Test Sencor Scooter One (2020) – Jako elektrokoloběžka od Xiaomi, ale za super cenu

30. 7. 2020  |  Luboš Srb  |  1 komentář

Vypadá jako populární a po všech stránkách hodně povedená elektrokoloběžka od Xiaomi, ale není to elektrokoloběžka od Xiaomi. Je to nová elektrická koloběžka Sencor Scooter One (2020), která se se svým čínským vzorem může nejen rovnat, ale v některých ohledech jej dokonce předčí. Po dvou týdnech testování mohu říct, že jde o více než jen levnější alternativu k dnes asi stále nejznámější a nejpopulárnější elektrokoloběžce. Chcete se dozvědět více? Přečtěte si celý dnešní test!

Kapitoly článku:

» 1. Úvod, cena, design a konstrukce, příslušenství
» 2. Jízdní vlastnosti, dojezd, nabíjení, aplikace, závěr

Elektrická koloběžka Sencor Scooter One (2020) | foto: vlastní

Super cena

Když o Sencoru mluvím jako o levnější alternativě ke koloběžce Xiaomi (test), kdy porovnávám s verzí vybavenou takřka stejně velkou baterií, tak jde ne pouze o nějakou zanedbatelnou pársetkorunovou úsporu, ale o nabídku, která je řádově o tisícovky výhodnější. Sencor Scooter One (2020) vychází konkrétně jen na 7 999 Kč včetně DPH, což je řekl bych cena opravdu hodně agresivní. Co teď asi na to říkají v Číně, která vždy platila a stále platí za továrnu nejlevnějšího zboží? Nicméně ano, aby to bylo férové, tak Sencor je sice japonská značka, kterou nyní drží česká firma, ovšem její výrobky se pochopitelně z ekonomických důvodů taktéž vyrábějí v zemi draka a ne nikde jinde po světě.

Design vypadá hodně povědomě

Jak jsem hned na úvod prozradil, elektrokoloběžka od Sencoru vypadá téměř stejně, jako ta velmi populární od konkurenční značky. A teď neberu jen velikost, konstrukci včetně skládacího mechanismu, ale také design jako takový a de facto včetně barevného provedení. Jestli vám to vadí nebo ne, nechám na vás. Každopádně za mě co můžu ocenit, je kvalitní provedení. Výrobce použil letecký hliník, který snižuje hmotnost koloběžky na 12,5 kg, přesto by měl vydržet i nějaké to horší zacházení. Scooter One na mě působil celkem bytelným dojmem, navíc nechybí i odolnost IP54, se kterou by koloběžce nemělo vadit ani mírné prašné prostředí či lehký déšt, popřípadě menší louže na vozovce.

V rozloženém stavu má koloběžka rozměry 108 x 44 x 110 cm, takže v pohodě uveze i většího chlapa. Nosnost je až 120 kg. Problematické však může být až nemožnost si výškově nastavit řidítka, ale v mém případě Sencor koloběžka padla k mému vzrůstu (173 cm) i hmotnosti (70 kg) řekl bych takřka ideálně. Pro snadné přenášení pak můžete koloběžku rychle a jednoduše složit, pak jsou rozměry jen 108 x 44 x 50 cm. Skládací mechanismus funguje tak, že jen odjistíte řidítka, sklopíte je a páčkou zaháknete za výčnělek na blatníku zadního kola. Koloběžku pak uchopíte chytře za sklopená řidítka, která slouží v tu chvíli jako pevné držadlo. Případně se dá za 150 korun dokoupit popruh, se kterým si nosíte koloběžku přes rameno. Za mě to ale není vzhledem k hmotnosti koloběžky úplně nejlepší nápad.

