Elektrickevozy.cz

Trendy: ankety Elektrickevozy.cz | koronavirus | elektromobilová revoluce v ČR | Tesla Model 3 | TOP 10 elektromobilů pro rok 2020

Panasonic, hlavní dodavatel baterií Tesly, zvažuje přechod na větší články

  |  Jakub Mokříš  |  5 komentářů

Tesla byla průkopníkem v použití baterií, které byly složeny z malých baterií, prakticky klasických tužkovek.

Tip: Tesla pracuje na baterii s životností 1,6 milionu kilometrů

Baterie dodává Tesle z velké části japonský Panasonic, který nyní zvažuje přechod na větší články. Ze současných 18 650 by přešli na větší formát, kdy by akumulátor tvořilo jen 2 170 článků. Toto už si firma vyzkoušela u Modelu 3, který má baterii složenou právě už z těch větších článků.

Proč tomu tak je? Předně zvětšení článků umožní dosáhnout vyšší energetické hustoty a současně s tím je možné zvednout i dobíjecí výkon. To je přesně ten důvod, proč Model 3 snese dobíjení vyšším výkonem, než Model S a X.

Zpráva pochází přímo z japonského zdroje, Panasonic se zatím vyjádřil v tom smyslu, že ještě nepadlo definitivní rozhodnutí.

Zdroj: electrek

ŠTÍTKY:, , , ,

Diskuze

Zásady komentářů: Vyjadřujte se k tématu a buďte ohleduplní k ostatním.
Komentáře považované za spam, komentáře výhradně propagační povahy nebo vulgární komentáře budou smazány.
avatar
2 Comment threads
3 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
4 Comment authors
LeošLukáš BernyRadJose Recent comment authors
  Přihlásit k odběru  
nejnovější nejstarší
Upozornit na
Rad
Rad

“Baterie dodává Tesle z velké části japonský Panasonic, který nyní zvažuje přechod na větší články. Ze současných 18 650 by přešli na větší formát, kdy by akumulátor tvořilo jen 2 170 článků.” Jak 18650 tak i 2170 je označení typu článku. Charaketerizuje jejich rozměry, ne jejich počty v akumulátoru. Krom toho Panasonic nic zvažovat ani nikam přecházet nebude, protože pro Teslu vyrábí i ty články velikosti 2170 – ve svém “chlívku” té stodoly v Nevadě uprostřed ničeho, kterou někteří jedinci nazývají gigatorvárnou. Jedinej, kdo může zvažovat přechod je Tesla a to ve využití článků 2170 u aut S a X.… Číst vice »

Jose
Jose

2170 může strkat i do PowerWallů. Tam problém nevidím.

Rad
Rad

Tam jich ale moc neudají, když celá divize Tesly, co řeší soláry a ukládání energie je v tržbách 10x menší než jejich automotive, navíc v ní taky klesají prodeje a vypadá to, že tato část jejich businessu má menší prioritu.

Lukáš Berny
Lukáš Berny

To už asi neplatí co :D

Leoš
Leoš

18650 a 21700 je typ clanku. U Panasonicu byva oznaceni NCR18650 NCR21700. Za tim byvaji jeste pismenka oznacujici dalsi vlastnosti respektive vyhody, obvykle kapacitu, proudovou zatizitelnost, teplotni odolnost, zivotnost v nabijecich cyklech. A pro laiky novinka: nexistuje nic jako nejlepsi ve vsech parametrech, tak maximalne v jednom parametru nejlepsi a soucasne dobry v druhem ale podprumerny ve zbyvajicich :-)
Autor si plete oznacení clanku s poctem clanku v baterii ve voze Tesla :-)

Mobilní zobrazení