Tesle roste konkurence. Porsche odhalilo Taycan

Jakub Mokříš

Už delší dobu jsme čekali na odhalení všech detailů a podoby produkční verze Porsche Taycan. Nyní máme jasno.

Designově se žádné překvapení nekoná.Přední partie mají tvary pro Porsche typické, čtveřice diodových segmentů ve světlech dodaly trochu futurismu. Zadní část je pak ale vyloženě sexy. Do módy se vracející spojené svítilny v kombinaci s krásným zaoblením se neskutečně povedly. Automobilka využila výhod pohonu elektromotory a Taycan tak má dva zavazadelníky. Přední má 81 litrů, zadní 366 .

V tomto segmentu jsou ale důležité jiné hodnoty. Začneme baterií. Ta má kapacitu 93,4 kWh. Dobíjení je možné výkonem maximálně 270 kW, se kterým se lze dostat na obligátní hodnotu 80 % za 22,5 minuty. Za jízdy lze nějaké procento nahnat rekuperací, jejíž výkon je až 265 kW. Tato hodnota nemá zatím mezi elektromobily obdoby.

Pohon Taycanu tvoří dva elektromotory. Ty produkují 612 koní dohromady, verze Turbo může krátkodobě tuto sílu zvýšit až na 680 koní. Turbo S dokonce na 761 koní. Krouticí moment je 850 Nm. Dvourychlostní převodovka pak umožní jak rychlou akceleraci, tak i efektivní provoz na dálnici. Maximální rychlost je 260 km/h, dojezd potom 450, respektive 412 kilometrů v případě silnější verze. Verze Turbo umí stovku za 3,2 sekundy, na dvoustovku se dostane za 10,6 sekundy. Turbo S je na stovce za 2,8 sekundy, na dvoustovce za 9,8 sekund.

Interiér už je skoro notoricky známý, poměrně inovativní je možnost příplatku za displej před spolujezdcem. Podvozek je vybaven vzduchovými měchy, takže o pohodlí bude postaráno dostatečně.

Sledujte nás v Google Zprávách

Komentáře


Nejnovější články