Nový elektromobil Citroën ë-C4 je postaven na platformě e-CMP, ovšem oproti koncernovým vozům jako je Peugeot e-2008 nebo Opel Mokka-e má o něco lepší aerodynamiku, díky které má delší dojezd.
První elektromobil Citroën C4 s přesným označením e-C4 je hatchback, který je oproti stejně stavěným sourozencům ze stáje Peugeot a Opel překvapivě nižší a delší. Konkrétně má rozměry 4,360 mm délka, 1,800 mm šířka, 1,525 mm výška. Zákazník stále bude mít na výběr mezi elektromobilem, benzínem a dieselem.
Platforma e-CMP, která umožňuje postavit elektroauto na podobných základech jako konvenční vůz, zde využívá 50kWh Li-Ion baterie zabudované v podlaze vozu, díky čemuž není ubráno na zavazadlovém prostoru. Ten má objem 380 litrů a se sklopenými zadními sedačkami pak 1250 litrů.
Plně elektrický pohon u Citroënu ë-C4 obstará elektromotor s výkonem 100 kW a točivým momentem 260 Nm, což postačí na zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,7 sekund. Ale jen v režimu sport, který doplňuje základní režim normal a úsporný režim eco. Ve všech režimech pak můžete využívat rekuperace a jednopedálového ovládání, podobně jako třeba u Tesly. Maximálka je elektronicky omezena na 150 km/h, to aby se zbytečně nezvýšila spotřeba a nezkrátil dojezd.
Dojezd činí až 350 km dle normy WLTP a je to o nějakých 10 % více, než v případě sesterských modelů se stejnou baterií. Aerodynamika tedy dělá divy, v tomto případě především nižší výška vozu. Potěší také 100kW rychlonabíjení, se kterým postačí jen 30 minut pro nabití na 80 % kapacity. Na domácím wallboxu pak elektromobil od Citroenu nabijete za 5 hodin, stačí si nakonfigurovat třífázovou 11kW palubní nabíječku.
Záruka na baterie činí klasických 8 let nebo 160 000 km, dle toho co nastane dříve a společnost garantuje, že kapacita neklesne pod 70 % původní hodnoty. Šikovná pak je aplikace My Citroën, se kterou můžete snadno ovládat elektromobil i na dálku přes internet se svým smartphonem. Můžete například sledovat průběh nabíjení či dojezd.
Elektromobil Citroën ë-C4 půjde se dostane k prvním zákazníkům v roce 2021, ovšem zatím neznáme to nejdůležitější, a sice cenu. Ta bude podle nás rozhodovat o úspěchu či neúspěchu.
Nový elektromobil Citroën ë-C4 je postaven na platformě e-CMP, ovšem oproti koncernovým vozům jako je Peugeot e-2008 nebo Opel Mokka-e má o něco lepší aerodynamiku, díky které má delší dojezd.
TIP: Citroën ukázal super levný elektromobil
První elektromobil Citroën C4 s přesným označením e-C4 je hatchback, který je oproti stejně stavěným sourozencům ze stáje Peugeot a Opel překvapivě nižší a delší. Konkrétně má rozměry 4,360 mm délka, 1,800 mm šířka, 1,525 mm výška. Zákazník stále bude mít na výběr mezi elektromobilem, benzínem a dieselem.
Platforma e-CMP, která umožňuje postavit elektroauto na podobných základech jako konvenční vůz, zde využívá 50kWh Li-Ion baterie zabudované v podlaze vozu, díky čemuž není ubráno na zavazadlovém prostoru. Ten má objem 380 litrů a se sklopenými zadními sedačkami pak 1250 litrů.
Plně elektrický pohon u Citroënu ë-C4 obstará elektromotor s výkonem 100 kW a točivým momentem 260 Nm, což postačí na zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,7 sekund. Ale jen v režimu sport, který doplňuje základní režim normal a úsporný režim eco. Ve všech režimech pak můžete využívat rekuperace a jednopedálového ovládání, podobně jako třeba u Tesly. Maximálka je elektronicky omezena na 150 km/h, to aby se zbytečně nezvýšila spotřeba a nezkrátil dojezd.
Dojezd činí až 350 km dle normy WLTP a je to o nějakých 10 % více, než v případě sesterských modelů se stejnou baterií. Aerodynamika tedy dělá divy, v tomto případě především nižší výška vozu. Potěší také 100kW rychlonabíjení, se kterým postačí jen 30 minut pro nabití na 80 % kapacity. Na domácím wallboxu pak elektromobil od Citroenu nabijete za 5 hodin, stačí si nakonfigurovat třífázovou 11kW palubní nabíječku.
Záruka na baterie činí klasických 8 let nebo 160 000 km, dle toho co nastane dříve a společnost garantuje, že kapacita neklesne pod 70 % původní hodnoty. Šikovná pak je aplikace My Citroën, se kterou můžete snadno ovládat elektromobil i na dálku přes internet se svým smartphonem. Můžete například sledovat průběh nabíjení či dojezd.
Elektromobil Citroën ë-C4 půjde se dostane k prvním zákazníkům v roce 2021, ovšem zatím neznáme to nejdůležitější, a sice cenu. Ta bude podle nás rozhodovat o úspěchu či neúspěchu.