Stále byly jen sliby, ale teď přichází revoluční Li-Ion baterie. Co umí?

  • Nové, revoluční bateriové články mají mnohem více energie
  • Energetická hustota u nové baterie je 500 Wh/kg 
  • Nejnovější technologie najde uplatnění u elektrických aut, ale i letadel
Baterie Amprius

Baterie Amprius | foto: Amprius

Společnost Amprius Technologies, která je technologickým lídrem v oblasti vývoje Li-Ion baterií nové generace, opět díky své inovované platformě na bázi křemíkové anody zvyšuje laťku týkající se technologických vlastností lithium-iontových článků. Ty v současné době poskytují vynikající hustotu energie 500 Wh/kg nebo také 1300 Wh/l.

Technologie bourá současné technické bariéry

Díky těmto hodnotám zaručují nové baterie bezkonkurenční dobu provozu. Mezi významné vlastnosti nových baterií patří rychlost nabíjení (až 80 % kapacity za méně než 6 minut), bezpečnost za ztížených podmínek (úspěšné zvládnutí speciálních armádních testů) a provozuschopnost v širokém teplotním rozsahu (-30°C až 55°C). Jak uvádí server Next Big Future, při přibližně poloviční hmotnosti a objemu v porovnání s nejmodernějšími komerčně dostupnými Li-Ion články poskytuje nový bateriový článek nevídaný výkon bořící dosud známé technické hranice.

Články nové generace mají vynikající výchozí pozici pro využití na rychle se rozvíjejících leteckých trzích a samozřejmě také v oblasti elektrických aut, u nichž má do roku 2025 přesáhnout poptávka hodnotu 100 miliard dolarů.

Zephyr-S bude ve stratosféře zastávat funkci pseudosatelitu | foto: AALTO


Čtěte také: Začala výroba přelomové baterie. Slibuje elektromobily s dojezdem 1 000 km


Nové články rozšiřují možnosti využití

Nová platforma je šitá na míru zejména pro využití, která vyžadují maximální výdrž při zachování klíčových parametrů nutných pro provoz. Systém umožňuje zákazníkům buďto volbu zvýšení množství energie v bateriovém bloku, aniž by došlo ke zvýšení hmotnosti, nebo snížení hmotnosti baterie při zachování potřebného množství energie. Vyšší obsah energie je přínosem pro delší dobu provozu, dojezd a výdrž, zatímco lehčí provedení zvyšuje při stejném obsahu energie energetickou účinnost.

Na nové články se těší například Pierre-Antoine Aubourg, technický ředitel společnosti AALTO HAPS, dceřinné společnosti Airbusu, která vyvíjí solárně-elektrický letoun Zephyr. Ten bude provozován ve stratosféře a poslouží k vědeckým i komerčním účelům. O informace týkající se nových bateriových článků se na svém YouTube kanálu podělil také známý inženýr a tester Sandy Munro.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Stále byly jen sliby, ale teď přichází revoluční Li-Ion baterie. Co umí?

  • Nové, revoluční bateriové články mají mnohem více energie
  • Energetická hustota u nové baterie je 500 Wh/kg 
  • Nejnovější technologie najde uplatnění u elektrických aut, ale i letadel
Baterie Amprius

Baterie Amprius | foto: Amprius

Společnost Amprius Technologies, která je technologickým lídrem v oblasti vývoje Li-Ion baterií nové generace, opět díky své inovované platformě na bázi křemíkové anody zvyšuje laťku týkající se technologických vlastností lithium-iontových článků. Ty v současné době poskytují vynikající hustotu energie 500 Wh/kg nebo také 1300 Wh/l.

Technologie bourá současné technické bariéry

Díky těmto hodnotám zaručují nové baterie bezkonkurenční dobu provozu. Mezi významné vlastnosti nových baterií patří rychlost nabíjení (až 80 % kapacity za méně než 6 minut), bezpečnost za ztížených podmínek (úspěšné zvládnutí speciálních armádních testů) a provozuschopnost v širokém teplotním rozsahu (-30°C až 55°C). Jak uvádí server Next Big Future, při přibližně poloviční hmotnosti a objemu v porovnání s nejmodernějšími komerčně dostupnými Li-Ion články poskytuje nový bateriový článek nevídaný výkon bořící dosud známé technické hranice.

Články nové generace mají vynikající výchozí pozici pro využití na rychle se rozvíjejících leteckých trzích a samozřejmě také v oblasti elektrických aut, u nichž má do roku 2025 přesáhnout poptávka hodnotu 100 miliard dolarů.

Zephyr-S bude ve stratosféře zastávat funkci pseudosatelitu | foto: AALTO


Čtěte také: Začala výroba přelomové baterie. Slibuje elektromobily s dojezdem 1 000 km


Nové články rozšiřují možnosti využití

Nová platforma je šitá na míru zejména pro využití, která vyžadují maximální výdrž při zachování klíčových parametrů nutných pro provoz. Systém umožňuje zákazníkům buďto volbu zvýšení množství energie v bateriovém bloku, aniž by došlo ke zvýšení hmotnosti, nebo snížení hmotnosti baterie při zachování potřebného množství energie. Vyšší obsah energie je přínosem pro delší dobu provozu, dojezd a výdrž, zatímco lehčí provedení zvyšuje při stejném obsahu energie energetickou účinnost.

Na nové články se těší například Pierre-Antoine Aubourg, technický ředitel společnosti AALTO HAPS, dceřinné společnosti Airbusu, která vyvíjí solárně-elektrický letoun Zephyr. Ten bude provozován ve stratosféře a poslouží k vědeckým i komerčním účelům. O informace týkající se nových bateriových článků se na svém YouTube kanálu podělil také známý inženýr a tester Sandy Munro.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."