové zprávy zaznívají přímo z řad vedení Toyoty.
Čtěte také: Toyota nezvládá přechod na elektromobily! Má to ale důvod, který pochopí každý
Jde i o výrobní kapacity výrobního partnera, petrochemické společnosti Idemitsu. Ti totiž zprvu budou mít materiál právě na takto omezený počet vozidel. Není se ale čemu divit. Toyota by chtěla vozy s novými pevnými bateriemi na trh uvádět mezi prvními automobilkami. Celosvětově se očekává mnohem větší nárůst až na přelomu dekády. V roce 2030 by i partner Toyoty chtěl mít již vše otestované a zaběhnuté pro nasazení vysoko nákladové výroby.
Jenže podle slov Toyoty, ani v roce 2030 nebude Idemitsu schopné produkovat více elektrolytu sulfidu než pro 10 tisíc vozidel ročně. A to je i v poměru se špatnými prodeji elektrických modelů Toyoty i Lexusu dohromady velmi špatné číslo. Pro Toyotu to znamená jediné. Buď bude prodávat více vozidel s tradičními bateriemi nebo se bude muset porozhlédnout po dalších partnerech, kteří budou schopní dosáhnout vyšších výrobních čísel v produkci nového typu baterií.
Toyota se stále hledá ve své cestě k čisté elektromobilitě. Často referuje ke svým skvělým hybridům a je známá svojí opatrností. I přes pochybnosti mnohých ale Toyota pracuje na elektromobilech nové generace, které plánuje uvést na trh počínaje rokem 2027. Tyto vozy již mají být poháněné revolučními bateriemi s pevným elektrolytem.
Než se ovšem dostaneme do tohoto důležitého roku, mají o rok dříve přijít první vlaštovky, které alespoň naznačí nový směr Toyoty. Tyto vozy budou ale zatím používat typické baterie na bázi lithia. I tak by se jejich dojezd měl pohybovat kolem hranice 800 km. Revoluční baterie pak cílí na metu 1 000 km bez nutnosti dobíjení. Zdá se ale, že do rovnice nakonec bude promlouvat úplně jiný problém.
Toyota totiž v tomto směru velmi kopíruje svojí cestu s vodíkovými vozy. Na silnicích jich tak můžeme potkat sotva desítky a to v celoevropském měřítku. Panují tu obavy, že brzké nasazení baterií s pevným elektrolytem bude následovat ten samý vzorec. Na trh se tak nedostanou miliony, ba ani stovky tisíc vozidel. V první řadě půjde o pouhé tisícovky vozů. Nejde přitom o nějaké odhady spekulantů. Takové zprávy zaznívají přímo z řad vedení Toyoty.
Čtěte také: Toyota nezvládá přechod na elektromobily! Má to ale důvod, který pochopí každý
Jde i o výrobní kapacity výrobního partnera, petrochemické společnosti Idemitsu. Ti totiž zprvu budou mít materiál právě na takto omezený počet vozidel. Není se ale čemu divit. Toyota by chtěla vozy s novými pevnými bateriemi na trh uvádět mezi prvními automobilkami. Celosvětově se očekává mnohem větší nárůst až na přelomu dekády. V roce 2030 by i partner Toyoty chtěl mít již vše otestované a zaběhnuté pro nasazení vysoko nákladové výroby.
Jenže podle slov Toyoty, ani v roce 2030 nebude Idemitsu schopné produkovat více elektrolytu sulfidu než pro 10 tisíc vozidel ročně. A to je i v poměru se špatnými prodeji elektrických modelů Toyoty i Lexusu dohromady velmi špatné číslo. Pro Toyotu to znamená jediné. Buď bude prodávat více vozidel s tradičními bateriemi nebo se bude muset porozhlédnout po dalších partnerech, kteří budou schopní dosáhnout vyšších výrobních čísel v produkci nového typu baterií.