Šokující rozborka baterie Cybertrucku. Zjistilo se, že uvnitř téměř nic není

Pavel Škopek
  • Cybertruck má nejmenší kapacitu baterie z elektrických pick-upů
  • První majitelé byli skutečně zklamáni jeho dojezdem
  • Baterie uvnitř obsahuje spoustu volného místa
Tesla Cybertruck a 800V architektura
Tesla Cybertruck a 800V architektura

S kapacitou 123 kWh má Tesla Cybertruck nejmenší baterii ze všech elektrických pick-upů. Americká automobilka sice v minulosti dokázala překonat omezení menší baterie díky vyšší účinnosti. To však není případ Cybertrucku. První majitelé byli zklamání jeho dojezdem, zejména ve srovnání s tím, co bylo oznámeno při jeho odhalení. O to víc překvapí, že jeho baterie je jaksi poloprázdná.

Pohled do baterie Cybertrucku byl šok

Společnost Munro v současné době provádí kompletní rozborku Cybertrucku. Ve videu, které zveřejnila na sociální síti X, ukázala, že když otevřete baterii najdete spoustu prostoru mezi vrstvou článků 4680 a horní deskou.

Někteří inženýři společnosti Munro přitom poukázali na to, že je v podstatě „poloprázdná“. Hlavní inženýr Cybertrucku Wes Morrill jejich zjištění potvrdil s poznámkou, že on osobně o baterii raději přemýšlí jako o „poloplné“.

Vešlo by se více článků?

To nic nemění na otázce, proč Tesla v baterii Cybertrucku nevyužila všechno místo. Podle řady názorů by se do takového prostoru vešla další vrstva článků 4680, což by v podstatě zdvojnásobilo kapacitu baterie. Jak však připomíná server Electrek, i když to vypadá, že je tam spoustu místa, není možné s jistotou říct, že by se tam vešla celá nová vrstva.


Čtěte také: Tesla Cybertruck jako gilotina? Firma už problém řeší


Delší dojezd má přidat přídavná baterie

Tesla místo toho přišla s volitelnou přídavnou baterií s „prodlouženým dojezdem“, která sedí v korbě Cybertrucku. Toto příslušenství nicméně stále není k dispozici. Proč však raději nenabízí větší baterii pro delší dojezd, který by se alespoň přiblížil tomu, co původně slibovala?

Na tuto otázku může být celá řada odpovědí. Tesla se možná domnívala, že by to bylo příliš drahé. Možná by to příliš omezilo celkovou produkci Cybertrucku. Také je možné, že Tesla prostě jen nechtěla dále zvyšovat hmotnost vozu, i ve chvílích, kdy není delší dojezd potřeba, a proto se rozhodla pro vyjímatelnou přídavnou baterii.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Pavel Škopek - Redaktor

Profesně i soukromě se dlouhá léta zajímám o moderní technologie všeho druhu, od mobilních telefonů až po elektromobily. Ve volném čase se věnuji především fotografováním, nepohrdnu dobrým filmem a knihou nebo jezdím na elektrokole.


Komentáře


Nejnovější články