Taiga Motors představuje elektrický vodní skútr

Pokud vás v létě u moře otravuje hluk z vodních skútrů, tak pro vás máme řešení.

V roce 2015 se pánové  Paul Achard, Gabriel Bernatchez a Sam Bruneau rozhodli rozvinout své projekty ze studií a postavili elektrický sněžný skútr. Minulý rok jsme mohli vidět jeho první prototyp a letos použili stejný pohon i pro vodní skútr, kterému říkají Taiga Orca. ( Že by inspirace vražednou kosatkou?)

Orca se vyznačuje elegantním designem s plovoucím sedlem, konstrukcí trupu z uhlíkových vláken a elektromotoru o výkonu 180 koní s okamžitým nástupem.

Kapacita baterie je  23 kWh. Což je na takový skútr velice solidní hodnota. Díky okamžité odezvě, velkému výkonu a rychlosti přes 100 Km/h slibuje Orca velmi zajímavé zážitky. Vysoký výkon si ale žádá své a tak Orca přináší unikátní systém teplotního managementu, který umožňuje dlouhodobou vysokou zátěž baterií. Unikátní chladící okruh s uzavřenou smyčkou prochází baterií, motorem a měničem a umožňuje tak použití od arktických po tropické oblasti.

A za vyspělou techniku si taky budete muset něco připlatit. Ceny budou začínat na 620.000 Kč, takže jich příští rok na Lipně asi moc nepotkáte. Ale to ještě není vše. Společnost říká, že jich postaví jen 500 a prvních 100 kusů bude tkzv. “Orca founders edition” a ty budou ještě o 100.000 Kč dražší.Pokud se ovšem tahle vodní krasavice bude dobře prodávat, tak se společnost nechala slyšet, že se bude soustředit i na levnější modely.

A teď jedno krásné video:

Kompletní specifikace zde:

Design a rozměry:

2,90 metrů dlouhé, 1,2 metru široké, 1,01 metrů vysoké
Plná konstrukce z uhlíkových vláken
Konstrukce zavěšeného sedadla pro 2 jezdce se zadní uchopovací tyčí.
Hmotnost: 181 kg
Přední úložný prostor a úložný prostor v odkládací schránce
Přední a zadní kotevní body pro zvedání a tažení

Výkon:

Hmotnost připravená k řízení: 263 kg
Maximální rychlost: 104 km / h
Cestovní rychlost: 70 km / h
Dosah: 2 hodiny za typických jízdních podmínek
Určeno pro použití ve sladké vodě a oceánu

Řídící systém:

Přímo poháněné oběžné kolo proudového čerpadla.
Integrovaná pohonná jednotka PMAC společnosti Taiga s výkonem 134 kW (180 k) až 9 000 ot / min.
Regulace rychlosti reaktivního oběžného kola pro maximální účinnost a minimalizované hladiny hluku.
Systém chlazení kapalinou v uzavřené smyčce nevyžadující proplachování ani údržbu
Určeno pro teploty do -40 ° C , které nevyžadují zazimování.
Baterie a nabíjení

23kWh energie, jmenovité napětí 355V, hmotnost cca. 125 kg.
Nízký ztráta kapacity, může být ponechán až 5 let odpojený
5 let, 20 000 km záruka
Šoková a vibrační izolovaná struktura s krytím IP68 pro mořské prostředí
Palubní nabíječka kompatibilní s automobilovými standardními konektory a nabíječkami
10kW nabíjení úrovně 2 na 240 VAC a noční nabíjení úrovně 1 na 110VAC
Volitelné DC rychlé nabíjení na 80% za 20 minut
Ovládací prvky a připojení

Konfigurovatelná 7palcová středová konzole s ovládacími prvky na řídítkách
GPS rychlost a vestavěné mapové podklady
LTE, Wi-Fi pro bezdrátové aktualizace a upgrady
Připojení Bluetooth přes telefon pro nastavení aplikace, sledování vozidla a hudbu
Automaticky a ručně nastavitelný úhel sklonu
Uživatelem konfigurovatelné režimy napájení, zrychlení a rychlosti s možností blokování
Výkonný palubní počítač s možností rozšíření pro sonar a další smyslové integrace.