Stejně tak jsme měli od Sencoru u nás v redakci Elektrickevozy.cz zapůjčené i další příslušenství, které se dá k elektrokoloběžce kdykoliv dokoupit. Scooter One (2020) si tak můžete vytunit například o držák na telefon (400 korun), držák na batoh (200 korun), či brašnu na řidítka (500 korun). Zde bych se rád pozastavil snad jenom u držáku na telefon, který vzhledem ke své stoprocentně kovové konstrukci působí bytelně a bytelný také opravdu je, na druhou stranu pokud nebudete mít na telefon nějaké odolnější pouzdro, pak se vám jeho ostré hroty klidně provrtají naskrz, a to byste asi nechtěli.

Jelikož jsem ale zastáncem jednoduchosti, žádné z příslušenství bych mimo testování kvůli recenzi nevyužil. Vše potřebné už totiž na koloběžce najdete, ať už jde o základní a na slunci celkem dobře čitelný displej (se zobrazením aktuální rychlosti, zbývající kapacity baterie, či režimu a ovládání světel), zvonek, blatník, LED světla (bílé přední a červené zadní, které bliká vždy při brzdění a může společně s předním světlem svítit, pokud jedete například v noci) nebo samozřejmě i praktický stojánek, o který můžete Scooter One (2020) snadno a bytelně opřít.

Kapitoly článku:

» 1. Úvod, cena, design a konstrukce, příslušenství
» 2. Jízdní vlastnosti, dojezd, nabíjení, aplikace, závěr

Články: , , , , ,

avatar
1 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
1 Comment authors
Michal Recent comment authors
  Přihlásit k odběru  
nejnovější nejstarší
Upozornit na
Michal
Michal

Takže. Už jen podle toho co píšete je koloběžka nepoužitelná. Navíc, přidám i svoje osobní zkušenosti: citlivost regulace plynu a brzdy se nedá s xiaomi srovnavat. Tady buď jedete nebo brzdite. U Xiaomi je vše mnohem proporcionálněji ovladatelné. A pokud klesa už na 70% výkon baterie takhle brutálně což u xiaomi pochopitelně taky ale až někde kdyz mi na baterii zbývá treba 30% nabití a neklesá tak výrazně. No prostě k ničemu

PRÁVĚ VYŠLO NA ELEKTRICKEVOZY.CZ

Fisker ukázal částečnou podobu 4 nových elektromobilů, které slibuje pro příští roky

První elektromobil Fisker Ocean má jít do výroby až na konci roku 2022. To je ještě hodně dlouho, než se ho dočkáme. Každopádně v… (diskuze 0)

Samuel Novotný  |   publikováno: VČERA

Nehod kvůli autopilotovi Tesly výrazně ubylo

Tesla zveřejnila zprávu za druhé čtvrtletí, ze které vyplývají samé potěšitelné skutečnosti. Hlavně ta, že nehod v souvislosti s autopilotem výrazně ubylo a že… (diskuze 10)

Michaela Kadlecová  |   publikováno: VČERA

Projekt C-Roads od T-Mobile by mohl přinést vyšší bezpečnost na české silnice. Na výsledky si počkáme

Společnost T-Mobile oznámila, že ukončila testování projektu C-Roads, což je evropský projekt pro komunikaci mezi vozidly, infrastrukturou a dalšími účastníky provozu. Jeho cílem je… (diskuze 0)

Michaela Kadlecová  |   publikováno: VČERA

Ionity v ČR provozuje stále jen jednu nabíjecí stanici. Další se staví

Ultrarychlá nabíjecí stanice Ionity s výkonem až 350 kW je v České republice stále jen jedna, ale další už jsou ve výstavbě. TIP: V… (diskuze 1)

Martin Skořepa  |   publikováno: VČERA

Dotace na elektromobily v ČR pokračují. Na firmy čeká 150 milionů korun

Ministerstvo průmyslu a obchodu vyhlásilo novou již VI. výzvu, ve které bude podporovat menší mimopražské firmy. TIP: Vše, co potřebujete vědět o dotacích na… (diskuze 6)

Luboš Srb  |   publikováno: VČERA
Dodržujeme pravidla o ochraně osobních údajů.
K analýze návštěvnosti a personalizaci reklam používáme soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací.