Tesla je existenční hrozbou pro tradiční automobilky

17. 1. 2020  |  Luboš Srb  |  86 komentářů

Automobilový průmysl prochází největší změnou v historii. A kdo se nedokáže přizpůsobit, nemusí přežít.

TIP: Jdeme dohnat svět v elektromobilitě? Češi mají čekat zlom v roce 2020

Tesla je v nejlepší kondici

Za jednou z největších změn – urychlení přechodu od konvenčních vozidel k těm plně elektrickým – přitom stojí Tesla, některými označována stále spíše za startup, který byl relativně nedávno v roce 2018 dle Elona Muska pouhý jeden týden od bankrotu. Ale zdá se, že největší krizové období Tesla přežila a nyní je na koni.

“Tesla dokázala, že představuje významné existenční riziko pro tradiční staré automobilky,” uvedl v pondělí analytik Colin Rusch z investiční společnosti Oppenheimer a spolu se zvýšením předpokladu ceny o téměř 60 % z dosavadních 385 dolarů rovnou na 612 dolarů za akcii způsobil na Wall Street pořádný poprask. Díky tomu se cena akcií Tesly vyšplhala poprvé na více než 500 dolarů a novým rekordem je hodnota 522,68 dolarů.

TIP: Elona Muska čeká pořádně tučná odměna. Stane se nejbohatším člověkem na světě?

Za poslední 3 měsíce vzrostla cena akcií Tesly více než dvakrát, čímž překonala v hodnotě konkurenční automobilky GM a Ford dohromady, a stala se nejhodnotnější americkou automobilkou s tržní hodnotou větší než Ford a GM dohromady. Na největšího výrobce aut, Volkswagen, už přitom neztrácí mnoho a pokud by vývoj pokračoval, klidně se může stát, že Tesla bude mít v roce 2020 i vyšší hodnotu, než právě Volkswagen, který má sice s elektromobilitou velké plány, ale stále spíše jen slibuje, než skutečně koná.

Proč Tesla?

Proč Tesla představuje existenční hrozbu pro tradiční automobilky? Podle Rusche je americká firma ochotna podstupovat rizika a poučit se z chyb. Vždyť Tesla postavila novou Gigafactory 3 v Šanghaji za pouhých 10 měsíců a do roka a do dne zahájila velkovýrobu a dodání prvních “Made in China” elektromobilů, které jsou opět o něco levnější, než dosud vyráběné modely v USA.

Rozhovor: Volkswagen vidí budoucnost v elektromobilitě, protože není nic lepšího

Za celý rok 2019 pak Tesla dokázala dodat zákazníkům asi 367 500 aut, což je o 50 % více než v předchozím roce, čímž splnila své plány. Do nového roku 2020 jde s tím, že vyrábí elektromobily už i v Číně, kde je produkční kapacita až 500 tisíc aut ročně. A stejně tak evropská Gigafactory 4 u Berlína, která má vyrůst v příštím roce. Takže než se ostatní automobilkou rozkoukají a rozhodnou co dál, může Tesla produkovat klidně přes 1 milion elektromobilů ročně a být pravidelně zisková.

Zatím mají elektroauta od Tesly pouze malý podíl na globálních prodejích, ale vypadá to, že jdou správným směrem. Prodeje elektromobilů rostou a nejvíce se očekává od Číny, kterou všichni velcí hráči v automobilovém průmyslu vnímají jako klíčovou zemi elektromobility. Naopak německý automobilový průmysl se propadá, když například v loňském roce se v Německu vyrobilo nejméně aut za posledních 23 let. Po vozech klesá poptávka a odvětví stojí před mnoha výzvami. Tesla je tedy z mnoha důvodů označována za černou ovci celého automobilového průmyslu, ačkoliv aktuálně je brána spíše jako technologická firma.

