ElektrickeVozy.cz

Trendy: elektromobilová revoluce v ČR | Tesla Model 3 | elektromobily nebo hybridy? | autonomní auto | počet elektromobilů v ČR

Nové BMW X5 xDrive45e: plug-in hybrid par excellence

  |  komentovat  |  autor: Ondřej Miškovský

Hospodárnost propojená s dokonalostí. To alespoň tvrdí BMW o svém novém plug-in hybridním modelu X5 xDrive45e iPerformance.

Nová verze Sports Activity Vehicle u modelu X5 kombinuje zážehový řadový 6válec s nejnovější technologií BMW eDrive. Výkon se zvýšil na úctyhodných 394 koní a emise CO2 naopak klesly na 50g/km. Bruselští úředníci tak mohou být spokojeni a majitelé největšího modelu od BMW mít zase dobrý pocit, že zachránili pár ledních medvědů.

Elektrický dojezd se s trochou snahy zvedl na 80 km a to už je dost na to, abyste cestou do kanceláře příliš nezapojovaly do práce mohutný 6-válec. Zvýšila se i maximální rychlost u čistě elektrického pohonu z původních 120 km na 140 km/hodinu, takže ani v tomto režimu už nebudete na dálnici překážet. Hospodárnost prokazují i čísla spotřeby, kde kolegové z Mnichova uvádějí hodnoty okolo 2 litrů, což je na kolos vážící 2 tuny až absurdní hodnota.

Elektrická část hnací soustavy disponuje výkonem 82 kW/112 k, doplňuje ji Li-Ion baterie se zvětšenou kapacitou a dále zdokonalená výkonová elektronika pro inteligentní řízení toků energií v plug-in hybridním systému. Tím se významně zvýšila celková efektivita nového BMW X5 xDrive45e iPerformance. Společně mají oba motory výkon 290 kW/394 k a točivý moment 600 Nm. Tyto parametry doplňuje 8stupňová automatická převodovka Steptronic nejnovější generace a inteligentní pohon BMW xDrive ke všem kolům.

Uspořádání systému přenáší hnací sílu na všechna kola jak na elektrický pohon, tak na pohon spalovacím motorem, stejně jako v případě kombinace obou zdrojů síly. To znamená sportovní radost z jízdy na každém povrchu a výjimečné schopnosti mimo běžné silnice. Nejvyšší rychlost BMW X5 xDrive45e iPerformance činí 235 km/h. Standradní výbavou bude vzduchové odpružení na obou nápravách a elektronicky řízené tlumiče.

Uvedení na trh očekáváme v roce 2019.

ČLÁNKY:, , ,

Diskuze

avatar
  Subscribe  
Upozornit na
Elektrokoloběžky nestačí. Lime lidem půjčí také elektromobily

Elektrokoloběžky nestačí. Lime lidem půjčí také elektromobily

DNES  |  Pavel Kreuziger  |  diskuze (0)

Sdílení aut neboli carsharing je v dnešní době tak oblíbený, že tuhle nálepku v poslední době dostávají i obyčejné autopůjčovny, které…

První zkušenost s elektromobilem, aneb ztráta elektropanictví

První zkušenost s elektromobilem, aneb ztráta elektropanictví

DNES  |  Jakub Mokříš  |  13 komentářů

Nejsem úplný řidič začátečník, něco najeto mám, v pár autech už jsem seděl. Ale čistě elektřinou poháněné vozidlo jsem…

S elektrobusy v Mnichově už nesouhlasí ani Zelení

S elektrobusy v Mnichově už nesouhlasí ani Zelení

DNES  |  Pavel Kreuziger  |  10 komentářů

Měl to být bohulibý projekt, který měl snížit emise ve městě a vyčistit vzduch. Jenže už i politikům strany…

Mobilní zobrazení