ElektrickéVozy.cz

První sériový elektromobil Škoda se objeví už za dva roky

  |  1 komentář  |  autor:

První komerčně nabízený elektromobil Škoda by se mohl objevit u prodejců v roce 2014. V rámci snižování dopadu na životní prostředí Škoda už nyní nabízí řady vozů s nízkými emisemi GreenLine.

Kromě toho má společnost Škoda v nabídce pohon na ethanol, na LPG a v brzké budoucnosti chce uvést i auta na stlačený zemní plyn. Elektrický pohon má podle šéfa Škody Winfrieda Vahlanda zásadní význam pro řešení mobility bez emisí.

Upravený model Octavia má pomoci získat zkušenosti s tímto pohonem v praxi. Každá z Octavií Green E Line má během 12 měsíců najet nejméně 15 tisíc kilometrů. Od února bude jeden vůz jezdit mezi letištěm v Ruzyni a centrem Prahy a od dubna Škoda elektromobily nabídne k využití vybraným externím partnerům. „Smyslem provozu této flotily je získat reálný zákaznický feedback, zpětnou vazbu, kterou zohledníme v těch budoucích vývojích,“ uvedl vedoucí vývoje elektromobility Škody Auto Petr Kristl.

„Octavia Green E Line dokazuje naši technologickou kompetenci na poli elektromobility a je milníkem v rámci naší rozsáhlé strategie trvale udržitelného rozvoje,“ dodal Vahland. Výchozím modelem pro elektromobil se stala Octavia Combi, která se díky své modulární podvozkové skupině hodí pro montáž sady baterií, elektronického řízení a elektromotoru.

„Pro sériovou výrobu ale firma počítá s menším automobilem, který se více hodí do města. V tomto segmentu má firma nyní model Citigo. S jeho sesterským modelem Up! se rovněž počítá ve formě elektromobilu. Větší modely jsou podle mínění Škody vhodné spíše pro hybridní pohon,“ uvedl zástupce šéfredaktora časopisu AutoTip Tomáš Kovařík.

Baterie je umístěna pod střední a zadní částí podlahy a částečně i v zavazadlovém prostoru. Skládá se ze 180 lithium-iontových článků a má energii 26,5 kilowatthodiny. Váží zhruba 315 kilogramů. Dobíjecí body jsou vpředu pod logem Škoda a na boční části vzadu. Nabíjení na 80 procent kapacity trvá při použití napětí 400 V dvě hodiny a osm hodin při nabíjení z běžné sítě 230 V. Baterie napájí elektromotor s trvalým výkonem 60 kW. Elektricky poháněná Octavia zrychlí z 0 na 100 km/h přibližně za dvanáct sekund a její maximální rychlost je omezena na 135 km/h.

Zatím jsou elektromobily spíše okrajová záležitost. Loni se v Česku prodalo přes 173 tisíc nových vozů. Elektromobilů mezi nimi bylo jen 56. „Největším problémem je především vysoká cena. Nejlevnější elektromobil stojí třičtvrtě milionu a je to malinkaté autíčko,“ říká motoristický novinář František Dvořák. Omezuje i stále poměrně krátká dojezdová vzdálenost a malý počet dobíjecích stanic. Těch je momentálně po celé ČR osm, chystá se dalších patnáct, stavba jedné však stojí přes půl milionu. Nabití baterie trvá od dvou do osmi hodin podle síly zdroje, automobil pak ujede 150 kilometrů.

zdroj: ČTK

ČLÁNKY:,
Test: Toyota Prius Plug-in Hybrid (2017) je králem všech hybridů

Test: Toyota Prius Plug-in Hybrid (2017) je králem všech hybridů

2. 10. 2017  |    |  2 komentáře

Prius zůstává ikonickým a tak trochu futuristickým vozem i v roce 2017, tedy 20 let od prvního sériově vyráběného hybridního…

Wozniak: příští velká věc přijde od Tesly, ne od Applu

Wozniak: příští velká věc přijde od Tesly, ne od Applu

24. 9. 2017  |    |  diskuze (0)

Spoluzakladatel Applu Steve Wozniak by o inovacích mohl něco vědět. A něco by mohl vědět také o inovátorech. Nedávno se…

Richard Hammond boural jedním z nejdražších elektromobilů

Richard Hammond boural jedním z nejdražších elektromobilů

3. 9. 2017  |    |  diskuze (0)

Richard Hammond je v partě současných moderátorů pořadu The Grand Tour (a bývalých moderátorů Top Gearu) považován za „toho třetího“. Je…

Mobilní zobrazení