Elon Musk poprvé veřejně připustil, že hardware třetí generace (HW3), který je instalován v milionech vozů Tesla, nemusí mít dostatečný výkon pro dosažení plně autonomní jízdy. Na konferenčním hovoru po zveřejnění finančních výsledků za třetí čtvrtletí 2024 Musk uvedl, že si není jistý, zda bude možné s HW3 dosáhnout slíbené úrovně autonomního řízení (bez dozoru řidiče). Oznámil také, že HW4 má několikanásobně vyšší schopnosti než jeho předchůdce, což upřednostňuje jeho využití pro plně autonomní jízdu.
Podle dostupných zpráv využívá Tesla u systému HW3 oba neuronové uzly (základní stavební kameny neuronových sítí – pozn. redakce), přestože byl jeden původně určen jako bezpečnostní záloha pro dosažení autonomního řízení na úrovni 4-5. Tato situace podle odborníků znesnadňuje dosažení plné autonomní jízdy, protože výrobce by musel optimalizovat software tak, aby došlo k uvolnění druhého uzlu. To je ale v současnosti obtížný úkol.
Musk rovněž oznámil, že pokud Tesla zjistí, že HW3 skutečně nedokáže splnit požadavky plně autonomního řízení, společnost nabídne bezplatný upgrade na novější hardware těm zákazníkům, kteří si systém v minulosti předplatili. Ani to ale nemusí být snadné. HW3 totiž není možné jednoduše upgradovat na HW4, protože nový hardware má odlišné napájecí a kamerové systémy a celý počítač má jiný tvar, který neumožňuje instalaci do stávajícího umístění.
Tesla HW4 je výrazně pokročilejší systém než HW3, což se mimo jiné projevuje i v kvalitě kamer. Systém HW4 využívá kamery s přibližně pětinásobným rozlišením oproti HW3. S tím souvisí nejen lepší kvalita zobrazení, ale také potřeba mnohem vyššího výpočetního výkonu, který bude pro dosažení autonomie klíčovým faktorem. I když Elon Musk tvrdí, že kamery HW3 jsou dostatečně kvalitní, je zřejmé, že vývoj novější technologie přináší výhody, které by mohly ovlivnit budoucnost autonomního řízení.
Tesla bude muset pravděpodobně vyvinout novou verzi HW4, kterou bude možné dodatečně nainstalovat do vozů s aktuálním systémem HW3. To je zřejmě jediný způsob, jak umožnit majitelům starších Tesel přejít na pokročilejší technologie, aniž by museli měnit celé vozidlo.
Elon Musk poprvé veřejně připustil, že hardware třetí generace (HW3), který je instalován v milionech vozů Tesla, nemusí mít dostatečný výkon pro dosažení plně autonomní jízdy. Na konferenčním hovoru po zveřejnění finančních výsledků za třetí čtvrtletí 2024 Musk uvedl, že si není jistý, zda bude možné s HW3 dosáhnout slíbené úrovně autonomního řízení (bez dozoru řidiče). Oznámil také, že HW4 má několikanásobně vyšší schopnosti než jeho předchůdce, což upřednostňuje jeho využití pro plně autonomní jízdu.
Podle dostupných zpráv využívá Tesla u systému HW3 oba neuronové uzly (základní stavební kameny neuronových sítí – pozn. redakce), přestože byl jeden původně určen jako bezpečnostní záloha pro dosažení autonomního řízení na úrovni 4-5. Tato situace podle odborníků znesnadňuje dosažení plné autonomní jízdy, protože výrobce by musel optimalizovat software tak, aby došlo k uvolnění druhého uzlu. To je ale v současnosti obtížný úkol.
Musk rovněž oznámil, že pokud Tesla zjistí, že HW3 skutečně nedokáže splnit požadavky plně autonomního řízení, společnost nabídne bezplatný upgrade na novější hardware těm zákazníkům, kteří si systém v minulosti předplatili. Ani to ale nemusí být snadné. HW3 totiž není možné jednoduše upgradovat na HW4, protože nový hardware má odlišné napájecí a kamerové systémy a celý počítač má jiný tvar, který neumožňuje instalaci do stávajícího umístění.
Tesla HW4 je výrazně pokročilejší systém než HW3, což se mimo jiné projevuje i v kvalitě kamer. Systém HW4 využívá kamery s přibližně pětinásobným rozlišením oproti HW3. S tím souvisí nejen lepší kvalita zobrazení, ale také potřeba mnohem vyššího výpočetního výkonu, který bude pro dosažení autonomie klíčovým faktorem. I když Elon Musk tvrdí, že kamery HW3 jsou dostatečně kvalitní, je zřejmé, že vývoj novější technologie přináší výhody, které by mohly ovlivnit budoucnost autonomního řízení.
Tesla bude muset pravděpodobně vyvinout novou verzi HW4, kterou bude možné dodatečně nainstalovat do vozů s aktuálním systémem HW3. To je zřejmě jediný způsob, jak umožnit majitelům starších Tesel přejít na pokročilejší technologie, aniž by museli měnit celé vozidlo.