Americká automobilka Tesla mění přístup k nabíjení v Evropě. Poté, co společnost v některých zemích otevřela svou síť pro elektromobily všech značek a následně zavedla časové tarify, aby motivovala nabíjení mimo špičku, dochází k nové změně pravidel.
Největší výrobce elektromobilů na světě zavedl v průběhu října na několika evropských rychlonabíjecích stanicích Tesla Supercharger snížené sazby za noční nabíjení v období mezi 22:00 a 6:00. V novém prohlášení citovaném v německých médiích nyní automobilka oznamuje, že model byl zaveden na všech 900 nabíjecích místech Tesly v Evropě, kromě Islandu a Izraele.
Tesla zároveň přechází z modelu “mimo špičku” na model „ve špičce“. Noční tarify se rozšíří téměř na celý den, přičemž vyšší ceny budou využity jen v hodinách s nejvyšším vytížením, nejčastěji mezi 16. a 20. hodinou. V Německu činí průměrná cena nabíjení ve špičce 73 centů za kWh a po zbytek dne zaplatí zákazník průměrně 65 centů za kWh.
Na základě informací z místních zdrojů bylo zjištěno, že zatímco v Nizozemsku došlo ke snížení nabíjecích sazeb, v Itálii naopak ceny vzrostly, takže změny neplatí plošně, ale jsou specifické pro jednotlivé země.
Čtěte také: 10 věcí, které byste měli vědět o elektromobilu Tesla Model 3
To odpovídá dřívějšímu zvýšení cen, k němuž Tesla přistoupila v září. Tehdy vzrostly ceny napříč Evropou přibližně o 12 centů a překonaly hranici 60 centů za kWh. V Německu vzrostly ceny z původních 56 až 58 centů za kWh na 69 až 71 centů. Nyní tedy dochází nejen k opětovného použití dynamického cenového modelu, ale také k dalšímu zvýšení ceny nabíjení ve špičce, i když ve zkráceném časovém rámci. Při zavádění nových cen v září rozeslala Tesla evropským zákazníkům e-mail, v němž jako důvod zavedení nových tarifů uvedla rostoucí ceny energie.
Přechod na nové tarify je zajímavý, protože zjednodušuje cenový model. Při dřívějším zavedení dynamických cen čelila Tesla řadě stížností a evropští řidiči začali vyhledávat levnější alternativy nabíjení. Tesly používají v Evropě nejrozšířenější konektory CCS, což současně znamená, že nabíjecí síti Supercharger snadno konkurují jiní poskytovatelé rychlého nabíjení. V USA je situace jiná. Majitelé si sice mohou pořídit adaptér CCS pro použití v jiných sítích, ale jinak se musí spoléhat na vlastní nabíjecí standard Tesly.
Americká automobilka Tesla mění přístup k nabíjení v Evropě. Poté, co společnost v některých zemích otevřela svou síť pro elektromobily všech značek a následně zavedla časové tarify, aby motivovala nabíjení mimo špičku, dochází k nové změně pravidel.
Největší výrobce elektromobilů na světě zavedl v průběhu října na několika evropských rychlonabíjecích stanicích Tesla Supercharger snížené sazby za noční nabíjení v období mezi 22:00 a 6:00. V novém prohlášení citovaném v německých médiích nyní automobilka oznamuje, že model byl zaveden na všech 900 nabíjecích místech Tesly v Evropě, kromě Islandu a Izraele.
Tesla zároveň přechází z modelu “mimo špičku” na model „ve špičce“. Noční tarify se rozšíří téměř na celý den, přičemž vyšší ceny budou využity jen v hodinách s nejvyšším vytížením, nejčastěji mezi 16. a 20. hodinou. V Německu činí průměrná cena nabíjení ve špičce 73 centů za kWh a po zbytek dne zaplatí zákazník průměrně 65 centů za kWh.
Na základě informací z místních zdrojů bylo zjištěno, že zatímco v Nizozemsku došlo ke snížení nabíjecích sazeb, v Itálii naopak ceny vzrostly, takže změny neplatí plošně, ale jsou specifické pro jednotlivé země.
Čtěte také: 10 věcí, které byste měli vědět o elektromobilu Tesla Model 3
To odpovídá dřívějšímu zvýšení cen, k němuž Tesla přistoupila v září. Tehdy vzrostly ceny napříč Evropou přibližně o 12 centů a překonaly hranici 60 centů za kWh. V Německu vzrostly ceny z původních 56 až 58 centů za kWh na 69 až 71 centů. Nyní tedy dochází nejen k opětovného použití dynamického cenového modelu, ale také k dalšímu zvýšení ceny nabíjení ve špičce, i když ve zkráceném časovém rámci. Při zavádění nových cen v září rozeslala Tesla evropským zákazníkům e-mail, v němž jako důvod zavedení nových tarifů uvedla rostoucí ceny energie.
Přechod na nové tarify je zajímavý, protože zjednodušuje cenový model. Při dřívějším zavedení dynamických cen čelila Tesla řadě stížností a evropští řidiči začali vyhledávat levnější alternativy nabíjení. Tesly používají v Evropě nejrozšířenější konektory CCS, což současně znamená, že nabíjecí síti Supercharger snadno konkurují jiní poskytovatelé rychlého nabíjení. V USA je situace jiná. Majitelé si sice mohou pořídit adaptér CCS pro použití v jiných sítích, ale jinak se musí spoléhat na vlastní nabíjecí standard Tesly.