Elektrickevozy.cz

Trendy: ankety Elektrickevozy.cz | koronavirus | elektromobilová revoluce v ČR | Tesla Model 3 | TOP 10 elektromobilů pro rok 2020

Realita čínského trhu s EV? 90 % výrobců nepřežije příštích pět let

  |  Jakub Mokříš  |  12 komentářů

Čína je celosvětově největší trh se elektromobily, to je poměrně známý fakt. Nemyslete si ale, že se po silnicích “Říše středu” prohánějí samé Tesly, případně jiné elektromobily světoznámých značek.

Realita je totiž od takových představ dost odlišná. V loňském roce se v Číně prodalo zhruba 1,25 milionu vozů s elektrickým pohonem. Valná většina z nich jsou ovšem pro nás neznámí výrobci, kteří se zaměřují výhradně na domácí trh. Jejich produkty neoplývají kvalitou, výkonem, ani dojezdem. Navíc se jedná o vozítka skutečně malých rozměrů, vžil se pro ně pojem “micro-EVs”. Na pořízení těchto autíček zároveň kupujícím výrazně přispívá stát.

V Číně je v současné době kolem 400 startupů, které se zabývají elektromobilitou. Není divu, čínská vláda takové projekty mohutně dotuje a asi jen blázen by čekal, že všechny přežijí a budou úspěšné. Dá se spíše čekat, že až se trh dostatečně nasytí, dotace ustanou a přežije jen pár skutečně úspěšných výrobců. Odhady tvrdí, že do pěti let potká bankrot 90 % z nich.

Zdroj: insideevs

ŠTÍTKY:, , , , ,

Diskuze

Zásady komentářů: Vyjadřujte se k tématu a buďte ohleduplní k ostatním.
Komentáře považované za spam, komentáře výhradně propagační povahy nebo vulgární komentáře budou smazány.
avatar
5 Comment threads
7 Thread replies
1 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
10 Comment authors
Jakub MokříšLucifer 666AlešHonzaFrantišek Recent comment authors
  Přihlásit k odběru  
nejnovější nejstarší
Upozornit na
Kerosin
Kerosin

NO i zbylých 10% je tedy cca 40 výrobců a to je víc, než do pěti let v celém zbytku světa.
PS: bankrot v tomto případě bude znamenat spíše pohlcení nějakým větším konkurentem. Případů, kdy opravdu zcela ukončí výrobu bude méně.
A osobně tipuji, že přežijí ti, co budou expandovat na jiné trhy, než ti co zůstanou na tom čínském.

Tom
Tom

Kam se na na vyspělou Čínu hrabem! 90% čechů má zcela pomílenou představu o číně

Oldducker
Oldducker

Jo a ty jsi jeden z nich, se tam odstěhuj.

Luk
Luk

To myslíš vážně? Možná 10% obyvatel Číny bydlících ve velkoměstech se nemá špatně. Ale zbylých 90% v porovnání s námi žijí pod hranicí bídy. Porovnej venkov u nás a v Číně…
Stačí méně číst Sputnik nebo Parlamentní listy…

Kerosin
Kerosin

Jenže 10% Číňanů je víc než 120 milionů lidí.

František
František

Jsou nejenom pomÍlení, ale jsou i na mÝle mYmo.

Aleš
Aleš

Myslíte tu Čínu, která svoje občany fízluje na každém kroku, vytváří na základě takto získaných dat sociální skóre, aby pak ty nedostatečně konformní trestala různými zákazy? Např. jim brání používat veřejnou dopravu, nepustí je do letadla, atd. Tak tuhle “vyspělou” Čínu si strčte tam, kam slunce nesvítí.

Petr H.
Petr H.

Jako všude, i v Číně, jednou dojdou zákazníci. A to se potom budou těžko prodávat i auta zavedených značek. Jsem zvědav na Elona. Podle mě na tamní trh vstupuje poměrně pozdě a ta jeho budoucí gigatovárna ani náhodou nepojede na plný výkon. Jak někdo již v předešlých diskusích trefně poznamenal, “jedině přinese do Čína své patenty, které mu postupně ukradnou a okopírují”.

Kerosin
Kerosin

No možná měla TESLA Číně věnovat víc pozornosti a být tam dřív, ale nazvat to zrovna slovem pozdě… kde potom jsou ty naše “tradiční” automobilky?
A co se kopírování patentů týče, tak to zrovna Muskovi a TESLE vrásky na čele nedělá. Pokud vím, tak TESLA své patenty uvolnila a může je používat každý. Není potřeba nic krást.

Honza
Honza

Nevěřte co čtete a zajeďte se do Číny podívat. Potom teprve pište.
Dohnat Čínu už dnes asi nikdo nedokáže.

Lucifer 666
Lucifer 666

To zase napsal nějakej idiot, číňani poznali včas genialitu elektrickejch aut. Koho by bavilo jezdit za prachy, když může jezdit zadarmo.

Mobilní zobrazení