ElektrickéVozy.cz

Trendy: elektromobilová revoluce v ČR | Tesla Model 3 | elektromobily nebo hybridy? | autonomní auto | počet elektromobilů v ČR

Ohrožují chodce tiché elektromobily?

  |  2 komentáře  |  autor: Luděk Srb

S rostoucím počtem elektromobilů vzniká nový problém. Paradoxně je to hluk, vlastně absence jakéhokoli hluku. Elektromobily jsou tak tiché, že nejsou slyšet, opomineme li zváštní písklavý zvuk a svištění pneumatik.

U nás to ještě není aktuální, ale ve Spojených státech bude brzy brázdit ulice víc jak milion elektromobilů. A tak již dnes začínají uvažovat, že vytvoří umělý hluk, aby ochránili chodce. Není to vtip, uvažuje o tom administrativa presidenta Baraca Obamy a již to také předali ministerstvu dopravy. Pokud ministerští pracovníci společně s vědci dospějí k názoru, že elektromobily jsou nebezpečně tiché, mohou nařídit vybavit vozy přístrojem vydávajícím umělý zvuk.

Současně s elektromobily zkoumají i bezpečnost vozů s hybridním pohonem kombinujícím elektromotor a spalovací motor. Tyto vozy totiž zpravidla v nižších rychlostech jedou jen na baterie, takže jsou stejně tiché jako elektromobily. Problém zkoumání dopadů elektromobilů na bezpečnost dopravy je v tom, že o tomto typu vozidel existuje velmi málo statistických dat, uvádí Scientific American.

Ministerstvo proto na své internetové stránky vyvěsilo výzvu, jež vybízí širokou veřejnost k zasílání podnětů a poznatků o elektromobilech.

Jednou z mála studií, o niž se může administrativa Baracka Obamy opřít, je práce Lawrence Rosenbluma z kalifornské univerzity. Ten na figurantech majících zavázané oči zkoušel, na jakou vzdálenost slyší auta s běžným pohonem a s elektrickým. Rozdíl byl bezmála trojnásobný. Spalovací motory slyšeli lidé na 11 metrů, zatímco elektrovozy na 3,4 metru.

Toyota řeší podobný problém u svého známého modelu prius, pro který nabízí speciální zařízení. Reproduktor, jenž ven hučí a varuje tak chodce.

Tichost elektrovozidel řeší už například Čína, ale na rozdíl od USA svérázně. Jihočínské město Šen-čen v červnu bez většího varování zakázalo prodej elektroskútrů, neboť podle tamních úředníků měly na svědomí 15 procent všech nehod motocyklů a jen letos způsobili jejich řidiči smrt 64 lidem a zranili jich 233.

via: auto idnes

ČLÁNKY:

Diskuze

avatar
2 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
1 Comment authors
Jaromír Vegr Recent comment authors
  Subscribe  
nejnovější nejstarší
Upozornit na
Jaromír Vegr
Jaromír Vegr

Lidé mají koukat, obzvláště když se chystají vstoupit do vozovky, která patří vozidlům. Mají být i ohleduplní. Vozidla, pokud se pohybují z jakéhokoli důvodu na chodníku pro chodce, to tak činí.

Jaromír Vegr
Jaromír Vegr
Test BMW i3: městský elektrohobit pro boháče

Test BMW i3: městský elektrohobit pro boháče

DNES  |  Luboš Srb  |  diskuze (0)

S myšlenkou moderních plně elektrických aut přišlo německé BMW již před dlouhými 11 lety. A za to dobu urazilo…

Citroën C5 Aircross: nový koncept hybridního SUV

Citroën C5 Aircross: nový koncept hybridního SUV

17. 9. 2018  |  Ondřej Miškovský  |  diskuze (0)

Víte, že prarodiče Andrého Citroënu pěstovali exotické ovoce? Odtud se vzalo jméno Citroën – což je holandský výraz pro Citrón. Tolik vzdělávání…

BMW iNext: supermoderní elektromobil základem značky?

BMW iNext: supermoderní elektromobil základem značky?

17. 9. 2018  |  Luboš Srb  |  diskuze (0)

iNext od BMW je prý odpovědí na otázku „Jak budeme cestovat v budoucnosti?“ Studie, která by se měla v roce…

Mobilní zobrazení