Zdroj: electrek

Související

    0

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Taiga Motors představuje elektrický vodní skútr

Pokud vás v létě u moře otravuje hluk z vodních skútrů, tak pro vás máme řešení.

V roce 2015 se pánové  Paul Achard, Gabriel Bernatchez a Sam Bruneau rozhodli rozvinout své projekty ze studií a postavili elektrický sněžný skútr. Minulý rok jsme mohli vidět jeho první prototyp a letos použili stejný pohon i pro vodní skútr, kterému říkají Taiga Orca. ( Že by inspirace vražednou kosatkou?)

Orca se vyznačuje elegantním designem s plovoucím sedlem, konstrukcí trupu z uhlíkových vláken a elektromotoru o výkonu 180 koní s okamžitým nástupem.

Kapacita baterie je  23 kWh. Což je na takový skútr velice solidní hodnota. Díky okamžité odezvě, velkému výkonu a rychlosti přes 100 Km/h slibuje Orca velmi zajímavé zážitky. Vysoký výkon si ale žádá své a tak Orca přináší unikátní systém teplotního managementu, který umožňuje dlouhodobou vysokou zátěž baterií. Unikátní chladící okruh s uzavřenou smyčkou prochází baterií, motorem a měničem a umožňuje tak použití od arktických po tropické oblasti.

A za vyspělou techniku si taky budete muset něco připlatit. Ceny budou začínat na 620.000 Kč, takže jich příští rok na Lipně asi moc nepotkáte. Ale to ještě není vše. Společnost říká, že jich postaví jen 500 a prvních 100 kusů bude tkzv. “Orca founders edition” a ty budou ještě o 100.000 Kč dražší.Pokud se ovšem tahle vodní krasavice bude dobře prodávat, tak se společnost nechala slyšet, že se bude soustředit i na levnější modely.

A teď jedno krásné video:

Kompletní specifikace zde:

Design a rozměry:

2,90 metrů dlouhé, 1,2 metru široké, 1,01 metrů vysoké
Plná konstrukce z uhlíkových vláken
Konstrukce zavěšeného sedadla pro 2 jezdce se zadní uchopovací tyčí.
Hmotnost: 181 kg
Přední úložný prostor a úložný prostor v odkládací schránce
Přední a zadní kotevní body pro zvedání a tažení

Výkon:

Hmotnost připravená k řízení: 263 kg
Maximální rychlost: 104 km / h
Cestovní rychlost: 70 km / h
Dosah: 2 hodiny za typických jízdních podmínek
Určeno pro použití ve sladké vodě a oceánu

Řídící systém:

Přímo poháněné oběžné kolo proudového čerpadla.
Integrovaná pohonná jednotka PMAC společnosti Taiga s výkonem 134 kW (180 k) až 9 000 ot / min.
Regulace rychlosti reaktivního oběžného kola pro maximální účinnost a minimalizované hladiny hluku.
Systém chlazení kapalinou v uzavřené smyčce nevyžadující proplachování ani údržbu
Určeno pro teploty do -40 ° C , které nevyžadují zazimování.
Baterie a nabíjení

23kWh energie, jmenovité napětí 355V, hmotnost cca. 125 kg.
Nízký ztráta kapacity, může být ponechán až 5 let odpojený
5 let, 20 000 km záruka
Šoková a vibrační izolovaná struktura s krytím IP68 pro mořské prostředí
Palubní nabíječka kompatibilní s automobilovými standardními konektory a nabíječkami
10kW nabíjení úrovně 2 na 240 VAC a noční nabíjení úrovně 1 na 110VAC
Volitelné DC rychlé nabíjení na 80% za 20 minut
Ovládací prvky a připojení

Konfigurovatelná 7palcová středová konzole s ovládacími prvky na řídítkách
GPS rychlost a vestavěné mapové podklady
LTE, Wi-Fi pro bezdrátové aktualizace a upgrady
Připojení Bluetooth přes telefon pro nastavení aplikace, sledování vozidla a hudbu
Automaticky a ručně nastavitelný úhel sklonu
Uživatelem konfigurovatelné režimy napájení, zrychlení a rychlosti s možností blokování
Výkonný palubní počítač s možností rozšíření pro sonar a další smyslové integrace.

Zdroj: electrek

Související

    0

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."