Někdo zkrátka a dobře musí být první! Velký elektrický tahač Peterbilt Model 579EV dokázal zdolat legendární Pikes Peak, který dokáže potrápit hned řadu konkurentů. Celá akce je pak hezky zdokumentovaná v pár minutovém videu, na které se teď všichni můžeme podívat!
Celá akce probíhala tři dny v rámci různých testování, kde zjišťovali, jak se vůz bude chovat ve vyšších nadmořských výškách. To tedy znamená, že Model 579EV musel zdolat Pikes Peak hned několikrát, což akorát utvrzuje v tom, že obrovský tahač opravdu dost vydrží. Výsledkem testu je tvrzení, že elektrická varianta se řídí mnohem lépe než verze se naftovým motorem. Velkou roli pak hrála rekuperace, díky které tahač nemusel tolik využívat brzdy směrem dolů.
Čtěte také: Pikes Peak: nejlepší čas všech dob nyní patří elektromobilu
Specifikace nákladního vozu jsou poměrně zajímavé. Věc dává do pohybu elektromotor o síle 670 koní a dojezdová vzdálenost je okolo 241 kilometrů. To se může zdát jako extrémně málo, nicméně nutno podotknout, že pro různé firmy může takový dojezd stačit. Tahač se pak nabije za 3-4 hodiny v rámci rychlonabíjení. Výroba započne ve druhém kvartálu 2021.
Někdo zkrátka a dobře musí být první! Velký elektrický tahač Peterbilt Model 579EV dokázal zdolat legendární Pikes Peak, který dokáže potrápit hned řadu konkurentů. Celá akce je pak hezky zdokumentovaná v pár minutovém videu, na které se teď všichni můžeme podívat!
Celá akce probíhala tři dny v rámci různých testování, kde zjišťovali, jak se vůz bude chovat ve vyšších nadmořských výškách. To tedy znamená, že Model 579EV musel zdolat Pikes Peak hned několikrát, což akorát utvrzuje v tom, že obrovský tahač opravdu dost vydrží. Výsledkem testu je tvrzení, že elektrická varianta se řídí mnohem lépe než verze se naftovým motorem. Velkou roli pak hrála rekuperace, díky které tahač nemusel tolik využívat brzdy směrem dolů.
Čtěte také: Pikes Peak: nejlepší čas všech dob nyní patří elektromobilu
Specifikace nákladního vozu jsou poměrně zajímavé. Věc dává do pohybu elektromotor o síle 670 koní a dojezdová vzdálenost je okolo 241 kilometrů. To se může zdát jako extrémně málo, nicméně nutno podotknout, že pro různé firmy může takový dojezd stačit. Tahač se pak nabije za 3-4 hodiny v rámci rychlonabíjení. Výroba započne ve druhém kvartálu 2021.