Elektrickevozy.cz

Trendy: ankety Elektrickevozy.cz | koronavirus | elektromobilová revoluce v ČR | Tesla Model 3 | TOP 10 elektromobilů pro rok 2020

Společnost Electro.Aero představila DC nabíječku pro elektrická letadla

  |  Samuel Novotný  |  diskuze

Australská společnost Electro.Aero vyvinula přenosnou nabíječku se stejnosměrným proudem, která má být využívána především pro elektrická letadla.

Nabíjecí zařízení společnosti Electro.Aero s označením Electro.Aero Rapid 30 poskytuje nabíjecí výkon až 30 kilowatt. Dále by měla být nabíječka schopna zvládnout úrovně napětí od 300 do 100 voltů, což ale samozřejmě závisí na infrastruktuře daného letiště. Je zajímavé, že ve srovnání se stejnosměrnými nabíjecími stanicemi pro elektromobily je nabíjecí stanice od Electro.Aero poměrně nízká a hlavně přenosná. „Existuje spousta nabíječek pro elektromobily, ale jsou to permanentní instalace a jsou velmi těžké a vysoké, což znamená, že může být opravdu složité dostat nad ně křídlo,“ řekl v rozhovoru Joshua Portlock, spoluzakladatel společnosti Electro.Aero. „My jsme ji udělali úmyslně dostatečně nízko, aby se vešla pod většinu křídel.“

První zákazník, americká společnost Ampaire, staví své hybridní letadlo na základě modelu Cessna 337. Křídla letadla jsou namontována ve výšce asi dvou metrů. Vzhledem k tomu, že většina nabíječek se stejnosměrným proudem z elektromobilového odvětví je postavena tak, že je na nabíjecích stanicích lze vidět již na větší vzdálenost, jsou příliš vysoké, tak se nedají využít při nabíjení letadel. Oproti tomu Rapid 30 má velikost podobnou průmyslovému vysavači, anebo malému parnímu vysavači. Zároveň stojí na kolech, takže se s ním dá lehce manipulovat a může být dotlačen blízko k letadlu například v hangáru či na dráze.

Dle zakladatele a CTO (technický ředitel) je nabíječka navržena pro připojení k 50 ampérové třífázové zásuvce. „Hlavní důraz byl kladen na co největší výkon, jaký lze ze zásuvky dostat. Zároveň je přenosný, takže ho lze dát na různé závěsy a je tak flexibilnější,“ říká Portlock. Pro samotný konektor si Electro.Aero vybralo čínský standart GB / T a to proto, že byl kompaktnější a levnější.

Společnost Ampaire oznámila v červnu svou první objednávku na 50 hybridních letadel. Firmy Electro.Aero a Ampaire také spolupracují s dalšími firmami například na skladování energie a nabíjení elektrických letadel, aby vyvinuli SAE standard AS6968 (připojovací sada vodivého nabíjení pro elektrické letadlo).

Zdroj: electrive.com

ŠTÍTKY:, , , , ,

Diskuze

Zásady komentářů: Vyjadřujte se k tématu a buďte ohleduplní k ostatním.
Komentáře považované za spam, komentáře výhradně propagační povahy nebo vulgární komentáře budou smazány.
avatar
  Přihlásit k odběru  
Upozornit na
Mobilní zobrazení