Elektrickevozy.cz

Trendy: hledáme redaktory | ankety Elektrickevozy.cz | elektromobilová revoluce v ČR | Tesla Model 3 | TOP 10 elektromobilů roku 2020

Tesla je znovu nejhodnotnější automobilkou na světě. Její akcie dosáhly nového maxima

  |  Luboš Srb  |  43 komentářů

Tesla se stala před měsícem poprvé nejhodnotnější automobilkou na světě, když postupně od začátku letošního roku předbíhala jednoho výrobce aut za druhým až sesadila z trůnu dokonce i japonskou Toyotu. Pak se na chvíli zase na prvním místě objevila Toyota, ale nyní je to opět Tesla se svými elektromobily, kdo vládne v tomto ohledu celému automobilovému světu!

Logo Tesly na elektromobilu této americké automobilky | foto: vlastní

TIP: Tesla se svými elektromobily usedla na trůn. Je nejhodnotnější automobilkou na světě!

Tesla je zpátky na trůnu

Cena akcií Tesly začala v posledních dnech opět narůstat až dosáhla včerejšího nového maxima 1134 dolarů za akcii. Ale již o něco dříve po překročení tisícidolarové hranice se Tesla opět stala nejhodnotnější automobilkou s tržní kapitalizací přes 200 miliard dolarů. Druhá Toyota má zhruba 170 miliard dolarů a třeba General Motors dohromady s Fordem mají teď už 3x menší cenu na akciovém trhu, než právě Tesla.


Hodnota automobilek podle tržní kapitalizace | foto: Market Cap

Čím to je, že akcie Tesly opět vyletěly vzhůru? Vypadá to, že hlavně kvůli dvěma věcem. Musk očekává, že i navzdory koronaviru bude druhé čtvrtletí Tesly nejen úspěšné, ale přímo rekordní. V době, kdy všechny automobilky orientované na výrobu spalovacích aut neví co dál, by to mohlo znamenat zásadní zvrat ve vývoji automobilismu. Navíc Tesla je již třetím čtvrtletí po sobě zisková a pokud by se ji to povedlo i napočtvrté?

zdroj: Market Cap

ŠTÍTKY:,

Diskuze

Zásady komentářů: Vyjadřujte se k tématu a buďte ohleduplní k ostatním.
Komentáře považované za spam, komentáře výhradně propagační povahy nebo vulgární komentáře budou smazány.
avatar
2 Comment threads
41 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
6 Comment authors
VencaZumooviceromDušanRomanH Recent comment authors
  Přihlásit k odběru  
nejnovější nejstarší
Upozornit na
Dušan
Dušan

Vysvetlenie “zázraku” je jednoduché.

Americká vláda rozdala miliardy dolárov “z vrtuľníka” medzi ľudí. Slovák by zrejme kúpil tehly, cement a išiel opravovať barák, Amík ide nakupovať akcie a dnes nakupujú Amíci akcie i krachujúcich firiem !!! nie to ešte Tesly …

Takže to je celé … s ekonomickou realitou to nemá nič spoločné.

Venca
Venca

Proč tedy neroste cena akcií ostatních amerických automobilek, když je podle vás růst Tesly způsoben pouze tím, že Američané mají moc peněz od vlády?
Jaká je podle vás reálná tržní hodnota Tesly?

Dušan
Dušan

Lebo Musk a elektromobil .. Musk je jednoznačne symbolom úspechu a technického pokroku. Ak bude vyrábať kosačky .. všetci sa vrhnú na jeho kosačky, ak bude vyrábať bicykle … tak budú mať úspech bicykle … V kozmonautike má Musk exceletné úspechy a tie sa lepia i na jeho “elektrošroty” … čo je pri zúfalej kvalite Tesly najlepšie pomenovanie. Ale on veľmi dobre spája svoje úspechy a nie náhodou jeden svoj “zázrak” vystrelil do kozmu. X-krát sa opakuje ten istý scenár. Majitelia Tesly sú najnadšenejší a najvernejší zákazníci, hoci všetky porovnania kvality automobilov sú jednoznačné – Tesla je beznádejne posledná s… Číst vice »

