Americká banka Morgan Stanley říká, že je Tesla dostatečně finančně zabezpečená, a tudíž by si mohla dovolit pozastavit výrobu ve Fremontu až na několik měsíců.
TIP: Tesla v době koronavirové začala nabízet „bezdotykový servis“
Nejprve se zdálo, že na základě emailu, který Elon Musk rozeslal svým zaměstnancům, bude Tesla pokračovat dále v normální výrobě. A to i přestože šerifský úřad v okresu Alameda tvrdil, že společnost nemá povoleno vyrábět elektromobily, ovšem situace se změnila. Tesla nakonec dočasně zavře továrnu ve Fremontu a nejen tam.
Adam Jonas, analytik z banky Morgan Stanley, říká, že mu volá spousta investorů, a že se ptají jen na jedno, na Teslu. Analytik dále také tvrdí, že on i jeho tým komunikovali se samotnou automobilkou a a společně věří, že finanční stav společnosti je natolik dobrý, že si Tesla může dovolit pozastavit výrobu na několik měsíců.
„Zdá se, že nejvíce se ozývali investoři, kterým dělalo starosti, že nevlastnili akcie v době, kdy došlo k nečekanému nárůstu hodnoty akcií Tesly. My jsme společně s našimi spolupracovníky vedli podrobné konverzace o různých faktorech, jakými jsou například dostupná likvidita amerického výrobce elektromobilů, pracovní kapitál společnosti, možnost navýšení kapitálu, stav fremontské továrny a spousta dalších. Co se týče naší analýzy, tak jsme došli k závěru, že Tesla je dostatečně silná a zabezpečená, aby přežila několik měsíců s pozastavenou výrobou, pokud by to bylo nutné.“
TIP: Tesla je existenční hrozbou pro tradiční automobilky
Další analytik, Pierre Ferrago z New Street, předkládá podobný názor jako Morgan Stanley, ale tentokrát s detailnějším pohledem na finance.
„Pokud by došlo k zastavení výroby ve fremontské továrně, tak by Tesla dokázala přežít s omezenou výrobou až po dobu 5 kvartálů. Za předpokladu, že bude společnost dál investovat do výstavby a rozšiřování svých továren v Číně a v Evropě, tak se odhaduje, že kapitálové výdaje budou 2 miliardy dolarů, v přepočtu je to asi 50 miliard kč.
Jednorázový dopad na společnost ve výši 1,5 miliardy dolarů by mohl mít i problém s dodavateli a se placením za jejich služby a to po prvním čtvrtletí od omezení výroby. Dále by se počítalo například s negativní hodnotou EBITDA (zisky před započtením úroků, daní a odpisů) ve výši 400 – 450 milionů dolarů a s negativním OCF (hotovost z provozní činnosti) ve výši 600 milionů dolarů za jedno čtvrtletí.
Po uzavření prvního čtvrtletí od omezení výroby má Tesla k dispozici hotovost ve výši 2,9 miliardy dolarů. Při 600 milionové ztrátě za čtvrtletí může společnost vyžít po dobu 5 kvartálů. Pokud by takový scénář nastal, tak by automobilka zcela určitě podnikla určité zásadní kroky (přesunula by větší část výroby do nevadské továrny a navýšila by výrobu v Číně).“
zdroj: Electrek
Americká banka Morgan Stanley říká, že je Tesla dostatečně finančně zabezpečená, a tudíž by si mohla dovolit pozastavit výrobu ve Fremontu až na několik měsíců.
TIP: Tesla v době koronavirové začala nabízet „bezdotykový servis“
Nejprve se zdálo, že na základě emailu, který Elon Musk rozeslal svým zaměstnancům, bude Tesla pokračovat dále v normální výrobě. A to i přestože šerifský úřad v okresu Alameda tvrdil, že společnost nemá povoleno vyrábět elektromobily, ovšem situace se změnila. Tesla nakonec dočasně zavře továrnu ve Fremontu a nejen tam.
Adam Jonas, analytik z banky Morgan Stanley, říká, že mu volá spousta investorů, a že se ptají jen na jedno, na Teslu. Analytik dále také tvrdí, že on i jeho tým komunikovali se samotnou automobilkou a a společně věří, že finanční stav společnosti je natolik dobrý, že si Tesla může dovolit pozastavit výrobu na několik měsíců.
„Zdá se, že nejvíce se ozývali investoři, kterým dělalo starosti, že nevlastnili akcie v době, kdy došlo k nečekanému nárůstu hodnoty akcií Tesly. My jsme společně s našimi spolupracovníky vedli podrobné konverzace o různých faktorech, jakými jsou například dostupná likvidita amerického výrobce elektromobilů, pracovní kapitál společnosti, možnost navýšení kapitálu, stav fremontské továrny a spousta dalších. Co se týče naší analýzy, tak jsme došli k závěru, že Tesla je dostatečně silná a zabezpečená, aby přežila několik měsíců s pozastavenou výrobou, pokud by to bylo nutné.“
TIP: Tesla je existenční hrozbou pro tradiční automobilky
Další analytik, Pierre Ferrago z New Street, předkládá podobný názor jako Morgan Stanley, ale tentokrát s detailnějším pohledem na finance.
„Pokud by došlo k zastavení výroby ve fremontské továrně, tak by Tesla dokázala přežít s omezenou výrobou až po dobu 5 kvartálů. Za předpokladu, že bude společnost dál investovat do výstavby a rozšiřování svých továren v Číně a v Evropě, tak se odhaduje, že kapitálové výdaje budou 2 miliardy dolarů, v přepočtu je to asi 50 miliard kč.
Jednorázový dopad na společnost ve výši 1,5 miliardy dolarů by mohl mít i problém s dodavateli a se placením za jejich služby a to po prvním čtvrtletí od omezení výroby. Dále by se počítalo například s negativní hodnotou EBITDA (zisky před započtením úroků, daní a odpisů) ve výši 400 – 450 milionů dolarů a s negativním OCF (hotovost z provozní činnosti) ve výši 600 milionů dolarů za jedno čtvrtletí.
Po uzavření prvního čtvrtletí od omezení výroby má Tesla k dispozici hotovost ve výši 2,9 miliardy dolarů. Při 600 milionové ztrátě za čtvrtletí může společnost vyžít po dobu 5 kvartálů. Pokud by takový scénář nastal, tak by automobilka zcela určitě podnikla určité zásadní kroky (přesunula by větší část výroby do nevadské továrny a navýšila by výrobu v Číně).“
zdroj: Electrek