ElektrickéVozy.cz

Trendy: elektromobilová revoluce v ČR | Tesla Model 3 | elektromobily nebo hybridy? | autonomní auto | počet elektromobilů v ČR

S novými superdobíjecími stanicemi Tesly si bude zatím rozumět jen Model S

  |  komentovat  |  autor: Jaroslav Opršal

Nově představené superdobíjecí stanice Tesla, které budou vystavěny v Kalifornii a později po celých USA, budou mít možnost využívat pouze majitelé Modelu S a každého nového modelu firmy Tesla Motors.

Ano, představení superdobíjecích stanic možná nabídlo řešení pro hlavní problémy elektromobilů – díky nim existuje možnost cestovat na dlouhé vzdálenosti s minimálními (nulovými) náklady. Avšak jak velký dopad tyto stanice mohou mít, když se týkají jen malé hrstky z elektromobilů na trhu?

Pro tuto chvíli je možné používat stanice s elektromobilem Tesla Model S a každým dalším vyvinutým elektromobilem Tesla, avšak tisková mluvčí Tesla Motors, Christina Ra, připustila, že do budoucna je zde potencionální možnost i pro elektromobily, které nejsou od Tesly. Také potvrdila, že dobíjecí stanice bude možno používat s Modelem X a dalšími novými typy.

Na otázku, zda proběhly nějaké diskuze o udělení licence pro tyto dobíjecí stanice i jiným firmám, např. Toyotě, které již poskytuje Tesla akumulátory pro některé z jejich elektromobilů, odpověděla Ra následovně: „Důvodem toho, že superdobíjecí stanice jsou možné používat jen s Modelem S, je fakt, že model S byl vyvinut společně s myšlenkou dobíjení právě pomocí sítě těchto stanic, takže veškeré náležitosti pro fungování Modelu S a superdobíjecích stanic jsou již obsaženy v Modelu S. Čas by však jistě vyřešil kompatibilitu.“ uvedla Ra.

Každé vybudování superdobíjecí stanice stojí 250 000 dolarů. Její využívání je zdarma a dobíjet se může 4-6 elektromobilů najednou. Vzhledem k tomu, že Tesla plánuje postavit ještě více než 100 stanic v příštích 4 letech, budou celkové náklady více než 25 milionů dolarů. Prvních 6, které již jsou vystavěné v Kalifornii ještě nejsou otevřeny pro veřejnost. Tesla potřebuje totiž získat ještě vládní souhlas.

Otevření však přijde brzy, slibuje. Pouze dvě stanice však zatím mají baterie pro ukládání solární energie. V plánu je tyto baterie instalovat do všech, stejně tak, jako aby všechny byly na solární energii. „Vize je naprosto solární. Ne všechny budou v blízké budoucnosti, ale je to v plánu.“ Prozradila Ra.

via: green.autoblog.com

ČLÁNKY:, , , , , , ,

Diskuze

avatar
  Subscribe  
Upozornit na
Audi e-tron: náskok díky čisté elektrice

Audi e-tron: náskok díky čisté elektrice

DNES  |  Ondřej Miškovský  |  diskuze (0)

Při tvorbě titulku jsem si tentokrát trochu pomohl známým sloganem „Vorsprung durch Technik, česky Náskok díky technice.“, které Audi…

Hybridní Toyoty jezdí ve městech téměř bez emisí, říká průzkum

Hybridní Toyoty jezdí ve městech téměř bez emisí, říká průzkum

DNES  |  Martin Skořepa  |  diskuze (0)

Hybridy Toyota nevypouštějí až v 87 procentech doby jízdy ve městech a příměstských částech vůbec žádné emise. Ukázal to…

Test BMW i3: městský elektrohobit pro boháče

Test BMW i3: městský elektrohobit pro boháče

DNES  |  Luboš Srb  |  diskuze (0)

S myšlenkou moderních plně elektrických aut přišlo německé BMW již před dlouhými 11 lety. A za to dobu urazilo…

Mobilní zobrazení