Síť čerpacích stanic Orlen patří v České republice k největším. V současnosti nabízí na 66 čerpacích stanicích celkem 267 elektrických přípojek pro dobíjení elektromobilů. Své pozice chce využít k výstavbě vlastní sítě a počet stanic výrazně navýšit. Cílem je do roku 2030 nabídnout 1 800 stanic s vysokým výkonem. Doplněk mají tvořit i vodíkové plnící stanice.
Při jízdách po naší silniční a dálniční síti můžete narazit na 434 čerpacích stanic s orlem ve znaku. Nabít tak nyní můžete zhruba na každé šesté stanici. Aby se tato situace zlepšila, plánuje Orlen i v příštím roce počet stanic navýšit. Jednak budou pokračovat s dosavadními partnery, současně budou ale budovat i vlastní síť.
Orlen si nedělá iluze, že by měl nouzi o zákazníky požadující klasická paliva, ba naopak. S velikostí sítě i množstvím nabízených produktů vykazují prodeje v rekordních měřítkách. Objem celorepublikově prodaného paliva dosahuje v jejich síti 25,7 %, což je řadí na přední příčky mezi dodavateli paliv.
Čtěte také: Orlen Benzina přidává na čerpačky v Česku dobíjecí stanice pro elektrokola
Služby chce ale síť nabízet komplexně. Kromě pohonných hmot, občerstvení a doplňkového sortimentu pracuje Orlen i na výstavbě vodíkových stanic. Aktuálně v Česku provozuje takové stanice dvě. Jedna se nachází na pražském Barrandově, druhá v Litvínově. Ty jsou společné jak pro osobní vozy, tak i pro autobusy i nákladní vozidla. Do roku 2030 by jich mělo přibýt zhruba až ke třicítce.
Novinkou od příštího roku je i povinnost nabízet benzín s větší příměsí biosložek. Místo klasického Naturalu 95 s označením E5 se tak budeme setkávat s označením E10. Pro řidiče jezdící do zahraničí nicméně nepůjde o nic nového, například na Slovensku je takové palivo nabízeno již několik let. Pro řidiče se tím prakticky nic nemění.
Síť čerpacích stanic Orlen patří v České republice k největším. V současnosti nabízí na 66 čerpacích stanicích celkem 267 elektrických přípojek pro dobíjení elektromobilů. Své pozice chce využít k výstavbě vlastní sítě a počet stanic výrazně navýšit. Cílem je do roku 2030 nabídnout 1 800 stanic s vysokým výkonem. Doplněk mají tvořit i vodíkové plnící stanice.
Při jízdách po naší silniční a dálniční síti můžete narazit na 434 čerpacích stanic s orlem ve znaku. Nabít tak nyní můžete zhruba na každé šesté stanici. Aby se tato situace zlepšila, plánuje Orlen i v příštím roce počet stanic navýšit. Jednak budou pokračovat s dosavadními partnery, současně budou ale budovat i vlastní síť.
Orlen si nedělá iluze, že by měl nouzi o zákazníky požadující klasická paliva, ba naopak. S velikostí sítě i množstvím nabízených produktů vykazují prodeje v rekordních měřítkách. Objem celorepublikově prodaného paliva dosahuje v jejich síti 25,7 %, což je řadí na přední příčky mezi dodavateli paliv.
Čtěte také: Orlen Benzina přidává na čerpačky v Česku dobíjecí stanice pro elektrokola
Služby chce ale síť nabízet komplexně. Kromě pohonných hmot, občerstvení a doplňkového sortimentu pracuje Orlen i na výstavbě vodíkových stanic. Aktuálně v Česku provozuje takové stanice dvě. Jedna se nachází na pražském Barrandově, druhá v Litvínově. Ty jsou společné jak pro osobní vozy, tak i pro autobusy i nákladní vozidla. Do roku 2030 by jich mělo přibýt zhruba až ke třicítce.
Novinkou od příštího roku je i povinnost nabízet benzín s větší příměsí biosložek. Místo klasického Naturalu 95 s označením E5 se tak budeme setkávat s označením E10. Pro řidiče jezdící do zahraničí nicméně nepůjde o nic nového, například na Slovensku je takové palivo nabízeno již několik let. Pro řidiče se tím prakticky nic nemění.