Elektrickevozy.cz

Trendy: ankety Elektrickevozy.cz | koronavirus | elektromobilová revoluce v ČR | Tesla Model 3 | TOP 10 elektromobilů pro rok 2020

Tesla pracuje na nové 110kWh baterii pro nevídaný dojezd

  |  Jakub Mokříš  |  50 komentářů

Už tak mají Tesly solidní dojezd, ale s novou, v současné době vyvíjenou baterií by to mělo být ještě lepší.

TIP: Tesloop vysvětluje, jak dochází k degradaci baterií u vozů Tesla

Existuje jakási hranice dojezdu, nad kterou už je elektromobil pro většinu lidí akceptovatelnou volbou, protože stejně denně více kilometrů nenajedou. Pro někoho je to 300, pro někoho třeba 500 a pro někoho klidně 1 000 kilometrů.

Tesly v dojezdu excelují, ale případné kilometry navíc se vždy hodí. Na posledním setkání akcionářů se Musk pochlubil, že brzy budou mít vůz s dojezdem 400 mil (643 kilometrů), v tuto chvílí dojede nejdál Tesla Model S s dojezdem 370 mil (595 kilometrů). Od té doby se podařilo automobilce dojezd zvednout na 390 mil (627 kilometrů) pomocí softwarových vylepšení.

Jason Hughes, známý “Tesla hacker” se ale podělil na Twitteru, že se trochu “podíval” na firmware automobilu a některé hodnoty byly už patrně připravené na budoucí, větší baterie. Podle nich tedy Tesla pracuje na nové baterii, která se bude skládat ze 450 voltových modulů po 108 článcích s využitelnou kapacitou 109 kWh. Znamenalo by to dojezd přes 400 mil, který Musk avizoval. Samozřejmě by nový akumulátor nemusel sloužit jen v Modelu S…

Zdroj: electrek

ŠTÍTKY:, , ,

Diskuze

Zásady komentářů: Vyjadřujte se k tématu a buďte ohleduplní k ostatním.
Komentáře považované za spam, komentáře výhradně propagační povahy nebo vulgární komentáře budou smazány.
avatar
17 Comment threads
33 Thread replies
1 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
33 Comment authors
GretaRocco SiffrediVladimírJaroslavbrumbál Recent comment authors
  Přihlásit k odběru  
nejnovější nejstarší
Upozornit na
Viktor
Viktor

Nevíte někdo jakou využitelnou kapacitu mají současné modely 100D ? Díky.

RomanH
RomanH

Tipnul bych si 96 až 97 kWh

Carlos
Carlos

102 nominální 98 využitelná

p.s. současné modely už nejsou 100D ale Long Range a Performance

Michal
Michal

100D, čili starší model, má využitelnou cca 86kwh

Carlos
Carlos
Viktor
Viktor

Nechci být šťoura, ale v nadpisu chybí (nepředpokládám, že je to záměrně chybně) “h” kapacita se udává v kWh

Luboš Srb
Luboš Srb

Děkujeme za upozornění, opraveno.

Daniel
Daniel

Paráda.Bohužel cena za kW dobití u stojanu se rapidně zvedla…..

Michal
Michal

Jak kde, a jak komu. Jde o to, co si kdo nechá novinářema nabulíkovat

Jaroslav
Jaroslav

21 kč za 1 kWh u rychlonabíjení . Nebo si dát pauzu pár hodin …

Kerosin
Kerosin

Možná tak u Ionity, ale jinak u ostatních provozovatelů rychlonabíječek o nic rapidního nejde, a u pomalého nabíjení se cena nezměnila vůbec.

profix
profix

Jak u kteryho “stojanu”. Ale cena tekutejch dinosauru taky vyleti, o to uz se AB postara.

Rocco Siffredi
Rocco Siffredi

AB se postará tak akorát o starou bábu. V ropném lobby neznamená ten STBáckej nýmand nic.

František
František

Čím to může být že tomu africanovy nevěřím.

Miloslav
Miloslav

No já už o objevech vedoucí k zásadně lepším bateriím, o revolučních inovacích a nových technologiích v baterkách čtu asi 5 let, ale stále se elektroauta reálně drží na dojezdu max 300Km

Jiří
Jiří

Souhlas ; reálný dojezd je max. 300 km, to mi potvrdili všichni majitelé Tesel

marek
marek

A jakou kapacitu maji? 75 kwh? v starym s ku? Ona doba je za ty 3 roky zase nekde jinde

profix
profix

Fakt? Moje Tesla model S P100D realne dojede 470km a to si topim celou cestu.

Kerosin
Kerosin

Pravda článků o revolučních bateriích v předprodukci je hodně, a málo kdy se alespoň něco změní, ale s tím dojezdem bych nesouhlasil. Ten progres dojezdu je naprosto nepopiratelný.
Vemte si, že EV před pěti šesti lety (krom Tesly) měla dojezdy mezi 100 až 150 km. Dnes je standardem 250 až 300 km, a dojezdy okolo 450 až 500 km už jsou u nejlepších EV taky realitou. Třeba Kia Niro zvládá 400k i jen s použitím rozpětí 10 % až 80 %
Za dalších pět let budu dojezdy zase na dvojnásobku, a zase budou všude články o revolučních bateriích na spadnutí. :-)

miztli
miztli

To bohužel těžko, nejde do téže hmotnosti vložit dvojnásobný či trojnásobný el. náboj, brání tomu podstata hmoty, navíc každá větší hustota energie navíc je něco jako více brisantní bomba, viz “jednoduše ” řešitelné požáry EV.

profix
profix

Kecy, prdy, bedary…

Greta
Greta

Tak teď jsi mu to natřel :))))))))))

Mobilní zobrazení