Podle analytika Rusche má Tesla oproti konkurenci několik „klíčových výhod“, například pokud jde o design elektromotorů, bateriové technologie a další technologie. Jednou z výhod může být i Autopilot, který neustále sbírá ze silnic data dnes už od více než 600 000 elektromobilů Tesla, což může výrazným způsobem přispět k rychlejšímu vyvinutí pokročilého a pořádně funkčního autonomního ovládání aut budoucnosti. Bude tedy jistě velmi zajímavé sledovat, jak bude Tesla dále naplňovat očekávání a jak na změny způsobené nejen rozvojem elektromobility, ale především technologií zareagují ostatní automobilky.

zdroj: CNBC

Články: , , , , , ,

avatar
16 Comment threads
70 Thread replies
2 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
38 Comment authors
KerosinTtttMiloš TrpišovskýPatrikJirka Recent comment authors
  Přihlásit k odběru  
nejnovější nejstarší
Upozornit na
Kerosin
Kerosin

Tesla je hlavně s většinou komponent, a i strategií roky před konkurencí. Klíčový tah bylo vybudování dobíjecí sítě SC. Ono i kdyby jste nakrásně vyrobili za stejné peníze stejně kvalitní auto (stejně kvalitní komponenty s adekvátním výkonem), tak pořád Vám bude chybět ta síť, a ta nasbíraná data. Troufám si tvrdit, že některé “tradiční” automobilky si ještě ani neuvědomili jako moc jim to uteklo. Žili v představě, že přechod na elektromobilitu bude znamenat, pod kapotu místo spalováku namontovat elektromotor, a někam do auta dát baterku. Jenže o tom to fakt není. :-) to byla pionýřina v garážích nadšenců před 20ti… Číst vice »

Greta
Greta

Jen aby se nespojily ostatní automobilky proti Tesle, vymyslí nějakou kurvárnu a sfouknou Teslu jako svíčku.

Patrik
Patrik

No, že by se spojili to se mi zdá nepravděpodobné, ale řekněme si čistě hypoteticky, že se to třeba stane a co pak? Problém je v tom, že elektrické vozy jsou technicky něco úplně jiného než vozy se spalovacími motory. “Staré” automobilky nemají lidi, kteří rozumí a vyvíjí baterie, “nemají” SW což by mohl být ještě větší problém než baterie, protože i kdyby jednou dokázali dělat baterie jako Tesla, tak SW asi těžko. Nezapomínejme, že Tesla je z USA ze Silicon Valey rodiště všech nejvíc tech company na světě. Nejlepší IT mozky na jednom místě přes SW (Google, Facebook, Intel,… Číst vice »

Jakub
Jakub

Po dnešní správě ohledně Ionity se geniálnost vybudování sítě SC ukázala v plné nahotě. Prostě Tesla nikdy nebude závislá na jednom velkém eurokoncernu Německo Francouzských automobilek. Prostě si pojede svou. Ještě že mám Teslu a nenechal jsem se zlákat Audi.

Jan
Jan

Doufám, že i s tebou jednou vyletí do povětří. A ještě něco, pravopis zopakovat elektromagore, pravopis !

Karlovo Jambo
Karlovo Jambo

Zato ty musíš být cely kreten.

Josef Pesice
Josef Pesice

Chudaku..

Martin
Martin

Tak si hlavně nezapomeň k tomu šuntu poblahopřát a doufej, že ti do něj nebude při dešti zatékat :D

Kup si raději kolo
Kup si raději kolo

Ty se raděj statrej vo svou popelnicu mamlase až ti zrezaví tak budeš mít leda hovno

David
David

další idiot co si koupi teslu co na to že je to křáp a vrže ale tahle manie s elektrikou. Ví někdo jaký to bude mnít dopad na ekologii slavné baterie co s nimi až půjdou do kopru ??? naivní halavně že mám teslu gratuluji ti udělej si s ni fotku ať máš na co vzpomínat až ti shoří

Kerosin
Kerosin

No někdo si holt kupuje auto, aby mělo všechny spáry stejně široké a dobře vypadalo, a někdo holt aby dobře a levně jezdilo no.
A ANO co s bateriemi se ví dobře, jen vy jste četl nebo slyšel informace tak před deseti lety a od té doby se samozřejmě nic nezměnilo a všechno je pořád stejné.

Robin
Robin

Ono to není jen o spárách, ale o celkové kvalitě zpracování a výdrži. To že Tesla tohle nezvládá je fakt a nedá se to okecat ani omluvit žádným svatým zápalem. Ovšem je také fakt, že co se pohonu a ostatních serepetiček týká, je Tesla v předstihu. Takže pokud k této vyspělosti přidá i to ostatní co dělá kvalitní auto a dokázat to určitě lze, nebude mít mezi EV konkurenci.

