Elektrickevozy.cz

Trendy: elektromobilová revoluce v ČR | Tesla Model 3 | elektromobily nebo hybridy? | TOP 10 elektromobilů pro rok 2020

Proč má Cybertruck aktivní odpružení? Aby neskončil jako Ford F-350

  |  Jakub Mokříš  |  10 komentářů

Aktivní odpružení umožňuje měnit tuhost jednotlivých tlumičů a omezovat náklony karoserie. To má vliv především na jízdní komfort a vlastnosti.

Tip: Tesla má na Cybertruck už přes čtvrt milionu předobjednávek

U vozu stavěného na vysoké zatížení to ale může mít ještě jednu velkou výhodu. Omezením náklonu karoserie se totiž dá předejít jejímu přílišnému zkroucení, které může vyústit až v poškození auta.

Názorně to ukázal jeden uživatel Twitteru, který postoval video, kterak se Ford F-350, zatížení nákladem 3 000 liber (1 360 kilogramů), začal po nájezdu na umělou překážku kroutit. To je do jisté míry akceptovatelné, ovšem pokud to zajde tak daleko, že se začnou deformovat panely karoserie, je něco špatně.

Musk na video zareagoval ve smyslu, že zrovna toto je důvod, proč má Cybertruck aktivní odpružení. To pomůže vyrovnat případné nerovnosti, které by zatížený vůz mohly poškodit.

ŠTÍTKY:, , , , ,

Diskuze

Zásady komentářů: Vyjadřujte se k tématu a buďte ohleduplní k ostatním.
Komentáře považované za spam, komentáře výhradně propagační povahy nebo vulgární komentáře budou smazány.
avatar
4 Comment threads
6 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
9 Comment authors
fikusekManyco to za kramJájájájájáAlfonz Recent comment authors
  Přihlásit k odběru  
nejnovější nejstarší
Upozornit na
Honza
Honza

A já myslel, že je to proto, aby se nesnížila výška vozu při plném nabytí baterií.

asdasd
asdasd

nabyti?

Jájájájájá
Jájájájájá

No tal se neposer prosim tě!!!

Jájájájájá
Jájájájájá

Píčáku

Many
Many

Uděláte školáckou chybu a ještě jste drzý a sprostý? Fakt trapas!

davidk
davidk

hm, a co takhle žebřinový rám?

Jiří
Jiří

Jablka vs hrušky: Tohle s odpružením nemá mnoho společného. 1. Kroucení karosérie je záležitosti tuhosti nosné konstrukce a ne odpružení. 2. Ford má rám a teprve na něm je karosérie… rám F350 se při vysoké zátěží chová jako zkrutná pružina a takto byl navržený. Není to chyba ale vlastnost. 3. Rovné panely karosérie snižují tuhost konstrukce – představte si rám kola z plochých pásů a pochopíte že větší problém (při zátěží 1.4t) může být potenciálně na straně Cybertrucku.

Alfonz
Alfonz

Přesně, aspoň je vidět jaký dementi tady propagujou elektriku.

co to za kram
co to za kram

Ta hracka na baterky takk uveze nakup z Kauflandu. To by se ani nemelo nazyvat truck.

fikusek
fikusek

Jednou jsem zkroutil multikáru. Projel jsem díru obráceně a bylo srovnáno.:-)

Mobilní zobrazení