Již v polovině roku 2021 se prezident čínské Tesly, Tom Ču, vyjádřil k budoucnosti automobilky a v rozhovoru pro čínskou státní tiskovou agenturu Xinhua uvedl podrobnosti o připravované malé levné Tesle. Spolu s neskrývaným nadšením také potvrdil, že kompaktní hatchback bude postaven v R&D (Research & Development) centru v šanghajské Gigafactory.
Téměř obratem na tuto informaci zareagovali nejen fanoušci, ale i experti, kteří zdůraznili, že pakliže k tomu skutečně dojde, může tahle malá štika s cenovkou do 25 000 amerických dolarů (cca 550 000 Kč) představovat opravdu seriózní problém jak pro Volkswagen ID.3, tak Hondu e nebo Hyundai Ioniq 5.
A dost možná, že jde o tezi, již je záhodno nebrat na lehkou váhu. Ostatně to, že texaská automobilka dokáže konkurenci potrápit, dokládá nedávné plošné zlevnění cen, na které některé značky reagovaly s až krajní nelibostí. Pokud by takový krok byl navíc ku prospěchu zákazníka a novinka zahýbala trhem, tak vlastně proč ne?
Čtěte také: Selhal Autopilot? Tragický střet řidiče Tesly s hasičským vozem skončil smrtí
Potíž je jen v tom, že od na poslech smysluplného nástřelu výše, který navíc zazněl před pár lety, jsme se o elektromobilu Tesla Model 2 nic podrobnějšího nedozvěděli. Jistě, proběhly nějaké úniky, na internetu se dokonce opakovaně objevily i velmi fešné rendery, ale všechny ty dohady právě s ohledem na nízkou cenu elektrického vozu většinou postrádají smysl.
Nově se do pomyslné skládačky rozhodl vnést více světla CravingTech. Web se přitom odvolává na příspěvek na Twitteru, jenže při dalším zkoumání jsme na žádný takový nenarazili. Nicméně, zkusme na chvíli uvažovat v rovině, že (nejen tento) server má skutečně pravdu a že cenově dostupný model dorazí ještě letos.
To by znamenalo následující. V Šanghaji by už tuto chvíli museli mít zhotovenou finální podobu prototypu. Jestliže pro masovou výrobu Tesla přistoupí k využití moderních lisů Giga Press… Jsme na zatím na začátku a už tu máme několik proměnných. V tomto kontextu také vyvstává otázka ohledně baterie a zejména dojezdu.
V loňském roce se několikrát v odborných kruzích zmiňovala „nová architektura“, jež by měla tyto zásadní atributy povýšit na další úroveň, problém je však v tom, zdali a vlastně proč vůbec by měla být použita ve vozu Tesla Model 2? Predikce postavené na využití stávajících řešení, kdy by akumulátor mohl mít kapacitu do 50 kWh a dojezd kolem 400 km, zní mnohem pravděpodobněji.
Otázka za milion, opravdu. Na jednu stranu je už (opět) s ohledem na cenu záporná odpověď nasnadě. Na druhou stranu leží programové těžiště Tesly v Autopilotovi a budoucímu autonomnímu řízení, tudíž se dá skutečně předpokládat, že nezbytný hardware bude obsahovat i Tesla Model 2.
Znovu s ohledem na cenu, kdy se automobilka chce dostat na nějakých 550 tisíc korun, může znít taková úvaha nereálně, ale jde o to si uvědomit, že pokročilé funkce pro Teslu představují jednu z naprosto klíčových strategií, jak odlišit své elektromobily od konkurence.
Již v polovině roku 2021 se prezident čínské Tesly, Tom Ču, vyjádřil k budoucnosti automobilky a v rozhovoru pro čínskou státní tiskovou agenturu Xinhua uvedl podrobnosti o připravované malé levné Tesle. Spolu s neskrývaným nadšením také potvrdil, že kompaktní hatchback bude postaven v R&D (Research & Development) centru v šanghajské Gigafactory.
Téměř obratem na tuto informaci zareagovali nejen fanoušci, ale i experti, kteří zdůraznili, že pakliže k tomu skutečně dojde, může tahle malá štika s cenovkou do 25 000 amerických dolarů (cca 550 000 Kč) představovat opravdu seriózní problém jak pro Volkswagen ID.3, tak Hondu e nebo Hyundai Ioniq 5.
A dost možná, že jde o tezi, již je záhodno nebrat na lehkou váhu. Ostatně to, že texaská automobilka dokáže konkurenci potrápit, dokládá nedávné plošné zlevnění cen, na které některé značky reagovaly s až krajní nelibostí. Pokud by takový krok byl navíc ku prospěchu zákazníka a novinka zahýbala trhem, tak vlastně proč ne?
Čtěte také: Selhal Autopilot? Tragický střet řidiče Tesly s hasičským vozem skončil smrtí
Potíž je jen v tom, že od na poslech smysluplného nástřelu výše, který navíc zazněl před pár lety, jsme se o elektromobilu Tesla Model 2 nic podrobnějšího nedozvěděli. Jistě, proběhly nějaké úniky, na internetu se dokonce opakovaně objevily i velmi fešné rendery, ale všechny ty dohady právě s ohledem na nízkou cenu elektrického vozu většinou postrádají smysl.
Nově se do pomyslné skládačky rozhodl vnést více světla CravingTech. Web se přitom odvolává na příspěvek na Twitteru, jenže při dalším zkoumání jsme na žádný takový nenarazili. Nicméně, zkusme na chvíli uvažovat v rovině, že (nejen tento) server má skutečně pravdu a že cenově dostupný model dorazí ještě letos.
To by znamenalo následující. V Šanghaji by už tuto chvíli museli mít zhotovenou finální podobu prototypu. Jestliže pro masovou výrobu Tesla přistoupí k využití moderních lisů Giga Press… Jsme na zatím na začátku a už tu máme několik proměnných. V tomto kontextu také vyvstává otázka ohledně baterie a zejména dojezdu.
V loňském roce se několikrát v odborných kruzích zmiňovala „nová architektura“, jež by měla tyto zásadní atributy povýšit na další úroveň, problém je však v tom, zdali a vlastně proč vůbec by měla být použita ve vozu Tesla Model 2? Predikce postavené na využití stávajících řešení, kdy by akumulátor mohl mít kapacitu do 50 kWh a dojezd kolem 400 km, zní mnohem pravděpodobněji.
Otázka za milion, opravdu. Na jednu stranu je už (opět) s ohledem na cenu záporná odpověď nasnadě. Na druhou stranu leží programové těžiště Tesly v Autopilotovi a budoucímu autonomnímu řízení, tudíž se dá skutečně předpokládat, že nezbytný hardware bude obsahovat i Tesla Model 2.
Znovu s ohledem na cenu, kdy se automobilka chce dostat na nějakých 550 tisíc korun, může znít taková úvaha nereálně, ale jde o to si uvědomit, že pokročilé funkce pro Teslu představují jednu z naprosto klíčových strategií, jak odlišit své elektromobily od konkurence.