ElektrickeVozy.cz

Trendy: elektromobilová revoluce v ČR | Tesla Model 3 | elektromobily nebo hybridy? | autonomní auto | počet elektromobilů v ČR

Nový vlajkový model Toyota Crown má vylepšený hybridní pohon

  |  komentovat  |  autor: Martin Skořepa

Vlajkový sedan Toyota Crown je výkladní skříní nejmodernějších technologií značky a nejinak je tomu u nejnovější generace, která přináší nové trendy a technologie.

Už od premiéry první generace v roce 1955 je Toyota Crown v Japonsku symbolem inovativnosti. V roce 1987 se v osmé generaci modelu objevil systém kontroly trakce, v roce 1991 pak výbava deváté generace obsahovala ABS. Nejnovější technologie se mnohokrát staly součástí výbavy Toyoty Crown dříve, než se objevily v dalších modelech.

Crown patnácté generace je ve standardu vybaven modulem automatické výměny dat DCM. Stálé bezdrátové spojení posouvá vztah mezi automobilem a uživatelem do nové dimenze. 

Nové služby založené na výměně dat v reálném čase se zaměřují na bezpečnost, komfort a pohodlné používání.

Ještě bezpečnější

Do standardní výbavy Crown patří zcela nová sada systémů aktivní bezpečnosti Toyota Safety Sense druhé generace. Nový, menší modul se zabudovanou kamerou a radarovým čidlem s vyšší citlivostí a dosahem dodává sedanu Toyoty nové funkce: rozšiřuje funkcionality systému předcházení kolizím odhalováním cyklistů za dne a chodců dokonce i v noci. 

Zvyšuje také účinnost systému bránícího nechtěnému opuštění jízdního pruhu díky korelaci nacházení čar na vozovce a fungování aktivního tempomatu. Nový Crown je také vybaven funkcí automatického brzdění během manévrování na parkovišti.

Nové informační technologie

Připojení vozidla do sítě umožňuje řidiči přístup k HELPNET, tedy systému, který automaticky informuje záchranné složky o nehodě, a e-Care, díky kterému dealer na základě údajů z automobilu informuje zákazníka o tom, kdy je nejlepší doba na servis. 

Toyota’s Operator Service zajišťuje automatizovaný kontakt s operátorem prostřednictvím multimediálního systému vozidla. Operátor pomáhá využívat navigaci a podporuje řidiče v případě, že dojde k náhlé poruše. 

Dalším moderním řešením zvyšujícím bezpečnost je systém ITS Connect, díky kterému si automobily, které mají tento systém ve výbavě, vyměňují informace navzájem mezi sebou i se zařízeními silniční infrastruktury, jako jsou například semafory, aby předcházely nehodám. Systém Passable Route Map pak ukazuje únikové cesty během přírodních katastrof.

Testování na Nürburgringu

Nová Toyota Crown byla zkonstruovaná v architektuře TNGA. Její jízdní vlastnosti se testovaly a dolaďovaly na Nürburgringu, slavném německém okruhu považovaném za nejobtížnější trať na světě. 

Díky platformě TNGA má vůz níže uložené těžiště, a to mimo jiné díky nižšímu upevnění motoru, jeho hmotnost je navíc optimálně rozložená mezi přední a zadní částí. Víceramenné zavěšení vpředu i vzadu zvyšuje jistotu řízení.

Hybrid nebo turbo?

Škála pohonů zahrnuje tři možnosti výběru: dva hybridní pohony a přeplňovaný benzínový motor. Pohon Dynamic Force Engine Hybrid System s 2,5l motorem byl zkonstruován v architektuře TNGA a vyznačuje se výjimečně vysokou tepelnou účinností dosahující až 40 procent. Tento pohon dodává výkon 226 koní a spolupracuje s nikl-vodíkovou trakční baterií. Pohon Multi-stage Hybrid System s 3,5litrovým motorem V6 generuje 359 koní výkonu a elektromotor o výkonu 180 koní čerpá energii z lithium-iontového akumulátoru. Třetí variantou je 2l přeplňovaný benzínový motor 8AR-FTS o výkonu 245 koní a s maximálním otáčivým momentem 350 Nm, který má velmi široký rozsah – 1650-4400 otáček/min.

Výroba v továrně na superauta

Nový model se vyrábí v továrně Motomachi, kde se mimo jiné konstruoval i superautomobil Lexus LFA a nyní zde vznikají Lexus LC a Toyota Mirai. Toyota chce dodávat japonským zákazníkům 4500 vozů Crown měsíčně.

zdroj: TZ

ČLÁNKY:, , ,

Diskuze

avatar
  Subscribe  
Upozornit na
Paříž chce zakázat starší verze dieselů již v létě roku 2019

Paříž chce zakázat starší verze dieselů již v létě roku 2019

VČERA  |  Ondřej Miškovský  |  diskuze (0)

Atény, Madrid, Londýn, Berlín.. a teď i Paříž. Co mají tato velkoměsta společného? Určitě toho bude víc, nás ale…

Podle Panasonicu ještě nepřišel čas solid-state baterií

Podle Panasonicu ještě nepřišel čas solid-state baterií

VČERA  |  Jakub Mokříš  |  diskuze (0)

Baterie s pevným elektrolytem jsou podle některých budoucností elektromobilů. A asi si na ně ještě nějakou dobu počkáme. Vyšší…

Evropské Tesly budou používat nabíjecí konektor CCS

Evropské Tesly budou používat nabíjecí konektor CCS

VČERA  |  Luboš Srb  |  diskuze (0)

Automobilka Tesla se již před dvěma lety stala součástí skupiny propagující společný standard pro nabíjení CCS, který se stává…

Mobilní zobrazení