ElektrickéVozy.cz

Test Toyota Auris Hybrid Touring Sports: rodinné hybridní kombi

  |  1 komentář  |  autor:

Toyota neustále rozšiřuje svojí flotilu hybridních vozů. Nejnovějším přírůstkem je model Auris Hybrid Touring Sports, který je zjednodušeně kombi verzí klasického hybridního Aurisu roku 2013. Jak se povedl a o kolik se odlišuje od klasické hatchbackové verze?

V dnešním testu se podíváme na již pomyslného šestého člena aktuální hybridní flotily vozů značky Toyota. Nová kombi Toyota Auris Hybrid Touring Sports doplňuje hatchbackový Auris Hybrid 2013, levný Yaris Hybrid, klasický Prius, sedmimístný Prius+ a luxusní Prius Plug-in hybrid. Vzhledem k velké podobnosti s modelem Auris Hybrid 2013, který jsme již na přelomu roku testovali, se tentokrát nebudeme pouštět do popsání stejných poznatků akorát jinými slovy. Zaměříme se na odlišnosti a na to, co dělá Auris Hybrid Touring Sports plnohodnotným přírůstem do rodiny hybridních vozů Toyota.

Tip: Test Toyota Auris Hybrid 2013: cesta za hybridní budoucností pokračuje

Novinky pro rok 2013, zleva: Toyota Auris Hybrid, Toyota Verso a Toyota Auris Hybrid ve verzi kombi

Prodloužená kombi verze klasického hybridního Aurisu na sebe nenechala dlouho čekat. Půl roku od zahájení prodeje hatchbackové verze jde do prodeje také sesterský kombi model Touring Sports. Změn oproti testované hatchbackové verzi mnoho není, zaměříme se zejména na zvětšený zavazadlový prostor, změnu spotřeby a jízdních vlastností. Jinak jde o totožné modely. Koneckonců, můžete se podívat na naší srovnávací tabulku základních specifikací.

Parametry a srovnání: Auris Hybrid 2013 vs Auris Hybrid Touring Sports

Auris Hybrid 2013 Auris Hybrid Touring Sports
Rozměry 4,275 x 1,760 x 1,460 m 4,560 x 1,760 x 1,475 m
Hmotnost 1815 – 1840 kg
(v závislosti na výbavové verzi)
1815 – 1865 kg
(v závislosti na výbavové verzi)
Max. rychlost max. 180 km/h max. 175 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/hod 10,9 s 11,2 s
Maximální výkon hybridního systému 134 koní, 73 kW spalovací motor, 60 kW elektromotor 134 koní, 73 kW spalovací motor, 60 kW elektromotor
Počet sedadel 5 5
Objem zavazadlového prostoru 360 litrů 530 – 1658 litrů
Objem palivové nádrže 45 litrů 45 litrů
Akumulátor NiMH, 6,5 Ah NiMH, 6,5 Ah
Cena a dostupnost od 489 900 Kč (Active Hybrid)
od 539 900 Kč (Style Hybrid)
leden 2013
od 514 900 Kč (Active Hybrid)
od 564 900 Kč (Style Hybrid)
červenec 2013

Nový Auris Hybrid Touring Sports je prodlouženou verzí klasického Aurisu. To už je poznat na první pohled. Kombi verze je konkrétně o znatelných 28,5 cm delší a o nepatrných 1,5 cm pak vyšší, šířka tedy zůstává. Když ještě zůstanu u čísel, narostla hmotnost nejvyšší výbavové verze z 1840 kg na 1865 kg, tedy o 25 kg. V základní verzi jsou ale na tom hatchback s kombi verzí překvapivě na „gram“ nastejno.

 

Kombi Auris získal změnou svého trupu podstatně více místa pro zavazadlovou část. Zatímco hatchbackový Auris se musel spokojit s 360 litry základního zavazadlového prostoru, u kombi verze je k dispozici hned 530 litrů (délka daného prostoru 1,115 m, šířka 1,452 m a výška 0,890 m), při sklopení zadních sedadel pak až 1658 litrů (délka tohoto prostoru je tak až 2,047 m, šířka 1,452 m zůstává a stejně tak i výška 0,890 m).

 

Důležitá však nejsou jen čísla, ale také samotné rozměry kufrové části pro převoz různých věcí. Osobně jsem Auris Hybrid Touring Sports využil pro převoz závodního silničního kola, bez nutnosti jakkoliv sesazovat sedačku či odmontovávat řidítka. Pro rodiny ale bude důležitější, kolik se toho do kufrové části vejde celkově a budou spíše přemýšlet o převozu kočárku či dalších rodinných věcí. To jsem bohužel zatím zkusit nemohl, nicméně doporučuji vše raději osobně vyzkoušet, než teoreticky měřit.

 

Design Toyoty Auris Hybrid Touring Sports zůstává věrný letošnímu vzoru, zejména charakteristická čelní maska spojuje kombi verzi nového Aurisu s ostatními nejnovějšími modely tohoto japonského výrobce. Ladné křivky s nízkým koeficientem odporu vzduchu ale přeci jen berou za své, když jde o prodlouženou verzi. To je nejzásadnější rozdíl, který se v laboratorních podmínkách ukázal jako klíčový a který stojí za mírným navýšením spotřeby o hodnotu 0,2 litrů na 100 km. Nás ale zajímá praxe a ta se může jako vždy hodně lišit od připravených a ideálních podmínek.

