Toyota Prius slaví již 15 let
Před 15 lety přišla na trh Toyota se svým hybridem, který byl představen s podtitulem „právě včas pro 21. století“. Nyní je z něj nejoblíbenější hybridní automobil celosvětově.
O 15 let později, Toyota Prius nejen „předběhla svou dobu“, jak říká její latinské označení, ale čísla, která čítají více než 3 000 000 prodaných kusů se stala důkazem jasného prodejního úspěchu.
Samotná myšlenka alternativní energie pro vozidla začala vznikat už v 60. letech minulého století, díky zvyšujícím se nárokům na kvalitu ovzduší v důsledku začínajících klimatických změn. Přišlo to ale až v 90. letech, kdy Toyota začala intenzivně zkoumat možnosti technologického pokroku.
Nepřehlédněte: Toyota Prius: (R)evoluce pokračuje
Projekt G21 byl zahájen v roce 1994, kde bylo cílem společnosti vytvořit ekologické a „zelené“ auto pro 21. století při zachování stejného požitku z jízdy a pohodlí, jako u klasických aut.
Když Toyota vypustila svůj první Prius v roce 1997, byl to den jakési elektrické revoluce. Na adresu první Toyoty Prius přišlo po jejím představení spoustu skeptických komentářů. Toyota se však nevzdala a věřila, že její vize má potenciál a šanci a je správná. Dnes, Toyota Prius 3 generace se stala globálně nejprodávanějším modelem.
Od roku 1997 tak Toyota prodala již 3 000 000 Priusů a dalších 5 000 000 Priusů – hybridů. Jen v letošním roce značka Toyota a Lexus dosáhnou v prodeji společně přes 1,2 milionu kusů!
V evropském žebříčku kvality TÜV se Toyota umístila na první pozici v otázce spolehlivosti při stáří vozu 4-5 let. Tyto pokračující úspěchy a hodnocení jen dokazují skutečnou kvalitu a spolehlivost vozů Prius.
Toyota přinesla světu hybridní technologii. A nejde zde jen o hnací ústrojí, ale dala jakousi celou základní platformu, ze které budou vycházet budoucí řešení, založená na nízkých, nebo žádných emisích.
Do roku 2015 by mělo být celkem 21 modelů hybridů. Tato čísla by měla zaručit, že se prodeje dostanou na rekordní úroveň. V ČR možná někteří z vás zaregistrovali tzv. hybridní revoluci, kterou se Toyota snažila přiblížit hybridní koncepci a zvětšit povědomí o ní potencionálním zákazníkům.
via: puregreencars.com