Michal
Michal

Stejně to mám já. Nekoupil jsem Audi, ale X, a je to nejlepší počin, kterej jsem mohl udělat.

Robin L
Robin L

Uvidíme, jak to s Teslou nakonec dopadne. Zatím se nedomnívám, že by měla být existenčním strašákem pro tradiční automobilky, když jsem se dozvěděl ceny Modelu 3 v ČR, které začínají cca na 1,2 milionu korun a tento model je prezentován jako ten, který bude svou cenou zajímavý pro širší masy.
Obávám se, že 1,2 milionu korun není v tuzemsku auto určené pro masy. Ty si nejspíš koupí nějakou ojetinu se spalovacím motorem a Model 3 přenechají těm, kdo na něj budou mít – třeba nějaký bohatý člověk nebo podnikatel co ho využije jako firemní vůz.

Kerosin
Kerosin

Jenže ono provozovat fosila, bude rok od roku dražší a citelně. Ono se to zdá – vysoká pořizovací cena – ale důležité je počítat TCO – tedy to co mě auto stojí nejen pořídit, ale i provozovat. A tam pak záleží na nájezdu. Každopádně TM3 a dotací vychází do firemních flotil za na nějakých 850k. Tyhle flotily se budou za pár let rozprodávat jako ojetiny, a tam se cena dostane na někam okolo půl milionu. A 3 až 4 roky stará TM3 s nájezdem okolo 150 a 200 tisíc km, bude perfektní rodinné auto s mnohaletou životností před sebou. A… Číst vice »

Petr
Petr

Pán v Německu u Tesly na 290 tis. km měnil baterku a půjčovna v USA měnila baterku zhruba kolem 300 tis. km. Tak zanech fantazie o prodeji ojetého el. auta. Baterka do Tesly stojí kolem 320 tis. kč. Tady v ČR se časem přejde na auta na CNG,které si nikdo příštích 30 let nedovolí zakázat.

Kerosin
Kerosin

Jenže to byly modely S – a my se bavíme o modelu 3 tam je v bateriích dost podstatný rozdíl.

Koloss
Koloss

Ta samá půjčovna v USA najela s Modelem X na původní baterii přes 500 tisíc km. A ten Model S, kde se měnila ta baterie po 300 tisících, to bylo proto, že počítač špatně odhadoval dojezd. Bylo to asi první auto, co najelo 300 tisíc km za jeden rok, tak to počítač neznal. Baterie fungovala, ale vzali si ji na testy.

Franta
Franta

Krásná pohadka….😀

Michal
Michal

Zas jedna JPP… (jedna paní povídala)

Robin L
Robin L

Pane Kerosine, ohledně budoucnosti provozování aut na fosilní paliva napíšu totéž co o Tesle – uvidíme, jak to nakonec dopadne. Četl jsem asi před půl rokem článek v němž psali o jedné starší prognóze ohledně počtu elektromobilů v Německu v roce 2019 nebo 2020 (nevím to už přesně), která byla 1 000 000. Realita je cca 100 000 a to si myslím, že v Německu se podpoře jak u dotací, tak výstavbou dobíjecích stanic, věnují o dost intenzivněji než v tuzemsku. Přesto i tam o elektromobily asi není masivní zájem – možná je to i porovnáním ceny a možností, které… Číst vice »

Martin
Martin

Až ujedu s éčkem cca 1000 km na jeden zátah, tak je do firmy koupím. Zatím je to do firem, které potřebují jezdit holý nesmysl. Kdyby bylo nabíjení cca 5 – 10 minut, tak by to možná šlo. Jinak ztráta peněz a hlavně času. Že by vodík?

Kerosin
Kerosin

Kdo proboha jezdí 1000 km na jeden zátah? To je za trest nebo co? Vodík je u osobních aut neefektivní – drahá produkce (množství elektřiny potřebné na výrobu vodíku je lepší rovnou projezdit), pak další energie k jeho uskladnění a ve finále ztráty při převodu zpět na elektřinu, no sice hezká čistá technologie, ale zatím neefektivní. To víc věřím v nějaké lepší baterie, nejlépe solid-state.

Lukáš
Lukáš

Přesně tak.Vodík je hezká věc, ale dát vyrobenou elektřinu přímo do baterií v autě je mnohem efektivnější a hlavně jednodušší.

