Test Škoda Superb iV – Pozdě, ale dobře!

24. 6. 2020  |  Tomáš Drahoňovský  |  komentovat

Velké škodovce se podařilo umně zamaskovat Passat GTE uvnitř sebe a vydává se spíše než za sporťák za budoucnost rodinného ježdění a firemních flotil. Zároveň se snaží vyrazit z ruky argument posměváčků, že nabíjecí auto se pro dlouhé služebky nehodí. Nový Superb se po vzhledové stránce skoro nezměnil, chce proto svým fandům dokázat, že přes malou revoluci zůstal stejný také uvnitř.

Kapitoly článku:

» 1. Úvod, Design a prostor
» 2. Interiér a výbava
» 3. Jízda a spotřeba, Závěr

Plug-in hybridní Škoda Superb iV | foto: vlastní

TIP: Test Škoda Citigoe iV – Návnada na české skeptiky

Je to vlastně až obdivuhodné, jak dlouho dokázali v Mladé Boleslavi vzdorovat nastupujícímu trendu elektromobility. Zatímco dobíjecí Passaty brázdí evropské dálnice už pátým rokem, na velkou škodovku s baterií jsme musel čekat až do loňska.

Zástupci Škody trvají na tom, že se na něco takového musel nejprve připravit trh a český zákazník. Kdo jen trochu zná ekologicky o dost motivovanější Němce, musí jim dát za pravdu. Osobně si ale myslím, že velkou část viny na pozdním uvedení nové technologie do českých vozů nese i pověstná wolfburská snaha nechat si to nejlepší pro sebe.

Tento trochu sobecký přístup teď ale paradoxně škodovce pomáhá. Velmi dobře si vzpomínám na pocity nedotaženosti, které jsem měl při testování první generace Passatu GTE (test). Superb ale přebírá už nový typ pohonu z aktuální generace, a ten už se rozhodně nemá za co stydět. A spolu s ním ani Škoda.

Design a prostor

Představovat Superb by bylo nošením sov do Athén. Dlouhá limuzína (v našem případě majestátní kombík) stále zůstává oním autem zaslíbeným pro taxikáře a další milovníky dlouhých rozvorů. Aktuální facelift na první pohled jen decentně vyladil masku, přidal zadní stříbrnou lištu a nápis Škoda táhnoucí se po celé zádi. Totální restyling celého vozu dle mustru nové Octavie se zatím nekoná, a tak se může stát, že si revoluce pod kapotou vůbec nevšimnete.

Snad pouze řidič zaznamená zcela nové světlomety. O pár milimetrů nižší, dravější výraz dodávající. Na první pohled ale téměř nerozpoznatelné. To, že se děje něco nového, tak navenek výrazněji signalizuje pouze zaslepená maska s dvířky pro slot dobíječky a také drobný nápis „iV“ na zadních dveřích. Není toho mnoho, ale znalec škodovek se zaskočit nenechá. Tolik zvídavých otázek na to, co mám místo motoru pod kapotou (ano, vážně), kolik to ujede (60 km? Cože?? Aha, tak ono to má i benzíňák…) anebo obecně na to, jak to jezdí, jsem neslyšel snad ani během dní strávených s Teslou.

Pokud tedy Superb něco zvládá na jedničku, tak šíření elektrického evangelia mezi zatím nepolíbenou populaci. A takhle to nejspíš ve škodovce skutečně chtěli. Naznačuje to už samotný fakt, že hybridní ústrojí je nabízeno jen jako jedno z mnoha. Nemá svůj vlastní výbavový stupeň, a jediné, co si k němu nemůžete objednat, je z logiky věci čtyřkolka. K tomu žádné modré lišty, ani speciální světla, jako třeba u VW. Snad proto, aby se za vámi benzinumilovní sousedi nehnali s vidlemi.

Ani výraznou červenou metalízou a osmnáctipalcovými disky ve výbavě Style Superb nikoho neoslní. Je ale dobré vědět, že i takhle velká kola vypadají v předlouhé karoserii tak nějak nepřirozeně zapadlá a vlastně nedostatečně malinká. To samé by někdo mohl říct o kufru. Mamutí objem 625 l u spalovacích verzí se scvrkl na 485 a Superb tak přišel o jednu z mnoha typicky českých deviz. Náplastí za to budiž aspoň plocha zavazadlového prostoru lícující s nakládací hranou. Pravda, toho se dá docílit i u čistě spalovacích pohonů dvojitou podlahou. Tady pod překližkou nalezneme jen baterii a prostor pro palubní dobíječku. Naštěstí je to jediný rozměr, který platí daň za baterii za sedadly. Superb tak stále zůstává jedním z nemnoha aut, kdy si za sebe můžete posadit vzrostlého cellistu i s nástrojem před koleny.

Kapitoly článku:

» 1. Úvod, Design a prostor
» 2. Interiér a výbava
» 3. Jízda a spotřeba, Závěr

Články: , , , ,

avatar
  Přihlásit k odběru  
Upozornit na

PRÁVĚ VYŠLO NA ELEKTRICKEVOZY.CZ

Pište si do kalendáře: Tesla Battery Day 2020 oficiálně proběhne 22.9.

Podle Muska se má akce zapsat do historie společnosti. Tesla Battery Day 2020 slibuje nové, revoluční baterie, které si bude automobilka vyrábět sama, což… (diskuze 0)

Luboš Srb  |   publikováno: DNES

Tesla vylepšuje řešení pro mrtvé úhly. Jak dáte blinkr, uvidíte obraz z postranních kamer

Stalo se vám někdy, že jste neviděli auto, protože bylo ve vašem mrtvém úhlu? Vsadil bych se, že se to někdy stalo každému řidiči…. (diskuze 0)

Samuel Novotný  |   publikováno: DNES

Tesla výrazně zlevňuje Model Y

Tesla zničehonic zlevnila Model Y v základní variantě o 3 000 dolarů, čímž se se svým nejnovějším elektromobilem dostala již pod hranici 50 000… (diskuze 0)

Martin Skořepa  |   publikováno: DNES

Spadnou už akcie Tesly? Shortaři na to sázejí skoro 20 miliard dolarů!

Tesla je na akciovém trhu nejvíce zasažena tzv. short-sellery, což jsou lidé, kteří sázejí na pokles ceny akcií. Někdy se to ale může obrátit… (diskuze 8)

Martin Skořepa  |   publikováno: 10. 7. 2020

Jaká je životnost baterie v elektrokole a jak se o ni správně starat?

Pokud dodržíte ty nejdůležitější pravidla kolem údržby a péče, může vám baterie v elektrokole vydržet i přes 10 let. Na co si tedy dát… (diskuze 5)

Luboš Srb  |   publikováno: 10. 7. 2020
Dodržujeme pravidla o ochraně osobních údajů.
K analýze návštěvnosti a personalizaci reklam používáme soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací.