Německo jde proti proudu. Zastavuje financování výzkumů bateriových technologií

  • Granty německé vlády se již nebudou dále rozšiřovat
  • Pouze rozběhnuté projekty získají slíbené finance
  • Jde o další krok Německa ve válce proti elektromobilitě?
Továrna na baterie

Továrna na baterie do elektromobilů, ilustrační

Německá asociace podporující bateriový průmysl varuje před připravovanou novinkou místní spolkové vlády. Podle nedávných náznaků přestane vedení státu podporovat nové projekty zabývající se vývojem bateriových technologií. Tyto domněnky se nyní potvrzují i z oficiálních kanálů vlády.

Nové projekty budou mít smůlu

Federální ministr pro rozvoj a vzdělání nyní potvrdil, že od příštího roku bude stát nadále finančně podporovat pouze projekty, které jsou již v běhu. Výše příspěvků se i tak více sníží. I když Německo plánuje Projekt pro úpravu klimatu a transformace podporovat až do roku 2028, dotace pro nové projekty země utne s koncem letošního roku. Veškeré granty ze státu i Evropské unie jsou již načerpané a jejich výše se již nebude zvyšovat.

Jestliže se stát rozhodne v budoucnu podobné výzkumné projekty za zkvalitňování bateriových technologií podporovat, bude to zcela určitě jinou cestou. Situaci chtějí i nadále stabilizovat, jakými prostředky toho ale chtějí dosáhnout, zatím není vůbec jisté. Asociace výzkumníků se na tuto situaci ale již nějakou dobu připravuje. První náznaky dostaly spolky začátkem letošního roku, kdy Německo snížilo celkové roční dotace na 155 milionů eur. 135 milionů jde na podporu již běžících projektů, pouhých 20 pak náleží nově příchozím.

Baterie

Baterie | foto: zhengjun/Depositphotos


Čtěte také: Baterie přestávají být slabinou. Čínský elektromobil ujede reálně téměř 900 km


V Asii výzkum posiluje a předhání zbytek světa

V dalších letech se tito nováčci připojí ke stávajícím projektům a budou se moci ucházet o dotace z většího balíčku. Zatím se ale asociace obává, že v dalších letech bude zachován klesající trend výše grantů. Rozpočet pro rok 2025 se nyní odhaduje na 118 milionů eur. Pokud tedy mají nové týmy vědců zajímavé nápady k výzkumu, musí se přihlásit do konce letošního roku. Počínaje příštím rokem již nebudou nové projekty do skupiny přijímány.

Výzkumníci se proto obávají, že zdroje finanční podpory vyschnou dříve, než se mnoho projektů dostane do komerčního užití. Nejistotu nyní cítí i v Asociaci automobilového průmyslu. Ti se pod slibem země investovat do nových technologií pustili do mnoha nových odvětví a výzkumu. Nyní to tedy vypadá, že automobilový průmysl může být tímto rozhodnutím ovlivněn hned v první vlně potenciálních odběratelů. Ještě před pár lety německá vláda slibovala, že ze země učiní evropskou bateriovou velmoc. Západní evropská země jde navíc zcela opačným směrem než většina asijských států. Například Jižní Korea a Čína naopak zásobují výzkumníky financemi co to jde. Vidí totiž v tomto oboru velký přínos.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Německo jde proti proudu. Zastavuje financování výzkumů bateriových technologií

  • Granty německé vlády se již nebudou dále rozšiřovat
  • Pouze rozběhnuté projekty získají slíbené finance
  • Jde o další krok Německa ve válce proti elektromobilitě?
Továrna na baterie

Továrna na baterie do elektromobilů, ilustrační

Německá asociace podporující bateriový průmysl varuje před připravovanou novinkou místní spolkové vlády. Podle nedávných náznaků přestane vedení státu podporovat nové projekty zabývající se vývojem bateriových technologií. Tyto domněnky se nyní potvrzují i z oficiálních kanálů vlády.

Nové projekty budou mít smůlu

Federální ministr pro rozvoj a vzdělání nyní potvrdil, že od příštího roku bude stát nadále finančně podporovat pouze projekty, které jsou již v běhu. Výše příspěvků se i tak více sníží. I když Německo plánuje Projekt pro úpravu klimatu a transformace podporovat až do roku 2028, dotace pro nové projekty země utne s koncem letošního roku. Veškeré granty ze státu i Evropské unie jsou již načerpané a jejich výše se již nebude zvyšovat.

Jestliže se stát rozhodne v budoucnu podobné výzkumné projekty za zkvalitňování bateriových technologií podporovat, bude to zcela určitě jinou cestou. Situaci chtějí i nadále stabilizovat, jakými prostředky toho ale chtějí dosáhnout, zatím není vůbec jisté. Asociace výzkumníků se na tuto situaci ale již nějakou dobu připravuje. První náznaky dostaly spolky začátkem letošního roku, kdy Německo snížilo celkové roční dotace na 155 milionů eur. 135 milionů jde na podporu již běžících projektů, pouhých 20 pak náleží nově příchozím.

Baterie

Baterie | foto: zhengjun/Depositphotos


Čtěte také: Baterie přestávají být slabinou. Čínský elektromobil ujede reálně téměř 900 km


V Asii výzkum posiluje a předhání zbytek světa

V dalších letech se tito nováčci připojí ke stávajícím projektům a budou se moci ucházet o dotace z většího balíčku. Zatím se ale asociace obává, že v dalších letech bude zachován klesající trend výše grantů. Rozpočet pro rok 2025 se nyní odhaduje na 118 milionů eur. Pokud tedy mají nové týmy vědců zajímavé nápady k výzkumu, musí se přihlásit do konce letošního roku. Počínaje příštím rokem již nebudou nové projekty do skupiny přijímány.

Výzkumníci se proto obávají, že zdroje finanční podpory vyschnou dříve, než se mnoho projektů dostane do komerčního užití. Nejistotu nyní cítí i v Asociaci automobilového průmyslu. Ti se pod slibem země investovat do nových technologií pustili do mnoha nových odvětví a výzkumu. Nyní to tedy vypadá, že automobilový průmysl může být tímto rozhodnutím ovlivněn hned v první vlně potenciálních odběratelů. Ještě před pár lety německá vláda slibovala, že ze země učiní evropskou bateriovou velmoc. Západní evropská země jde navíc zcela opačným směrem než většina asijských států. Například Jižní Korea a Čína naopak zásobují výzkumníky financemi co to jde. Vidí totiž v tomto oboru velký přínos.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."