 

S kombi Aurisem jsem za víkend najel kolem 700 km v různých podmínkách a při různých stylech řízení. V autě jsem cestoval sám a nepřevážel jsem plný kufr, pouze jednu větší sportovní tašku. To se kladně projevilo na celkové spotřebě. Při cestě Č. Budějovice – Přerov mimo dálnici a klasickém stylu řízení, kdy jsem se nikde zbytečně nezdržoval a nehrál tak na co nejnižší spotřebu, jsem dosáhl průměrné spotřeby kolem pěkných 5,2 litrů na 100 km. Je ale nutné počítat, že s autem budou majitelé často vozit další členy rodiny a pokud půjde o početnou rodinu, která navíc s sebou pobere hodně věcí, může spotřeba ještě o něco vyrůst. I tak ale v tomto směru kombi Auris příjemně překvapil.

Při šetrném jízdním stylu, kdy jsem sledoval monitor a další ukazatele aktuální spotřeby a posledního vývoje spotřeby plus využití motorů (spalovací motor, elektromotor), jsem po mimoměstských silnicích dosáhl průměrné spotřeby kolem 5 litrů na 100 km. Hodně záleží, jak často jsou po cestě vesnice a města, kde člověk musí zpomalit a jet pochopitelně nižší rychlostí, takže pak častěji využívá akumulátory a jede teoreticky na nulovou spotřebu. Stejně jako u nového Auris Hybridu, i s kombi verzí se mi povedlo jet s citlivou nohou „na plynu“ po rovině čistě na elektromotor až maximálních 70 km/hod. Ale pokud přijde kopec nebo plyn jen nepatrně více sešlápnete, zapojí se hned i spalovací motor.

Auris Hybrid Touring Sports se stejně jako ostatní hybridy hodí zejména do městského provozu. Tam je pak auto jako ryba ve vodě. A ne jen tak ledajaká ryba, ale přímo štika, se kterou nejen, že pojedete rychle, ale i se spotřebou mezi 4 až 4,5 litry na 100 km. Rychlé a na spotřebu šetrnější rozjíždění obstarává dvojice motorů výrobcem pojmenovaná již několik let jako HSD (Hybrid Synergy Drive), využívající kombinace spalovací motor (na výběr diesel i benzin verze) a elektromotor. Možné je vybrat si opět ze tří základních jízdních režimů: EV (čistě elektrický mód), ECO (ekologický hybridní mód omezující zrychlení) a PWR (hybridní výkonný mód).

Některé nedodělky a toužebná přání však setrvávají. U čistě elektrického módu pokud při rozjíždění více sešlápneme plynový pedál, se hned auto přepne do režimu ECO a jede tak i spalovací motor. Před předjížděním je naopak nutné manuálně aktivovat výkonnější režim PWR, aby mělo auto co největší možné zrychlení, a co je důležité, slouží k tomu tlačítko na středové části oddělující řidiče od spolujezdce. Intuitivnější a pohodlnější by bylo umístění tlačítek pro ovládání jízdních módů přímo na volant, kde je koneckonců již nespočet jiných tlačítek, leč méně často používaných.

Nová Toyota Auris Hybrid Touring Sports se od odstatních letošních hybridů japonské automobilky o mnoho neliší, přináší vše již prověřené a ozkoušené z jiných modelů, s navíc přidanou hodnotou v podobě větší úložné zavazadlové části. Spotřeba příjemně překvapila, když se od hatchbackové verze zvýšila opravdu jen v řádu desetinek litrů na 100 km. Pokud tedy člověk přemýšlí o rodinném kombi automobilu v moderním hybridním provedení, Auris Hybrid Touring Sports může být vhodným adeptem. V zaváděcích cenách vychází při stejných výbavových provedeních o 25 tisíc dráž než hatchbacková verze, konkrétně tedy od 514 900 Kč.

Za zapůjčení hybridního vozu Toyota Auris Hybrid Touring Sports děkujeme autorizovanému prodejci Toyota Dolák, u kterého si můžete tento vůz zakoupit nebo si nejprve domluvit zkušební jízdu pro bližší seznámení s automobilem.


Testovaný produkt: Toyota Auris Hybrid Touring Sports, autor recenze: Luboš Srb, hodnocení: 5/5
ČLÁNKY:, , ,
Test: Toyota Yaris Hybrid 2017 je až nečekaně moderní a chytrá

Test: Toyota Yaris Hybrid 2017 je až nečekaně moderní a chytrá

7. 8. 2017  |    |  diskuze (0)

Nejlevnější hybridní auto od Toyoty není jen do počtu, ba naopak. Za necelých 400 tisíc korun získáte až nečekaně moderní…

Faraday Future zajel rekord v extrémním závodě Pikes Peak

Faraday Future zajel rekord v extrémním závodě Pikes Peak

12. 7. 2017  |    |  diskuze (0)

Elektromobil Faraday Future FF 91 zvládl jeden z nejtěžších závodů na světě – stoupání na horu Pikes Peak v americkém Coloradu…

Plně elektrické SUV Hyundai má stát do milionu

Plně elektrické SUV Hyundai má stát do milionu

23. 6. 2017  |    |  diskuze (1)

Společnost Hyundai se nechala slyšet, že urychlila svůj plán na uvedení prvního plně elektrického SUV s dlouhým dojezdem, byť není jasné,…

Mobilní zobrazení