Prodeje plně elektrických kamionů prudce stoupnou, říká studie

Studie analytické firmy Wood Mackenzie předpovídá, že na silnicích v USA prudce stoupne počet plně elektrických kamionů.

Elektrické tahače Tesla Semi (vlevo) a Nikola One (vpravo) | foto: vlastní

TIP: Tesla Semi byl spatřen na dálnici. Údajně bez řidiče

Víceméně to, co se teď děje s osobní dopravou, kde elektromobily zažívají v posledních letech výrazný nárůst prodejů, se má v příštích letech odehrát také na poli nákladní dopravy.

Podle Wood Mackenzie jezdilo v loňském roce po silnicích ve Spojených státech asi 2 tisíce elektrických naklaďáků, ovšem v příštích pěti letech se má jejich počet zvýšit na více než 54 tisíc kusů.

Jde o peníze

Důvodem, proč by měly prodeje raketově vystřelit, je prý především to, jak si budou firmy uvědomovat, že na tom vlastně mohou vydělat. Nejde jen o nějaké splnění emisních požadavků, krásnému marketingu, apod., ale firmám se z dlouhodobého hlediska finančně vyplatí pořídit nové vozy raději elektrické, než spalovací. Elektrifikace totiž snižuje náklady na provoz a i když je stále prvotní pořizovací cena výrazně vyšší než v případě konvenčních modelů, při větších nájezdech se to už teď vyplácí.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Prodeje plně elektrických kamionů prudce stoupnou, říká studie

Studie analytické firmy Wood Mackenzie předpovídá, že na silnicích v USA prudce stoupne počet plně elektrických kamionů.

Elektrické tahače Tesla Semi (vlevo) a Nikola One (vpravo) | foto: vlastní

TIP: Tesla Semi byl spatřen na dálnici. Údajně bez řidiče

Víceméně to, co se teď děje s osobní dopravou, kde elektromobily zažívají v posledních letech výrazný nárůst prodejů, se má v příštích letech odehrát také na poli nákladní dopravy.

Podle Wood Mackenzie jezdilo v loňském roce po silnicích ve Spojených státech asi 2 tisíce elektrických naklaďáků, ovšem v příštích pěti letech se má jejich počet zvýšit na více než 54 tisíc kusů.

Jde o peníze

Důvodem, proč by měly prodeje raketově vystřelit, je prý především to, jak si budou firmy uvědomovat, že na tom vlastně mohou vydělat. Nejde jen o nějaké splnění emisních požadavků, krásnému marketingu, apod., ale firmám se z dlouhodobého hlediska finančně vyplatí pořídit nové vozy raději elektrické, než spalovací. Elektrifikace totiž snižuje náklady na provoz a i když je stále prvotní pořizovací cena výrazně vyšší než v případě konvenčních modelů, při větších nájezdech se to už teď vyplácí.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."