Venca
Venca

Proč tedy teď tvrdíte, že je to kvůli Muskovi, když jste v předešlém komentáři tvrdil, že je to kvůli vládě USA co rozhazuje peníze vrtulníkem a kvůli Američanům, kteří radši kupují akcie než aby opravovali dům? Vaše hypotézy jsou sice zajímavé, ale někdy dost děravé, nedomyšlené a mezi někdy mezi sebou vyvracející se. Jak může mít maličký Brusel a naše EU ekologická politika velký vliv na prodeje Tesly, když Tesla prodává mnohem více EV v Americe nebo Asii, kde státy na ekologii celkem kašlou(oproti EU)? Podle průzkumů co jsem někde četl si lidé kupují Teslu nejvíce kvůli technologiím, pak kvůli… Číst vice »

Václav Bašek
Václav Bašek

Máš reálné zkušenosti s Teslou když mluvíš o šrotu? Já nejsem žádný Tesla fanatik, mám roční zkušenosti s Hyundai Kona a teď 4 měsíce s TM3 a mohu k tomu jen rict, že jsou elektromobily pak dlouho nic a potom Tesla. Ta cena akcií má své opodstatnění. Za vše mluví výsledky.

Dušan
Dušan

A aby som nezabudol na tržnú hodnotu.

Je presne taká ako je na burze … tam nie je čo riešiť. Čo bude do búdúcnoti nik nevie. Ale nezávisí to od Tesly, ale od legislatívy a “ekológie” … ak napr. blázni v EÚ zakážu normálne autá, tak samozrejme Tesla bude na koni a jej akcie sú dnes ešte podhodnotené ….

Trendy sú jasné. Kde sa končí podpora elektromobilov, tam ich predaje “zahučia” do bezvýznamnosti.

RomanH
RomanH

Myslím, že jsme již překročili mez, kdy se už prosadí sami. A to zejména v energetice začnou mít obrovský význam. EV se v budoucnu stanou jednou obrovskou baterií. Uvědomte si, že benzín a naftu si na střeše nevyrobíte. Elektřinu ano. Vyvoj baterií je úžasný. My to tak nevnímáme, ale pokud se podíváte 10 let zpět, tak jaká byla energetická hustota a cena?! Za 5 let bude kWh v baterie bez elektrolitu zřejmě za 60-70 USD. Životnost bezpečných solid baterií násobná k dnešní. Tak jako jsme se od sentinelu dostali k energii z benzímu, tak se nyní logicky přesouváme k eleketřině.… Číst vice »

Venca
Venca

S prvním odstavcem by se dalo souhlasit.

S tou poslední větou, ale ne. Sice je plný internet článků o tom, jak po omezení dotací spadly prodeje EV, ale většinou porovnávají prodeje v řádech několika měsíců.
Samozřejmě, že pokud všichni vědí rok dopředu, že 1.1. skončí dotace, tak jen blbec by nakupoval 2.1.
Pokud se, ale srovnají čísla třeba 6 měsíců před skončením dotace a 6 měsíců po skončení, tak se trh víceméně vyrovná. Jinak řečeno, nevím o zemi(nebo větším obchodním trhu), kde by došlo meziročně k razantnímu poklesu prodejů EV za celý kalendářní rok.

Dušan
Dušan

Zato ja viem … a to to veľmi nesledujem …

Dánsko

2015 4 584 ks, 2016 1 353 ks, 2017 710 ks, 2018 1 559 ks

Dotácie sa “šokujúco” ukončili v roku 2015 … čiže bez dotácii tie “elektrozázraky” netrhajú žily ani bohatým a ekologickým Dánom …. a to rátam, že rok 2016 dobiehali dodávky dotovaných aút a v roku 2018 už sa vrátili k nejakej podpore či znevýhodnení normálych aút.

