Společnost Amprius Technologies, která je technologickým lídrem v oblasti vývoje Li-Ion baterií nové generace, opět díky své inovované platformě na bázi křemíkové anody zvyšuje laťku týkající se technologických vlastností lithium-iontových článků. Ty v současné době poskytují vynikající hustotu energie 500 Wh/kg nebo také 1300 Wh/l.
Díky těmto hodnotám zaručují nové baterie bezkonkurenční dobu provozu. Mezi významné vlastnosti nových baterií patří rychlost nabíjení (až 80 % kapacity za méně než 6 minut), bezpečnost za ztížených podmínek (úspěšné zvládnutí speciálních armádních testů) a provozuschopnost v širokém teplotním rozsahu (-30°C až 55°C). Jak uvádí server Next Big Future, při přibližně poloviční hmotnosti a objemu v porovnání s nejmodernějšími komerčně dostupnými Li-Ion články poskytuje nový bateriový článek nevídaný výkon bořící dosud známé technické hranice.
Články nové generace mají vynikající výchozí pozici pro využití na rychle se rozvíjejících leteckých trzích a samozřejmě také v oblasti elektrických aut, u nichž má do roku 2025 přesáhnout poptávka hodnotu 100 miliard dolarů.
Čtěte také: Začala výroba přelomové baterie. Slibuje elektromobily s dojezdem 1 000 km
Nová platforma je šitá na míru zejména pro využití, která vyžadují maximální výdrž při zachování klíčových parametrů nutných pro provoz. Systém umožňuje zákazníkům buďto volbu zvýšení množství energie v bateriovém bloku, aniž by došlo ke zvýšení hmotnosti, nebo snížení hmotnosti baterie při zachování potřebného množství energie. Vyšší obsah energie je přínosem pro delší dobu provozu, dojezd a výdrž, zatímco lehčí provedení zvyšuje při stejném obsahu energie energetickou účinnost.
Na nové články se těší například Pierre-Antoine Aubourg, technický ředitel společnosti AALTO HAPS, dceřinné společnosti Airbusu, která vyvíjí solárně-elektrický letoun Zephyr. Ten bude provozován ve stratosféře a poslouží k vědeckým i komerčním účelům. O informace týkající se nových bateriových článků se na svém YouTube kanálu podělil také známý inženýr a tester Sandy Munro.
Společnost Amprius Technologies, která je technologickým lídrem v oblasti vývoje Li-Ion baterií nové generace, opět díky své inovované platformě na bázi křemíkové anody zvyšuje laťku týkající se technologických vlastností lithium-iontových článků. Ty v současné době poskytují vynikající hustotu energie 500 Wh/kg nebo také 1300 Wh/l.
Díky těmto hodnotám zaručují nové baterie bezkonkurenční dobu provozu. Mezi významné vlastnosti nových baterií patří rychlost nabíjení (až 80 % kapacity za méně než 6 minut), bezpečnost za ztížených podmínek (úspěšné zvládnutí speciálních armádních testů) a provozuschopnost v širokém teplotním rozsahu (-30°C až 55°C). Jak uvádí server Next Big Future, při přibližně poloviční hmotnosti a objemu v porovnání s nejmodernějšími komerčně dostupnými Li-Ion články poskytuje nový bateriový článek nevídaný výkon bořící dosud známé technické hranice.
Články nové generace mají vynikající výchozí pozici pro využití na rychle se rozvíjejících leteckých trzích a samozřejmě také v oblasti elektrických aut, u nichž má do roku 2025 přesáhnout poptávka hodnotu 100 miliard dolarů.
Čtěte také: Začala výroba přelomové baterie. Slibuje elektromobily s dojezdem 1 000 km
Nová platforma je šitá na míru zejména pro využití, která vyžadují maximální výdrž při zachování klíčových parametrů nutných pro provoz. Systém umožňuje zákazníkům buďto volbu zvýšení množství energie v bateriovém bloku, aniž by došlo ke zvýšení hmotnosti, nebo snížení hmotnosti baterie při zachování potřebného množství energie. Vyšší obsah energie je přínosem pro delší dobu provozu, dojezd a výdrž, zatímco lehčí provedení zvyšuje při stejném obsahu energie energetickou účinnost.
Na nové články se těší například Pierre-Antoine Aubourg, technický ředitel společnosti AALTO HAPS, dceřinné společnosti Airbusu, která vyvíjí solárně-elektrický letoun Zephyr. Ten bude provozován ve stratosféře a poslouží k vědeckým i komerčním účelům. O informace týkající se nových bateriových článků se na svém YouTube kanálu podělil také známý inženýr a tester Sandy Munro.