Funkčnost, estetika a lokální výroba. To jsou priority vývoje produktů berlínské společnosti Naon se zaměřením na dvoukolovou elektromobilitu. Elektroskútr Naon Zero-One je zatím k dispozici pouze jako prototyp, už tak ale vypadá skvěle.
Elektrický skútr se bude vyrábět ve dvou variantách. Základní verze bude mít omezenou rychlost na 45 km/h, aby splnila požadavky německých norem pro malé motocykly. Cena začíná na 4 920 eurech (120 tisíc korun).
Silnější verzi Naon s maximální rychlostí 100 km/h budou muset uživatelé přihlásit jako lehký motocykl (v Německu třída L3e). Na něm najdete cenovku od 6 420 eur (156 tisíc korun). Dojezd bude 140 kilometrů a dvě baterie s celkovou kapacitou 4,8 kWh budou vyměnitelné. Motor je umístěn v náboji kola a měl by dodat 7 kW nominálního výkonu a 200 Nm točivého momentu.
Čtěte také: Yamaha představila elektrický skútr s úložným prostorem, který nemá jen tak někdo
Tím, že jsou baterie umístěny ve spodní části skútru, získal stroj nejenom nízké těžiště, ale také úložný prostor pod sedadlem, kam se vejde motocyklová helma. Hliníkový rám zajistí stabilitu, ABS a brzdové kotouče vpředu i vzadu bezpečné zpomalení.
V přední kapotáži je zapuštěn průhledný štít, který spolu s úzkým a hranatým LED světlometem opticky dominuje přídi. Smartphone najde místo za krytem na řídítkách a funguje pak také jako kokpit.
Kromě funkčnosti a estetiky zdůrazňuje berlínská společnost také zaměření na udržitelnost svého elektrického skútru. Jako základ poslouží hliníkový rám, jehož konstrukce usnadňuje případné opravy, a také snadnou recyklaci.
Namísto barev získává povrch antikorozní ochranu prostřednictvím eloxované vrstvy, čímž se šetří časově náročné zpracování před recyklací. Také plastové díly jsou navrženy tak, aby byly snadno vyměnitelné a měly vysokou odolnost proti poškození.
Naon také dbá na nastavení co nejkratších logistických řetězců a hledá především místní partnery. Zejména u baterií bude třeba nalézt ideální systém recyklace starých baterií s cílem co nejlépe využít cenné zdroje a složitou výrobu.
Do konceptu lokální výroby výborně zapadá spolupráce se společností Faissner Petermeier Fahrzeugtechnik AG (FPF), která je díky svým více než 20letým zkušenostem v automobilovém průmyslu ideálním partnerem. Společně chtějí Naon a FPF v roce 2022 představit pojízdný a sériově připravený prototyp, odpovídající konceptu Zero-One.
Funkčnost, estetika a lokální výroba. To jsou priority vývoje produktů berlínské společnosti Naon se zaměřením na dvoukolovou elektromobilitu. Elektroskútr Naon Zero-One je zatím k dispozici pouze jako prototyp, už tak ale vypadá skvěle.
Elektrický skútr se bude vyrábět ve dvou variantách. Základní verze bude mít omezenou rychlost na 45 km/h, aby splnila požadavky německých norem pro malé motocykly. Cena začíná na 4 920 eurech (120 tisíc korun).
Silnější verzi Naon s maximální rychlostí 100 km/h budou muset uživatelé přihlásit jako lehký motocykl (v Německu třída L3e). Na něm najdete cenovku od 6 420 eur (156 tisíc korun). Dojezd bude 140 kilometrů a dvě baterie s celkovou kapacitou 4,8 kWh budou vyměnitelné. Motor je umístěn v náboji kola a měl by dodat 7 kW nominálního výkonu a 200 Nm točivého momentu.
Čtěte také: Yamaha představila elektrický skútr s úložným prostorem, který nemá jen tak někdo
Tím, že jsou baterie umístěny ve spodní části skútru, získal stroj nejenom nízké těžiště, ale také úložný prostor pod sedadlem, kam se vejde motocyklová helma. Hliníkový rám zajistí stabilitu, ABS a brzdové kotouče vpředu i vzadu bezpečné zpomalení.
V přední kapotáži je zapuštěn průhledný štít, který spolu s úzkým a hranatým LED světlometem opticky dominuje přídi. Smartphone najde místo za krytem na řídítkách a funguje pak také jako kokpit.
Kromě funkčnosti a estetiky zdůrazňuje berlínská společnost také zaměření na udržitelnost svého elektrického skútru. Jako základ poslouží hliníkový rám, jehož konstrukce usnadňuje případné opravy, a také snadnou recyklaci.
Namísto barev získává povrch antikorozní ochranu prostřednictvím eloxované vrstvy, čímž se šetří časově náročné zpracování před recyklací. Také plastové díly jsou navrženy tak, aby byly snadno vyměnitelné a měly vysokou odolnost proti poškození.
Naon také dbá na nastavení co nejkratších logistických řetězců a hledá především místní partnery. Zejména u baterií bude třeba nalézt ideální systém recyklace starých baterií s cílem co nejlépe využít cenné zdroje a složitou výrobu.
Do konceptu lokální výroby výborně zapadá spolupráce se společností Faissner Petermeier Fahrzeugtechnik AG (FPF), která je díky svým více než 20letým zkušenostem v automobilovém průmyslu ideálním partnerem. Společně chtějí Naon a FPF v roce 2022 představit pojízdný a sériově připravený prototyp, odpovídající konceptu Zero-One.