Venca
Venca

Myslel jsem nějaký větší obchodní trh a ne zemi s počtem obyvatel jako má předměstí Atlanty nebo větší rybářská vesnice v Číně. :D Dánsko je sice extrém, ale uznávám, že jsem mohl napsat kromě Dánska apod. zemiček. Jinak číslo v roce 2019 je asi 4200, takže letos se zřejmě dostanou nad hodnotu z roku 2015. V roce 2013 to bylo asi jen 500 a v roce 2014 asi 1500. Problém v Dánsku byl ten, že to opravdu přehnali. Proto byl v roce 2015 takový boom, ale od roku 2016 snižíli opravdu razantně podporu hlavně pro dražší EV. V roce 2018… Číst vice »

Dušan
Dušan

Sorry … ale to myslíte ako vtip ..

Síce sa to stalo … ale “nájdite iné” …

Princíp je úplne rovnaký nech je to USA či “zemička” ako Dánsko. Mimochodom i na Slovensku je tento rok boom elektromobility …. príčina ? … dotácie …

Okrem toho samozrejme napr. v USA to nik v živote nenájde, lebo jednotlivé štáty majú vlastné politiky a to samozrejme nie je na veľkom štáte vidieť.

Venca
Venca

Ne to není žádný vtip. Prostě jsem uznal, že i když je Dánsko malý trh, tak s ním máte pravdu. Nejsem vševědoucí chodící encyklopedie. Tam ta podpora byla nastavena už ze začátku přemrštěně (něco jako u nás FVE v roce 2009). Samozřejmě netvrdím, že dotace nijak neovlivňují prodeje. To ovšem neznamená, že kde nejsou dotace, tak se EV neprodává. Prodeje EV rostou obecně díky rozšiřující se nabídce modelů a s poklesem jejich ceny. Vždyť jaké modely tu byly v 2015 a jaké dnes za stejnou cenu? Podívejte se třeba na prodeje EV v Polsku. To je už relativně velký trh,… Číst vice »

Zumoovice
Zumoovice

Vždyť se to vůbec neprodává. Je to naprosto okrajové zboží. I v České republice je spousta pobídek a prodeje jsou tu naprosto zanedbatelné. Kupují to technologicky nadšenci.

Venca
Venca

Možná vám připadá, že se neprodává, ale je to dost tím, že se nestíhá vyrábět.
Odpuštění placení na dálnici a zdarma parkování ve městě bych jako spoustu pobídek nenazýval.

Zumoovice
Zumoovice

Přímé dotace absence úrokových sazeb a tak dál. Dotace ve formě tankování zdarma. Momentálně se na normální auto čeká pět měsíců má elektromobil se vyrábí asi o měsíc déle

Venca
Venca

Nepodnikatel v ČR žádné dotace nedostane. Nevím co myslíte absencí úrokových sazeb. Tankování zdarma placené státem také žádné u nás není.

Ty čekací doby jsou rozdílné model od modelu. Třeba Citigo Iv na letošek už neobjednáte. Octavii máte doma aktuálně za 2-3 měsíce a to se jede jen na 2 směny. Samozřejmě skladovku si můžete odvést hned.

Zumoovice
Zumoovice

Také nedotuje jenom stát. Elektřina neroste na stromech. Nová auta kupuje 75% firem. Koupit si nové auto mimo firmu je tak trošku určitý stupeň bláznovství. CNG golfa ani Leona si na letošek taky neobjednate. Koukáte se jenom jedním směrem a skládáte si fakta do iluzí.

Venca
Venca

Dotovat může pouze veřejný sektor. V soukromém sektoru se tomu říká cenová politika, která se provádí kvůli budoucímu zisku.
Elektřina vskutku neroste na stromech, ale vyrábí se a musí se pak zaplatit. Nabíjení zdarma nabízí jen některé firmy jako bonus.
Neřekl bych bláznovství, ale spíše luxus.
Nevím a je mi asi jedno jaké jsou čekací doby na CNG. Mluvil jsem o ostatních spalovacích autech, i když teda nevím proč by se mělo na CNG čekat o tolik déle. Že by měli problém s výrobou nádrží?
U EV jsou velké čekací doby u většiny výrobců kvůli bateriím.