Lukáš
Lukáš

Vodík vzniká v hodně průmyslových odvětvích jako odpadní plyn, který bez užitku projde žehem. Pokud by u průmyslových areálů byly jako doprovodný prodej čerpací stanice pro vodíková auta, tak provozovatel platí jen distribuci a nikoliv výrobu.

Kerosin
Kerosin

To sice jo, třeba při výrobě chloru, ale už pomíjíte to množství. On sice vzniká odpadní vodík, ale třeba celosvětová produke zmíněného chloru by uživila provoz tak dvou aut. A těch procesu kde je vodík odpadem je poskromnu. To už je mnohem ekonomičtější, když jej daný provoz hned využívá jako doplnkovy (přídavný) zdroj elektřiny nasvuj provoz. Nemluvě o jeho uchování při distribuci. Fakt si myslím, že pro osobní (individuální) dopravu je to nevhodné. Něco jiného je organizovaná přeprava. Takové vlaky, lodě a letadla na vodík – to už je jiná písnička. Všechny tyto prostředky mají více či méně daný “jízdní… Číst vice »

Jakub
Jakub

Dodal bych svou finanční rozvahu. Potřebuji nové firemní a rodinné auto. Nájezd 50 000 ročně. Ropák mne vyjde na 700 000 a TM3 na mega dvě sta. Rozdíl půl milionu. Provozní náklady bez odpisů na ropáka 200 000 za rok, při výše uvedeném nájezdu, TM3 max 40 000 a to přeháním. Roční úspora 140 000 Kč. Za tři roky a nějaký ten měsíc jsem na svých. Po nájezdu 20 000 km jsem ještě větší optimista. A to nemluvím o dalších bonusech toho auta. Nicméně, máte pravdu v tom, že by bylo dobré, kdyby si Tesly kupovali ti, kteří můžou a… Číst vice »

Robin L
Robin L

Tak to jste asi ten šťastnější, pane Jakube, který si může dovolit přemýšlet o koupi auta za 700 000 Kč a výše. Já co kolem sebe většinou vidím, tak tam jsou to auta typu Škoda Fabia, Felicia (někdy Octavia) nebo něco z ciziny Volkswagen, občas Renault nebo Citroen, ale tam jde o něco menšího (ne třeba nějaký “koráb”) a když se bavím s lidmi, tak většinou si na to půjčily (to platí vesměs u nových vozů) nebo to byla bazarová auta tak 1,2 až 3 roky stará. A takových lidí neubývá. Zatím jsem si nevšiml, že by se obecně tady… Číst vice »

Carlos
Carlos

Robine, nový Golf 8.rady stojí již od 480t eGolf je teď za akční cenu 699t

Robin L
Robin L

Akční cena je obvykle jen dočasná, bavím se o běžné ceně – a ta byla na začátku podzimu 2019 přes 900 000 Kč.

rock
rock

Zrovna teď je na stránkách volkswagen.cz Golf od 453 t a eGolf od 883 t.

Jaroslav
Jaroslav

Co to tady plácáte za nesmysly? To byste musel jezdit stejně blbě jak píšete:D U normálního auta platíte za palivo 2Kč/1km. A pochybuji že dáte za rok 100 tisíc v servise za výměnu oleje.
A když si to budete přepočítávat tak si ještě jednou spočítejte tu spotřebu tesly. Jenom v Létě určitě jezdit nebudete a v zimě si to vezme klidně o 50% víc. Takže když na “svým” budete se štěstím za 8 let a to jen za předpokladu že budete jeden ze sta který mezitím nebude v Tesle potřebovat 2x vyměnit motor a jednou baterii.

Jakub
Jakub

Vedem ve firme presnou evidenci, co ktere auto za rok potrebuje. Proste to tak je. Bohuzel.

Jan
Jan

Pane, já si taky myslím, že jste kokot !

Kerosin
Kerosin

Je opravdu nutné sprostě nadávat? Chápu, že obhajujete spalvací auta, a na svuj názor máte pravdu, ale je skutečně nutné nás přsvědčit o tom, že petrolheadi jsou skupina nevychovaných hulvátu?

