Tesla se konečně dočkala patentu, o který podala žádost již v roce 2018. Za zdržením stojí z velké části inženýr, jenž na nějakou dobu přeběhl do společnosti Daimler Trucks, aby se mohl po pár letech vrátit zpět k vývoji modelu Semi. Právě pod jeho jménem byla tenkrát žádost podána, otázkou je, k čemu by byla technologie automatického huštění pneumatik elektrickému tahači dobrá.
Funkce, kterou disponují především vojenská terénní vozidla, je s námi již nějakou dobu. Automatické huštění pneumatik se hodí především k maximálnímu přizpůsobení pro jízdu v různých terénech. Při projíždění lesem oceníte spíše větší tlumivost díky nižšímu tlaku, zatímco na dálnici si pneumatiky zase rádi přifouknete.
Tuto technologii si nyní osvojuje i kalifornská automobilka, která jménem Johna Furtada podala žádost o schválení patentu. Tento muž přitom pracuje na brzdách, kolech a pneumatikách modelu Semi. Znamená to, že Tesla osadí touto funkcí právě elektrický tahač? Těžko říct.
Nepřehlédněte: Tohle Tesla nedomyslela! Její autopilot může být v Evropě těžce nelegální
Mnohem víc by slušelo automatické huštění kol připravovanému Cybertrucku, který se s těžkým terénem potká spíš. To však necháme na samotném vedení.
Jak jsme již předestřeli, tato technologie není žádnou novinkou. To by nebyla Tesla, aby i v tomto systému nenašla nějakou mouchu, které by nešla po krku. „Tato předchozí řešení měla spoustu nedostatků. U dřívějších verzí byl vzduch přiváděn dutými hnacími nápravami do armatury umístěné na jejich konci, které byly spojeny s přívody vzduchu. Dutou konstrukcí však unikaly nečistoty, které narušovaly činnost systému ATIS (automatický systém huštění pneumatik), který v důsledku selhal.”
Tesla na tuto problematiku dle obsahu patentu vyzrála především díky ventilům ovládané samostatnou řídící jednotkou na několika dalšími vylepšeními, které prodlužují životnost celého systému. Pokud se chcete dozvědět podrobnosti, kompletní dokument je zde volně k dispozici.
Tesla se konečně dočkala patentu, o který podala žádost již v roce 2018. Za zdržením stojí z velké části inženýr, jenž na nějakou dobu přeběhl do společnosti Daimler Trucks, aby se mohl po pár letech vrátit zpět k vývoji modelu Semi. Právě pod jeho jménem byla tenkrát žádost podána, otázkou je, k čemu by byla technologie automatického huštění pneumatik elektrickému tahači dobrá.
Funkce, kterou disponují především vojenská terénní vozidla, je s námi již nějakou dobu. Automatické huštění pneumatik se hodí především k maximálnímu přizpůsobení pro jízdu v různých terénech. Při projíždění lesem oceníte spíše větší tlumivost díky nižšímu tlaku, zatímco na dálnici si pneumatiky zase rádi přifouknete.
Tuto technologii si nyní osvojuje i kalifornská automobilka, která jménem Johna Furtada podala žádost o schválení patentu. Tento muž přitom pracuje na brzdách, kolech a pneumatikách modelu Semi. Znamená to, že Tesla osadí touto funkcí právě elektrický tahač? Těžko říct.
Nepřehlédněte: Tohle Tesla nedomyslela! Její autopilot může být v Evropě těžce nelegální
Mnohem víc by slušelo automatické huštění kol připravovanému Cybertrucku, který se s těžkým terénem potká spíš. To však necháme na samotném vedení.
Jak jsme již předestřeli, tato technologie není žádnou novinkou. To by nebyla Tesla, aby i v tomto systému nenašla nějakou mouchu, které by nešla po krku. „Tato předchozí řešení měla spoustu nedostatků. U dřívějších verzí byl vzduch přiváděn dutými hnacími nápravami do armatury umístěné na jejich konci, které byly spojeny s přívody vzduchu. Dutou konstrukcí však unikaly nečistoty, které narušovaly činnost systému ATIS (automatický systém huštění pneumatik), který v důsledku selhal.”
Tesla na tuto problematiku dle obsahu patentu vyzrála především díky ventilům ovládané samostatnou řídící jednotkou na několika dalšími vylepšeními, které prodlužují životnost celého systému. Pokud se chcete dozvědět podrobnosti, kompletní dokument je zde volně k dispozici.