Zumoovice
Zumoovice

Zbytečně slovickarite. Pokud někomu rozdavam peníze tak jej dotuji jak to dělá IKEA, Lidl atd. Z hlediska zákona je to nelegální ale kde není žalobce není ani soudce. Psal jste o tom že na elektrické auto se čeká. Čeká se na všechny speciální modely. Nečeká se jen na hlavní proud.

Venca
Venca

Dumpingové ceny jsou nelegální, ale slevové akce nebo bonusy jsou v určitých mezích v pořádku.

Obecně máte pravdu a souhlasím s vámi, že na všechny speciální modely se čeká.
Na elektrická auta se však čeká, protože automobilky nemají dostatečné výrobní kapacity především baterií, které se teprve budují. U některých automobilek se jedná o hlavní proud jejich výroby a přesto jsou dlouhé čekací doby.
U CNG je nedostatek něčeho jiného, protože jinak nechápu proč by automobilky utlumovali výrobu, když mají tak dlouhé čekací doby na CNG. Byly by sami proti sobě a mohli by přijít o zisk.

rom
rom

Nafouknutá bublina.Skutečná hodnota bude tak třetinová.

RomanH
RomanH

Tak tady by mne zajímalo, jak jste došel k té třetinové valuaci??? Pokud svému “výpočtu” věříte, můžete akcie shortovat a pěkně zbohatnout :) Hodnota TESLY totiž je velice nesnadno predikovatelná. Akciový investor vlastně vždy “ohodnocuje ” budoucnost, nikoliv aktuální stav. A zde je právě jádro “pudla”. Proč je budoucí hodnota vysoká? Za předpokladu že se skutečně stanou tyto plánované věci, je cena možná i nízká: 1/ přechod na elektromobilitu v masivním měřítku ( velmi pravděpodobné ) – zisková merže je vysoká ( i díky autopilotovi ) 2/ Starlink – je sice projekt SpaceX, ale všechny TESLY nyní platí za připojení… Číst vice »

Dušan
Dušan

Zas nesrandujte : ) Aká “zisková marža” …Tesla je dlhodobo stratová …. to, že sem tam “začaruje” účtovne a vykáže zisk nemení nič na tom, že je to (zatiaľ) ekonomický nezmysel, kde akcionári dúfajú, že raz zarobia …. Rast akcií je primárne o tom, že FED pumpuje voľné zdroje do ekonomiky a tie investori vrážajú hlavne do akcií. Nie len Tesly ale tá je víťazom medzi automobilkami pri investovaní hlavne dnes, keď vláda rozdala nejaké miliardy medzi ľudí a mnoho amíkov obratom nakúpilo nejaké akcie. Ale samozrejme … ak ekoblbci zruinujú v EÚ vlastné automobilky, tak Tesla na tom môže… Číst vice »

RomanH
RomanH

Myslím, že ekonomie není vaše silná stránka. Zisková marže a výsledky TESLY jsou dvě různé věci. Další věc je pro vás možná neznámé slovo a jmenuje se odpisy základních prostředků. Než účetní zisk je důležitější růst volného peněžního toku. Bez vysoké míry investic, které se v budoucnu promítnou do pozitivního hospodářského výsledku by TESLA již nyní byla v pohodě zisková. Z “ekoblbců” dovozuji, že jste ropným fanouškem, což samozřejmě je vaše svaté právo. Nicméně z poklesu prodejů ICE vozidel, kterým evidentně fandíte, je zřejmé, že jejich podíl se bude již jen zmenšovat. Prodej EV nadále roste a v minulém měsíci… Číst vice »