Robin L
Robin L

Napsal bych ještě svůj názor na možné zlevnění Tesly nebo obecně elektromobilů – pokud se budou na výrobu baterií nadále používat vzácné kovy jako lithium nebo kobalt, tak si myslím, že k tomu nedojde. Tomu bych věřil pokud by se našly nějaké levnější náhrady, které by třeba byly i efektivnější pokud jde o rychlost dobíjení baterií. Pak bych začal být v tomhle směru optimistou.

ACMik
ACMik

Ale máte tak nějak tucha o tom, že oba ropáci k výrobě potřebují platinu/paladium, že jo?

Robin L.
Robin L.

Děkuji za upozornění, pane ACMiku, ale podle ceny aut na spalovací pohon bych soudil, že přítomnost obou Vámi zmíněných kovů bude v takové výši, že jsou stále o dost levnější než elektromobily.

Carlos
Carlos

Lithium ani Kobalt nejsou vzácné

Robin L.
Robin L.

Pane Carlosi, předpokládám, že se třeba lithium nebo kobalt ve větším množství nevyskytují s trochou nadsázky běžně na každém rohu – to už by musely být třeba elektromobily dávno rozšířené mnohem více než dnes a byly by i levnější, když by bylo k dispozici spousty snadno dostupných surovin na výrobu baterií.

Radek
Radek

No dobře se začala zvedat cena na nabijeckach když ctu ty články když to půjde takhle dál tak se to těžko vrátí

Robin L.
Robin L.

To jsem dnes četl už dvakrát a asi to pro majitele elektromobilů potěšující zpráva nebude – zdražení oznámila společnost Ionity, která zajišťuje rychlonabíječky po Evropě (u nás by už také měla mít svoje zastoupení), dále pak E.ON i ČEZ – který má rušit paušální platby a od února 2020 postupně zavádět místo toho platby za kWh.
Pravděpodobně to bude kvůli tomu, že instalace dobíjecích stanic něco stojí a cena elektřiny neklesá.

Michal
Michal

Jezdím asi 5 let, a nabíjel jsem asi 6x na veřejný nabíječce. Co půjde takhle dál těžko ???

pavel
pavel

Pěkná kravina, to by ten Váš ropák jezdil za deset na sto + dalších 60 tisíc na servis :-). Ty čísla jste opsal z Tesla fan, že ano?

rock
rock

Tesla Model 3 pro firmu? Jenom na havarijním pojištění máte tak 40-50 tisíc (ve srovnání se Superbem v udané ceně, kde to havarijko bude tak za 10-15 t).
S tím Superbem si troufnu jezdit i se servisem, pojistkami a pneu tak za 3 Kč/km. S Teslou bych se už jenom díky pojistce nevešel pod korunu a pokud přidám nějaký ty drobný za elektriku, pneumatiky a servis, budou to 2 Kč taky. Návratnost půl mega při úspoře korunu za kilometr … no, přeju hodně úspěchů v podnikání.

Roman
Roman

Havarijní pojištění mne stojí 25.200 Kč ročně :)

rock
rock

Bral jsem reálná čísla z reklamního článku z tohodle serveru. Jestli jste sehnal na novou Teslu M3 takovou nabídku, tak poměrově byste dakázal pojistku na Superba stlačit hluboko pod 10 tis.
Gratuluji k dobré nabídce, ale ani tak rozdíl nákladů na km nebude > 1,50 Kč/km. A ne víc než tři koruny, jak se dopočítal kolega Jakub nahoře.

Roman Ulrych
Roman Ulrych

Můžu požádat o doporučení pojišťovacího agenta od kterého máte pojistku? Děkuji Roman

Pete
Pete

přijde mi, že v této diskuzi nějak moc lidí přiohýbá realitu, skoro bych řekl, že lže. TM3 provozní náklad max 40tisíc a ropák 200tisíc ? jako nový když palivo/eletřina stojí +/- stejně ? to je jak odhad ze státního sektoru

Roman
Roman

TM3 km za cca 0,46 haléřů s nabíjením 10% rychlonabíjení 90% doma. Servisní náklady: pneu + voda do ostřikovačů :)

Robin
Robin

Octavia 3 (1.4 TSI) km za cca 1,8 Kč. Servisní náklady: jednou ročně výměna oleje. Pořizovací cena méně než poloviční, dojezd cca 900 km, naplnění nádrže 2 minuty. :D

