Ze studie publikované v časopisu Transportation Research Interdisciplinary Perspectives vyplynulo, že lidé, kteří jezdí na elektrokole, toho nacvičí více než běžní cyklisté.
Díky stále větší dostupnosti a rozšířenosti elektrokol v posledních letech mohla studie zahrnovat velký vzorek populace. V tomto případě to bylo 10 000 dospělých respondentů ze sedmi evropských zemí.
Výzkumníci určili průměrný výdej energie při používání různých typů přepravy. U těchto typů zohlednili nejen okamžitou potřebu energetického výdeje, ale taktéž kolik času kdo tímto typem stráví a jakou v průměru vzdálenost překonají.
Ukázalo se, že elektrocyklisté mají týdenní celkový výdej energie o trochu vyšší než cyklisté normální. Autoři studie to zdůvodňují tím, že lidé na elektrokolech stráví týdně o dost více času a urazí větší vzdálenost.
Na druhou stranu vyšlo najevo taktéž to, že lidé jezdící na normálních kolech mají nižší BMI (body mass index), a to v průměru 23,8 oproti 24,8 u elektrocyklistů. To dle autorů studie může být způsobeno tím, že jízda na elektrokole přirozeně přitahuje jedince, kteří jsou fyzicky méně zdatní. Další zajímavá informace vyplývající ze studie je, že průměrný věk normálních cyklistů je 41,4 let a elektrocyklistů 48,1 let.
Ze studie publikované v časopisu Transportation Research Interdisciplinary Perspectives vyplynulo, že lidé, kteří jezdí na elektrokole, toho nacvičí více než běžní cyklisté.
Díky stále větší dostupnosti a rozšířenosti elektrokol v posledních letech mohla studie zahrnovat velký vzorek populace. V tomto případě to bylo 10 000 dospělých respondentů ze sedmi evropských zemí.
Výzkumníci určili průměrný výdej energie při používání různých typů přepravy. U těchto typů zohlednili nejen okamžitou potřebu energetického výdeje, ale taktéž kolik času kdo tímto typem stráví a jakou v průměru vzdálenost překonají.
Ukázalo se, že elektrocyklisté mají týdenní celkový výdej energie o trochu vyšší než cyklisté normální. Autoři studie to zdůvodňují tím, že lidé na elektrokolech stráví týdně o dost více času a urazí větší vzdálenost.
Na druhou stranu vyšlo najevo taktéž to, že lidé jezdící na normálních kolech mají nižší BMI (body mass index), a to v průměru 23,8 oproti 24,8 u elektrocyklistů. To dle autorů studie může být způsobeno tím, že jízda na elektrokole přirozeně přitahuje jedince, kteří jsou fyzicky méně zdatní. Další zajímavá informace vyplývající ze studie je, že průměrný věk normálních cyklistů je 41,4 let a elektrocyklistů 48,1 let.