Dušan
Dušan

Samozrejme, že “trend je jasný” …. však ho schválil Brusel. Automobilky MUSIA predávať elektromobily, ináč ich pokuty zruinujú. Mimochodom, Škoda úspešne predáva svoj Citogo-elektro. Dôvod. Nuž jej predaj ja síce stratový a musí ho dotovať z predaja “zlých” aút, ale je to pre ňu lacnejšie ako platiť mastné pokuty …. Tá Tesla mi je ako rodinné auto na dve veci … rodinu do toho neposkladám. Mimochodom na trhu nie je jediné použiteľné rodinné elektroauto, ale ich umelá podpora spôsobuje, že rodinné MPV sú v podstate minulosťou … bez náhrady .. teda je náhrada … veľké SÚV … fakt “ekológia” ako… Číst vice »

Venca
Venca

Do modelu 3 poskládáte 4 členy rodiny úplně v pohodě. Pokud máte 5 členů, tak bude lepší počkat na model Y nebo si připlatit za model S.

Pro některé ekonomy byla zombie firma i Amazon. Někteří zase každý rok předvídají finanční krizi a když jim to jednou za 10 let vyjde, tak se bijí v prsa a říkají jak to celou dobu říkali.

S Citigem máte pravdu.

RomanH
RomanH

Já odpovím jen stručně.
1/ Teslu jsem si koupil bez jakékoliv dotace
2/ mám TESLU 3 a jako rodinné auto to není vůbec problém ( mám i tažné zařízení )
3/ jsem ekonom a nemluvím o “zobie” firmě, protože to je nesmysl, ale to určitě víte i vy nebo máte málo informací

Dušan
Dušan

Ja mám 4 deti….

Takže mi je celá Tesla i ostatné elektroautá na dve veci …

Dušan
Dušan

Ten “ekologický” tlak likvidujú normálne rodinné autá. Aby firmy splnili emisie tak rušia segment, ktorý by inak prežil. Populárnejšie sú SÚV a tak firmy odpíšu radšej MPV-čka. Za MPV nie je žiadna odpovedajúca náhrada. Zaujímavé, že rodinné elektroauto neponúka nik … len Nissan svoju dodávku, ale tá je naozaj pre rodinu na dve veci. Nedokáže obísť ani z Blavy do Viedne a späť bez obmedzenia – vyskúšaný známym.

Venca
Venca

Já myslím, že jste si odpověděl. Rodin se 4 a více dětmi je v dnešní době mnohem méně než bylo dříve a automobilkám se prostě nevyplácí držet další platformu a radši udělají více SUV modelů, po kterých je mnohem větší poptávka. Ekologie ani emisní limity za úbytek MPV nemůžou. Segment MPV prostě nikdy moc netáhl. Stačí se podívat na Rommster, kterého se prodalo za 10 let asi 300 tisíc což není nijak moc. Ze stejného důvodu ještě není na trhu moc EV co by odvezli takovéto rodiny. Napadá mě leda Tesla X v 6 nebo 7 místné verzi a nebo… Číst vice »

Zumoovice
Zumoovice

Elektromobily se pravděpodobně budou prodávat až masivní podpora spusti přirozeným psychologický efekt. u chytrých telefonů se stalo. Je to to samé jenom pořizovací ceny byly tak nízké že ten psychologický efekt se spustil sám. Člověk je jenom zvíře a i když si myslíme že přemýšlíme 24 hodin denně tak nepřemýšlíme skoro vůbec a řídí nás pochody automatické. Jednoduše šetříme výpočetní výkon stravu a opotřebení. Jedním z těchto pochodů je dělání toho co dělá masa. Když běželo stádo lidí od mamuta tak všichni běželi stejným směrem. Kdo běžel směrem opačným pravděpodobně umřel. Je to základní faktor přežití takže když začne kupovat… Číst vice »

