Stejně jako má Tesla svou síť rychlonabíječek Supercharger, má její konkurent Rivian vlastní exkluzivní síť Adventure Network. Podle dopisů akcionářům plánuje automobilka umožnit v druhé polovině roku dobíjení elektromobil i jiných značek. Proč se k tomuto kroku společnost rozhodla?
Konkurenční Superchargery, které se rovněž postupně otevírají elektromobilům jiných značek, nabízí aktuálně ve Spojených státech 12 tisíc nabíjecích bodů. V porovnáním s ním je sice síť Rivianu se svými 400 nabíjecími body na 67 místech minimální, přesto její příspěvek do veřejné nabíjecí infrastruktury má smysl.
Rivian to ostatně nedělá pouze proto, aby udělal radost majitelům elektromobilů konkurenčních značek, ale pomůže to i jeho vlastním ambicím v budování nabíjecí sítě. Americká vláda vyčlenila 7,5 miliardy dolarů na financování projektů na výstavbu nabíjecí infrastruktury. Tyto dotace však není možné čerpat na budování nabíječek, které jsou exkluzivní pro vozidla jedné značky. Cílem Rivianu je vybudovat další stovky nabíjecích hubů s tisíci nabíjecími body. Pokud by svou síť neotevřela, na tyto dotační programy by nedosáhla.
„Otevření naší sítě umožní dalším zákazníkům těžit z našeho spolehlivého nabíjecího řešení, umožní společnosti Rivian využít fixní náklady spojené s každým nabíjecím místem a umožní společnosti Rivian žádat o vládní granty spojené s rozšiřováním domácích rychlonabíječek po celé zemi,“ uvedla společnost.
Čtěte také: Rivian R2 je prvním elektromobilem značky, který dorazí i do Evropy
Většina dnešních majitelů elektromobilů nabíjí doma. Lepší veřejná dobíjecí infrastruktura bude zásadní pro podporu další vlny kupujících elektromobilů, těch, kteří parkují na ulici a nemohou nabíjet přes domácí wallboxy. Průzkumy neustále ukazují, že obavy z nabíjení jsou stále jedním z hlavních důvodů, které brání motoristům přejít z fosilních paliv na elektromobilitu.
Stejně jako má Tesla svou síť rychlonabíječek Supercharger, má její konkurent Rivian vlastní exkluzivní síť Adventure Network. Podle dopisů akcionářům plánuje automobilka umožnit v druhé polovině roku dobíjení elektromobil i jiných značek. Proč se k tomuto kroku společnost rozhodla?
Konkurenční Superchargery, které se rovněž postupně otevírají elektromobilům jiných značek, nabízí aktuálně ve Spojených státech 12 tisíc nabíjecích bodů. V porovnáním s ním je sice síť Rivianu se svými 400 nabíjecími body na 67 místech minimální, přesto její příspěvek do veřejné nabíjecí infrastruktury má smysl.
Rivian to ostatně nedělá pouze proto, aby udělal radost majitelům elektromobilů konkurenčních značek, ale pomůže to i jeho vlastním ambicím v budování nabíjecí sítě. Americká vláda vyčlenila 7,5 miliardy dolarů na financování projektů na výstavbu nabíjecí infrastruktury. Tyto dotace však není možné čerpat na budování nabíječek, které jsou exkluzivní pro vozidla jedné značky. Cílem Rivianu je vybudovat další stovky nabíjecích hubů s tisíci nabíjecími body. Pokud by svou síť neotevřela, na tyto dotační programy by nedosáhla.
„Otevření naší sítě umožní dalším zákazníkům těžit z našeho spolehlivého nabíjecího řešení, umožní společnosti Rivian využít fixní náklady spojené s každým nabíjecím místem a umožní společnosti Rivian žádat o vládní granty spojené s rozšiřováním domácích rychlonabíječek po celé zemi,“ uvedla společnost.
Čtěte také: Rivian R2 je prvním elektromobilem značky, který dorazí i do Evropy
Většina dnešních majitelů elektromobilů nabíjí doma. Lepší veřejná dobíjecí infrastruktura bude zásadní pro podporu další vlny kupujících elektromobilů, těch, kteří parkují na ulici a nemohou nabíjet přes domácí wallboxy. Průzkumy neustále ukazují, že obavy z nabíjení jsou stále jedním z hlavních důvodů, které brání motoristům přejít z fosilních paliv na elektromobilitu.