Volkswagen u svého nového elektromobilu ID.3 vybaveného tepelným čerpadlem slibuje dojezd v zimě delší o 30 %, jenže ve skutečnosti má právě verze s tepelným čerpadlem dojezd paradoxně kratší, resp. spotřebu vyšší, než verze bez něj. Tedy než verze vybavená pouze odporovým topením.
Že by chyba marketingu, chyba softwaru, nebo snad ještě chyba někde jinde mezi zemí a sluncem? Kdoví. Každopádně podle velmi podrobného praktického testu půjčovny elektromobilů Nextmove s tím bude muset Volkswagen něco udělat, jinak má na další malér zaděláno. Podle firmy jde stále o zdaleka nehotový produkt, který má spoustu chyb a nedostatků.
Automobilka Volkswagen se k problému vyjádřila a podle ní není zcela jasné, jak k tomu došlo, takže se nedá přesně odpovědět, v čem by mohl být problém. Možným vysvětlením by prý mohlo být, že by tepelné čerpadlo bylo v řežimu odvlhčování, místo režimu ohřevu. V takovém případě by zřejmě stačil jen další opravný softwarový update.
Čtěte také: Volkswagen tvrdí, že konečně začal vyrábět finální ID.3 a vyřešil softwarové problémy
Stále však musíme brát v potaz, že tepelné čerpadlo je sice u elektromobilů supervynález, nicméně při teplotách kolem bodu mrazu a nižších již nefunguje tak efektivně, jako při teplotách nad nulou. A spotřeba elektromobilu se pak logicky zvyšuje, nicméně nemělo by se stávat, že bude spotřeba vyšší u vozu s tepelným čerpadlem, než v případě odporového topení, které obecně vede v zimě ke zkrácení dojezdu klidně i o 25 %. Elektromobily vybavené tepelným čerpadlem mívají v zimě při topení dojezd kratší jen v řádu několika procent.
Volkswagen u svého nového elektromobilu ID.3 vybaveného tepelným čerpadlem slibuje dojezd v zimě delší o 30 %, jenže ve skutečnosti má právě verze s tepelným čerpadlem dojezd paradoxně kratší, resp. spotřebu vyšší, než verze bez něj. Tedy než verze vybavená pouze odporovým topením.
Že by chyba marketingu, chyba softwaru, nebo snad ještě chyba někde jinde mezi zemí a sluncem? Kdoví. Každopádně podle velmi podrobného praktického testu půjčovny elektromobilů Nextmove s tím bude muset Volkswagen něco udělat, jinak má na další malér zaděláno. Podle firmy jde stále o zdaleka nehotový produkt, který má spoustu chyb a nedostatků.
Automobilka Volkswagen se k problému vyjádřila a podle ní není zcela jasné, jak k tomu došlo, takže se nedá přesně odpovědět, v čem by mohl být problém. Možným vysvětlením by prý mohlo být, že by tepelné čerpadlo bylo v řežimu odvlhčování, místo režimu ohřevu. V takovém případě by zřejmě stačil jen další opravný softwarový update.
Čtěte také: Volkswagen tvrdí, že konečně začal vyrábět finální ID.3 a vyřešil softwarové problémy
Stále však musíme brát v potaz, že tepelné čerpadlo je sice u elektromobilů supervynález, nicméně při teplotách kolem bodu mrazu a nižších již nefunguje tak efektivně, jako při teplotách nad nulou. A spotřeba elektromobilu se pak logicky zvyšuje, nicméně nemělo by se stávat, že bude spotřeba vyšší u vozu s tepelným čerpadlem, než v případě odporového topení, které obecně vede v zimě ke zkrácení dojezdu klidně i o 25 %. Elektromobily vybavené tepelným čerpadlem mívají v zimě při topení dojezd kratší jen v řádu několika procent.