Venca
Venca

Souhlasdím, že davový efekt je starý jako lidstvo samo a stále v nás je, ale nelze ho aplikovat na všechno. Chytré mobily si lidé začali kupovat, protože nabízeli spoustu funkcí a začali být dostupné pro masy a ne protože by to byl nějaký modní výstřelek. Stejně tak si lidé začínali kupovat vlastní spalovbací auta, protože jim usnadní život. U EV je to podobné a jde dnes už jen o dostupnost (nabídka a cena). LPG a CNG je přece trochu jiný příběh. Počet plnících stanic ani dnes není ideální (hlavně u CNG). Počet modelů z výroby je lepší až v poslední… Číst vice »

Zumoovice
Zumoovice

Chytrý mobil nenabízí vůbec nic co by 70 procent lidí potřebovalo. Je to naprostá iluze a skutečně většina lidí je má protože je mají ostatní. Vytáhnout tlačítkový mobil znamená sociální vyloučení stud. Lajkovat statusy na koupališti nebo v restauraci skutečně nikdo nepotřebuje. Auta si lidi kupují protože je potřebují. Doba kdy to byla prezentace luxusu je pryč. CNG LPG se neprodává protože mají lidi předsudky. Čerpací stanice jsou na každém rohu. Omezení prostoru je naprosto zanedbatelné. Oproti tomu poloviční provozní náklady jsou realita. V případě CNG je dokonce auto ekologičtější než elektromobil

Venca
Venca

Jako podle stejné vaší logiky by měl lidem stačit pouze první stupeň Maslowovy pyramidy. :D Nedávno jsem byl nucen používat asi 14 dní můj starý tlačítkový telefon a byl to fakt děs. Počasí na odpoledne jsem odhadoval podle pohledu na oblohu. Při hledání jednoho obchodu jsem byl nucen otravovat další 3 kolemjdoucí. Sraz pro 10 lidí jsem domlouval asi hodinu místo 5 minut. Opsání pár čísel mi zabralo násobně více času než jedna fotka atd. Nesmíte to brát jen podle toho, co na tom dělají puberťáci. Auta si lidé kupují, protože je chtějí. Prezentace luxusu to bude vždy stejně jako… Číst vice »

Zumoovice
Zumoovice

Trpíte digitální demencí. Typickými příznaky je neschopnost plánovat si čas viz hledání počasí v průběhu dne. Nikdo to nikdy nepotřeboval, protože si každý kdo ještě používá mozek svůj den promýšlí předem. A když jsem venku v tričku, protože jsem si nic neplánoval tak pohledem na oblohu zjistím že prší. Byl jste nucen otravovat… Tomu se říká lidská komunikace. Je to velmi efektivní a přináší to přátele známé a také potřebné sociální uspokojení, které pak musíte hledat na Facebooku a nebo sledováním seriálů. Náš mozek je si schopen číslo zapmatovat a nebo třeba zkuste tužku. Něco jste si koupil, protože to… Číst vice »

Zumoovice
Zumoovice

Vypsal jste tady vše o co vás chytrý telefon připravil a kde vás o jaké schopnosti obral. Jednoduše jste předal to co by jste dokázal sám nějakému přístroji a obdivujete ho za to že vám pomohl nahradit to co vám vzal. Typický příklad jsou navigace, které dělají dementní lidi jako na páse. To co by zvládl každý za minutu koukání do mapy, tak jde podle navigace a pak ani neví kde je a jak tam došel.

Venca
Venca

To je ale základní funkce strojů, nástrojů a přístrojů. Jsem rád, že mě o to připravil stejně jako jsem rád, že mě lopata připravila o nutnost hrabat rukama a automobil o nutnost chodit i na dlouhé trasy pěšky(i když na kratších to dělám rád). Tahat sebou 1000 papírových map je prostě v dnešní době v civilizovaném světě hloupé, když můžu mít všechny mapy v mobilu. Bavím se teď o mapách ne o navigaci. Tu mapu můžete mít přece v mobilu i bez navigace. Samozřejmě, že když pojedu někam do hor(třeba jsme byli v Gruzii), tak sebou přibalím zatavenou papírovou mapu… Číst vice »

