ElektrickéVozy.cz

Ohrožují chodce tiché elektromobily?

  |  2 komentáře  |  autor:

S rostoucím počtem elektromobilů vzniká nový problém. Paradoxně je to hluk, vlastně absence jakéhokoli hluku. Elektromobily jsou tak tiché, že nejsou slyšet, opomineme li zváštní písklavý zvuk a svištění pneumatik.

U nás to ještě není aktuální, ale ve Spojených státech bude brzy brázdit ulice víc jak milion elektromobilů. A tak již dnes začínají uvažovat, že vytvoří umělý hluk, aby ochránili chodce. Není to vtip, uvažuje o tom administrativa presidenta Baraca Obamy a již to také předali ministerstvu dopravy. Pokud ministerští pracovníci společně s vědci dospějí k názoru, že elektromobily jsou nebezpečně tiché, mohou nařídit vybavit vozy přístrojem vydávajícím umělý zvuk.

Současně s elektromobily zkoumají i bezpečnost vozů s hybridním pohonem kombinujícím elektromotor a spalovací motor. Tyto vozy totiž zpravidla v nižších rychlostech jedou jen na baterie, takže jsou stejně tiché jako elektromobily. Problém zkoumání dopadů elektromobilů na bezpečnost dopravy je v tom, že o tomto typu vozidel existuje velmi málo statistických dat, uvádí Scientific American.

Ministerstvo proto na své internetové stránky vyvěsilo výzvu, jež vybízí širokou veřejnost k zasílání podnětů a poznatků o elektromobilech.

Jednou z mála studií, o niž se může administrativa Baracka Obamy opřít, je práce Lawrence Rosenbluma z kalifornské univerzity. Ten na figurantech majících zavázané oči zkoušel, na jakou vzdálenost slyší auta s běžným pohonem a s elektrickým. Rozdíl byl bezmála trojnásobný. Spalovací motory slyšeli lidé na 11 metrů, zatímco elektrovozy na 3,4 metru.

Toyota řeší podobný problém u svého známého modelu prius, pro který nabízí speciální zařízení. Reproduktor, jenž ven hučí a varuje tak chodce.

Tichost elektrovozidel řeší už například Čína, ale na rozdíl od USA svérázně. Jihočínské město Šen-čen v červnu bez většího varování zakázalo prodej elektroskútrů, neboť podle tamních úředníků měly na svědomí 15 procent všech nehod motocyklů a jen letos způsobili jejich řidiči smrt 64 lidem a zranili jich 233.

via: auto idnes

ČLÁNKY:
Test: Toyota Prius Plug-in Hybrid (2017) je králem všech hybridů

Test: Toyota Prius Plug-in Hybrid (2017) je králem všech hybridů

2. 10. 2017  |    |  2 komentáře

Prius zůstává ikonickým a tak trochu futuristickým vozem i v roce 2017, tedy 20 let od prvního sériově vyráběného hybridního…

Wozniak: příští velká věc přijde od Tesly, ne od Applu

Wozniak: příští velká věc přijde od Tesly, ne od Applu

24. 9. 2017  |    |  diskuze (0)

Spoluzakladatel Applu Steve Wozniak by o inovacích mohl něco vědět. A něco by mohl vědět také o inovátorech. Nedávno se…

Richard Hammond boural jedním z nejdražších elektromobilů

Richard Hammond boural jedním z nejdražších elektromobilů

3. 9. 2017  |    |  diskuze (0)

Richard Hammond je v partě současných moderátorů pořadu The Grand Tour (a bývalých moderátorů Top Gearu) považován za „toho třetího“. Je…

Mobilní zobrazení