Kerosin
Kerosin

A kolikpak ta nádrž na těch 900km stojí? Kolik km je životnost spojky? Kolik je životnost brzdového obložení? Co rozvody – u kolika KM máte výměnu? atd…

rock
rock

U Mondea, se kterým jsem ještě nedávno jezdil, byla spojka ve 350 t. v perfektní kondici, rozvody řetězové – původní, brzdy průměrně do 10 hal./km, olej podobně. Palivo asi 1,9/km, veškerý servis do 0,25/km, pneumatiky jsou u EV větší náklad než u spalováku, pojistka je u EV podstatně větší náklad než u spalováku, podvozkový díly jsou u průměrně zežších EV větší náklad než u spalováku.

Kde jste přišli na ten omílaný omyl, že provoz spalováku je drahý?

Kerosin
Kerosin

Já k němu přišel vlastní zkušeností.
Provozoval jsem během dvaceti let cca 6 spalováků vlastních, a 2 služební.
Nyní jezdím už třetím rokem EVéčky (a to žádné vrcholové kvality, ale spíše z horší poloviny dnes běžně dostupných.
U jednoho je rozdíl jen velký, a u druhého nemohu použít slabší výraz než propastný.

Robin
Robin

Při cenovém rozdílu u modelového případu nového auta OctaxTesla 600 tisíc korun, a průměrném CZ nájezdu cca 15 tis. km za rok, řekněme za 10 let – 150 tis. km a započítám havarijko, palivo a servis bez skrytých vad. A odhadem u Octy 3.5 Kč/km, u Tesly 2 Kč/km (jen havarijko je koruna pade na kilák). To bude Octa – 600 tis pořízení + 525 tis. náklady – 150 tis. zůstatková cena, Tesla 1200 tis. pořízení + 300 tis. náklady – ?????? zůstatková cena. Takže Octa – 975 000,- Kč, Tesla 1 500 000,- Kč. Pokud se podaří desetiletou Teslu… Číst vice »

Cid
Cid

Oktávka za 600 je ale trochu něco jiného než ta Tesla (podívejte se na to co za ty peníze umí). Přece nemůžete srovnávat holobyt. Nacvakněte si do konfigurátoru výbavu, silnější motor a aut. převodovku a jste někde jinde. Když to jen tak zběžně naklikám, tak to ukazuje přes 900k a to tam jde pořád ještě dost věcí přihodit. A to už ten rozdíl je “jen” 300k. Pokud by jste to porovnal s bmw, tak to bude asi na stejné úrovni. Pak už je to hlavně o vaší preferenci a způsobu jak auto používáte. Taky ještě EV nechám ještě pár let… Číst vice »

Robin
Robin

Výbava Style+ už fakt není holobyt, přidal jsem nezávislé topení a nějak mi nic neschází. Další stupňování výbavy je jen tahání peněz z kapsy zákazníka. Porovnání s BMW? To jako Tesla3 kontra BMW 3? I když BMW už není kvalitou to co kdysi, pořád se vám povedl skvělý vtip.

Cid
Cid

A roč je BMW vtip a škoda je ok? Interiér nebo dílenské zpracování (což je otázka osobního vkusu a dílenské zpracování je taky někde jinde než před lety), chcete odpovědět ale to je snad jen jeden z parametrů. Podívejte se na motor, zrychlení, asistenty, funkce… Je to prostě o tom, že každé auto je soubor technologií a podle toho co preferujete si vyberete. Nedělejte z něčeho modlu – jsou to jen věci. Asi to pro vás má nějakou auru prémiovosti ale je to obyčejná sériovka, co se kupuje jako spotřební zboží. Škoda určitě není adekvátním soupeřem to rovnou můžete říct,… Číst vice »

Robin
Robin

Cenu za kilometr jsem napsal, nedělejte ze sebe osla. Spojka? 250 – 300 tis.,brzdové obložení u tohoto typu kolem 100 tis.(jezdím plynule), rozvody – doporučena kontrola po 200 tis. Můj milý Kerosine, při poloviční pořizovací ceně se náklady srovnáme nejdříve někde po 30 letech provozu (s mým nájezdem km) Ale pro mě při daleko větším uživatelském pohodlí. A protože autíčko budu měnit po pěti letech a posílat ho dál do rodiny jako voňavou bezproblémovou ojetinu s méně než 100 tis. km, tak nic z toho co vás trápí neřeším. Dalšího majitele s průměrným nájezdem nic zásadního nečeká dalších 100 tis.… Číst vice »