Venca
Venca

Panečku tomu říkám přechod do osobní roviny. :D Digitální demencí opravdu netrpím. Svůj první chytrý telefon jsem si pořídil teprve před 6 lety, kdy už ho měli snad všichni a i já jsem uznal, že je to výhodné. Nemám věšteckou kouli abych věděl, že za hodinu přesně bude pršet. Proto se podívám na radar na svém chytrém telefonu. Velmi efektivní to není když asi píšu, že jsem se ptal třech lidí a sociální uspokojení najdu u svých přátel a ne u náhodných kolemjdoucích. Opravdu nemám fotografickou paměť abych si zapamatoval asi 5 devítimístných čísel za 10 sekund. Tužka a papír?… Číst vice »

Zumoovice
Zumoovice

Nemusíte na mě útočit, když vám sáhnu na mobil. Digitální demence je právě tato iluze jak to popsal pán výše a jeho slovy je to neschopnost rozlišit to, že je efektivnější lopata než bagr. Naopak to pro mě představuje obrovskou výhodu, protože přemýšlím. Když jsem na koupališti tak za deště odcházím a místo hodinového listování v radarech jsem ve vodě. Stačí mi k tomu pohled na nebe a kapka na zemi. Nemusím strávit cenné životní okamžiky listováním radarů. Zkuste si přečíst odbornou literaturu, pokud tedy ještě dokážete přijmout věci z NDR jako je kniha. Třeba se opět vrátíte k přemýšlení… Číst vice »

Zumoovice
Zumoovice

Elektřina ze slunce je šíleně drahá a nesystematizovatelna. Nápad je to dobrý ale ekonomicky to nefunguje. Parazituje to akorát na jiných zdrojích energie a dotacích a samo o sobě to nefunguje. A až si budete muset opisovat 77886 ks čísel, nebo jak ten příklad z vaší strany udělat ještě více absurdní, tak opět zkuste přemýšlet a vyndejte tlačítkový mobil a vyfotte si to. Nakonec si přečtěte co jste napsal. Všichni uznali. Stádo se rozhodlo a všichni za mě uznali a tak jsem uznal také. Nevím proč se tomu tak bráníte. Jsou o tom knihy a zde máte psychologii v praxi.… Číst vice »

Venca
Venca

Žádné dotace nepobírám a i výroba panelů není dotovaná a přesto se mi vyplací mít na střeše FVE.

Žádný absurdní příklad. Bylo tam 9 telefonních čísel, které jsem musel odeslat kolegovi a vaše rada s fotkou klasickým telefonem je vcelku nevýhodná při ceně MMS a kvalitě fotoaparátů klasických tlačítkových telefonů.

Jsem relativně konzervativní, a proto jsem si svůj tlačítkový telefon držel poměrně dlouho až do doby, kdy mě přestalo bavit se každého ptát na věci, které v “hloupém” telefonu nezjistíte.

Venca
Venca

Já na vás neutočím. To vy mě tu stále označujete za digitálního dementa ač jsem se vám pouze snažil přátelsky vysvětlit, že ne každý kdo má chytrý telefon ho používá jen na facebook. Ale vzdávám to. Vyhrál jste. Všichni, co mají chytrý telefon jsou digitální dementi. Všichni, kdo mají benzinové auto bez CNG nebo LPG jsou také dementi co si neumí spočítat co je pro ně výhodnější. Odbornou literaturu si o tom čtu ať v papírové podobě, tak na své digitálně dementní čtečce. Osobně mám však radši přednášky na digitálně dementním youtubu nebo vámi zřejmě schvalované naživo. Ještě poslední radu… Číst vice »

rom
rom

Dobrej fór 1)přechod na elektromobilitu v masivním měřítku ( velmi pravděpodobné ) to bude tak velmi pravděpodobné leda až bude docházet ropa.Což bude tak za stovky let.Vy ekofanatici jste fakt neuvěřitelní snílci.

Mobilní zobrazení