Hospodárnost propojená s dokonalostí. To alespoň tvrdí BMW o svém novém plug-in hybridním modelu X5 xDrive45e iPerformance.
Nová verze Sports Activity Vehicle u modelu X5 kombinuje zážehový řadový 6válec s nejnovější technologií BMW eDrive. Výkon se zvýšil na úctyhodných 394 koní a emise CO2 naopak klesly na 50g/km. Bruselští úředníci tak mohou být spokojeni a majitelé největšího modelu od BMW mít zase dobrý pocit, že zachránili pár ledních medvědů.
Elektrický dojezd se s trochou snahy zvedl na 80 km a to už je dost na to, abyste cestou do kanceláře příliš nezapojovaly do práce mohutný 6-válec. Zvýšila se i maximální rychlost u čistě elektrického pohonu z původních 120 km na 140 km/hodinu, takže ani v tomto režimu už nebudete na dálnici překážet. Hospodárnost prokazují i čísla spotřeby, kde kolegové z Mnichova uvádějí hodnoty okolo 2 litrů, což je na kolos vážící 2 tuny až absurdní hodnota.
Elektrická část hnací soustavy disponuje výkonem 82 kW/112 k, doplňuje ji Li-Ion baterie se zvětšenou kapacitou a dále zdokonalená výkonová elektronika pro inteligentní řízení toků energií v plug-in hybridním systému. Tím se významně zvýšila celková efektivita nového BMW X5 xDrive45e iPerformance. Společně mají oba motory výkon 290 kW/394 k a točivý moment 600 Nm. Tyto parametry doplňuje 8stupňová automatická převodovka Steptronic nejnovější generace a inteligentní pohon BMW xDrive ke všem kolům.
Uspořádání systému přenáší hnací sílu na všechna kola jak na elektrický pohon, tak na pohon spalovacím motorem, stejně jako v případě kombinace obou zdrojů síly. To znamená sportovní radost z jízdy na každém povrchu a výjimečné schopnosti mimo běžné silnice. Nejvyšší rychlost BMW X5 xDrive45e iPerformance činí 235 km/h. Standradní výbavou bude vzduchové odpružení na obou nápravách a elektronicky řízené tlumiče.