Hlavní město Jižní Koreje prý přejde k ekologické dopravě v podobě elektrických vozů již za pět let. Od roku 2025 chce skoncovat s dieselovými auty ve veřejném prostoru a v hromadné dopravě.
TIP: Jsou elektrická auta ekologičtější než spalovací?
Jak uvádí jihokorejský Yonhap News, vláda v Soulu představila iniciativu ‘Ne Dieselu’, která má za účel znečišťující vozidla vyhnat z ulic a nahradit je vozidly na elektřinu a vodík. „Doufáme, že plán ‘Ne Dieselu’, který uvedlo vedení městského zastupitelstva v Soulu, přispěje k vytvoření vlastního ekosystému, který bude zahrnovat vozidla přátelská k životnímu prostředí,” prohlásil Hwang Bo-yeon, ředitel městské dopravní policie.
V současné době využívá město 5 153 vozidel se spalovacím motorem, v nejbližší době by mělo být 3 586 z nich vyměněno za elektromobily nebo vozy na vodíkový pohon. Do roku 2025 by mělo ve městě dále jezdit 4 000 autobusů na elektřinu. Jižní Korea jde tedy cestou elektrifikace.
Pokud jde o číselně zatím nekonkrétní plány, v Jižní Koreji by také rádi přesvědčili soukromé provozovatele autobusů, které vozí děti do školy, aby přešli na vozy s pohonem na elektřinu. Místní zastupitelstvo chce působit i na výrobce automobilů, aby vyvinuli elektromobil, který by mohli používat hasiči.
Hlavní město Jižní Koreje prý přejde k ekologické dopravě v podobě elektrických vozů již za pět let. Od roku 2025 chce skoncovat s dieselovými auty ve veřejném prostoru a v hromadné dopravě.
TIP: Jsou elektrická auta ekologičtější než spalovací?
Jak uvádí jihokorejský Yonhap News, vláda v Soulu představila iniciativu ‘Ne Dieselu’, která má za účel znečišťující vozidla vyhnat z ulic a nahradit je vozidly na elektřinu a vodík. „Doufáme, že plán ‘Ne Dieselu’, který uvedlo vedení městského zastupitelstva v Soulu, přispěje k vytvoření vlastního ekosystému, který bude zahrnovat vozidla přátelská k životnímu prostředí,” prohlásil Hwang Bo-yeon, ředitel městské dopravní policie.
V současné době využívá město 5 153 vozidel se spalovacím motorem, v nejbližší době by mělo být 3 586 z nich vyměněno za elektromobily nebo vozy na vodíkový pohon. Do roku 2025 by mělo ve městě dále jezdit 4 000 autobusů na elektřinu. Jižní Korea jde tedy cestou elektrifikace.
Pokud jde o číselně zatím nekonkrétní plány, v Jižní Koreji by také rádi přesvědčili soukromé provozovatele autobusů, které vozí děti do školy, aby přešli na vozy s pohonem na elektřinu. Místní zastupitelstvo chce působit i na výrobce automobilů, aby vyvinuli elektromobil, který by mohli používat hasiči.