Kerosin
Kerosin

Já ale odpovídal Rockovi na otázku, kde jsem přišel na (podle něj omílaný omyl), že je provoz spalováku drahý. Má osobní zkušenost říká, že je u jedno z mnou používaných velký a u druhého propastný. O návratnosti rozdílu pořizovaích cen, či komu se to vyplatí jsem nemluvil.
Jen fakt, že provoz spalováku je násobně dražší než EV nepovažuji za “omílaný nesmysl”.

Miloš Trpišovský
Miloš Trpišovský

a na kolik ohodnotíte duševní pohodu, protože s “ropákem” nemusím celý den myslet kde to nabiju a jestli bude volno a jestli….a jestli…

Kerosin
Kerosin

To ale s EV taky ne. :-) Vím o čem mluvíte, říkalo se tomu “úzkost z dojezdu” věřte mi, je to sice individuální, ale v rozmezí od několika týdnů do max několika měsíců to vymizí. Chápu, že kdo pravidelně nejezdí EV, tak tu úzkost může pociťovat, ale je to naprosto neopodstatněný pocit.
Jaká další JESTLI, máte mysli?

Carlos
Carlos

tam kde se aktuálně Tesla 3 prodává jde cenově o auto pro střední třídu, to že tady v Čechách jsou mzdy takové jaké jsou za to Tesla nemůže

Jan
Jan

Já jenom doufám, že si nikdy nebudu muset ten elektropodvod pořídit !

Kerosin
Kerosin

Ne to opravdu nebudete muset.

Josef
Josef

Tesla, jako ostatně všechy elektromobili, je hlavně existenčně závislá na dotacích. Kam to ten svět spěje…

Kerosin
Kerosin

No ale to fosilní auta taky. A nemyslím jen šrotovné a podobné akce, ale třeba dotované programy obnovy a čištění toho co zničila těžba ropy.
Mě se dotace jako takové taky moc nelíbí, ale má-li to být spravedlivé, tak potom je zrušme všem, i fosilním zdrojum. Nebo pdle Vás jsou špatně jen pro EV , ale jinde jsou v pořádku?

Roman
Roman

Tesla jako taková žádné dotace nepobírá, ty jsou na nákup EV a to nejen na Tesly !!!

PRÁVĚ VYŠLO NA ELEKTRICKEVOZY.CZ

Proč elektromotoru stačí jeden převodový stupeň?

U konvenčních aut najdeme kolem 2 tisíc pohyblivých součástek, například u převodovky. Pro srovnání, u elektromobilu je to zpravidla méně než 20 součástek, což… (diskuze 0)

Martin Skořepa  |   publikováno: DNES

V Paříži spustí masivní carsharing s elektromobily

Automobilka Renault odstartuje během tohoto března v Paříži společně se společností Ferrovial novou carsharingovou službu ZITY, která bude čítat 500 elektromobilů Renault Zoe. TIP:… (diskuze 0)

Samuel Novotný  |   publikováno: VČERA

Stát navyšuje dotace na elektromobily

Aktuální dotace na elektromobily, plug-in hybridy a nabíječky pro firmy, které měly v poslední dotační výzvě alokovanou částku 50 milionů korun, se rozhodlo Ministerstvo… (diskuze 0)

Luboš Srb  |   publikováno: VČERA

Kvůli smrtícímu koronaviru se ruší autosalon Ženeva 2020

Smrtící virus dále vítězí nad lidským strachem. Po několika zrušených světových akcích, jako byl například Světový mobilní veletrh v Barceloně (MWC), který se dotkl… (diskuze 1)

Luboš Srb  |   publikováno: VČERA

Citroën ukázal super levný elektromobil

Tak trochu nečekaně francouzský výrobce vozidel představil nový elektromobil. Ten vyniká jedním parametrem – cenou. TIP: Podle Muska můžeme čekat ještě levnější Teslu za… (diskuze 3)

Jakub Mokříš  |   publikováno: VČERA
Dodržujeme pravidla o ochraně osobních údajů.
K analýze návštěvnosti a personalizaci reklam používáme soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací.